Första testet på AMD 690G

Permalänk
Melding Plague

Första testet på AMD 690G

Idag har den första recensionen publicerats på ett AMD 690G-baserat moderkort. 690G är den andra styrkretsen som släppts från AMD sedan de köpte upp Ati och riktar sig åt budget- och kontors-datorer. Senare skall det komma mer entusiastinriktade kretsar.

Läs nyheten: Första testet på AMD 690G

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmmm... kontorskretsar här? eh... lite out of place på swec om jag får säga mitt men men... AMD har inte så pass många kretsar ännu så det är väll värt att notera.

HEJA entusiast kretsar och fullstora ATX kort.

*sätter sig och läser testet*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
hmmm... kontorskretsar här? eh... lite out of place på swec om jag får säga mitt men men... AMD har inte så pass många kretsar ännu så det är väll värt att notera.

HEJA entusiast kretsar och fullstora ATX kort.

*sätter sig och läser testet*

Varför det? Mången torde vi sweclockare vara som även har ett datorjobb att gå till. Inte alla är vi heller i första hand intresserade av överklockning av grafikkort o.dyl. Givetvis passar nyheter som denna här, precis som de nyheter om servrar och allmänna dataprylar som MP3-spelare...

Edit: Mer nyheter om "normala" datorprylar tack! Edit: Jag skulle t.ex. uppskatta en test på de billigaste grafikkorten som kan fås för pengar, vad sägs som "Stor test av 10 grafikkort under 200 kr" En _sån_ test skulle jag läsa!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Äntligen AMD brandade chipsets! Nu kanske dom kan leverera helheltslösningar som Intel kan med egna chipsets. Ingen mer nforceskit, woho!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

Mycket intressant. Verkligen något jag väntat på. Rapportera gärna ännu mer om utvecklingen i det här segmentet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
hmmm... kontorskretsar här? eh... lite out of place på swec om jag får säga mitt men men... AMD har inte så pass många kretsar ännu så det är väll värt att notera.

HEJA entusiast kretsar och fullstora ATX kort.

*sätter sig och läser testet*

Sånna kort kan vara mycket intressanta till hemmabyggen av olika slag. Grafikprestandan duger till samtliga spel som intresserar mig. Och man kan bygga riktigt små, billiga och tysta lösningar samtidigt med dessa saker. Svårt att hitta sån prestanda i sånt litet och tyst format. Till ett sånt pris framförallt.