Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006

HD till PS2

Jag har tänkt att skaffa en hårddisk till mitt PS2. Jag har förstått att man behöver en nätverksadapter, HDadvance och en hårddisk.

Fungerar alla hårddiskar? Behöver man fortfarande använda minneskort eller kan man spara och ladda från hårddisken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003

du har förstått rätt, här har du en lista på kompatibla hårddiskar till PS2 http://ps2drives.x-pec.com/?p=list

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006

Hur är det med minneskort då? Behöver man ett fortfarande eller kan man spara och så på hårddisken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Feb 2002

Vad jag vet så är det spelen som väljer vart den vill spara.
Dom söker bara på minneskort platserna.

[ASUS Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700k@4.5GHz | 16Gb DDR4 | GeForce GTX 970 | Custom Loop Vattenkylning]
Det heter DATOR, inte DATA!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V_Persie
Hur är det med minneskort då? Behöver man ett fortfarande eller kan man spara och så på hårddisken?

även om spelen kan (som ElyziuM påpekar) det så räcker det inte med vilken disk som helst, du måste ha originaldisken för det och dess formatering. (vilket jag misstänker inte är syftet..)

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint