Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Klocka XBox 360!

En i min klass känner en som har en Xbox 360 och påstår att han har klockat sin 360, så nu säger han att hans spel flyter på som rinnande vatten. Han sa att 360 inte använder full kraft från CPU och GPU.

Han sa att det finns någon form av "underground" uppdatering till Xbox 360, som man kan hitta, bara man har kopplat 360:n till datorn först.

Jaså..."underground" uppdatering. Det kan väl inte finnas sånt?

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Den enda "Underground" uppdatering som finns är att man kan flasha sin DVD läsare, men det hjälper inte prestandan på maskinen. Sedan så finns det säkerligen någon kristall som styr frekvensen någonstans i maskinen, men då snackar vi om att löda på rätt små ytor, ingen uppdateringen via datorn.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003

Jag tänker inte påstå att din klasskompis är mytoman men det låter osannolikt.

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN

Intel Core i5-4670K - MSI Z87 MPOWER - Crucial DDR3 BallistiX Elite 16GB - EVGA 780Ti ACX Cooler - Corsair Force GT 120GB SSD - ASUS Xonar Essence STX - Corsair AX850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

LOL!

You can't decrap 360, it's fubar.

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

skitsnack, allt flyter redan som vatten

xbox live

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Feb 2002

Att folk installerat vattenkylning i sina 360s och moddat DVDn är det enda jag har sett med 360.
Ingen har dock överklockat sin vad jag kan googla fram.

Anledningen till att folk moddarn DVD är för att vi kommer inte åt main chippet som håller i Bios/Firmwaren så att någon lyckas komma förbi det och ändra klockfrekvensen som styr av bios/firmware är osannorlikt.

[ASUS Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700k@4.5GHz | 16Gb DDR4 | GeForce GTX 970 | Custom Loop Vattenkylning]
Det heter DATOR, inte DATA!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001

jag påstår att din klasskompis är mytoman... alt. nån driver med honom eller att han driver med dig

/Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

han ljuger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Om man leker lite med tanken...
Att man höjjer volt på minnen och byter kylning osv..

Skulle det rent teoretiskt gå? Alltså, skulle en krysslåda "reagera" likadant som en dator? Dvs flyta på snabbare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaftö
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_

Skulle det rent teoretiskt gå? Alltså, skulle en krysslåda "reagera" likadant som en dator? Dvs flyta på snabbare?

Men en dator blir la inte snabbare bara av mer volt och kylning? man måste juh ändra frekvensen också ^^

Acer 7750G | 8gb DDR3 | Samsung 840 Evo 120gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_

Tror inte du kommer få mer FPS eller märka nån skillnad. Spelen är nog låsta till tex 30 eller 60fps.