SweClockers folding-lag har 500 medlemmar!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers folding-lag har 500 medlemmar!

Sedan Folding at Home-projektet drog igång på Stanford-universitetet har aktiviteten varit mycket hög. Genom att ladda ner en klient kan man hjälpa forskare lösa allvarliga sjukdomar som alzheimer, cancer och parkinsons syndrom. Vårt egna folding-lag har i dagarna kommit över 500 medlemmar. Börja du också!

Läs nyheten: SweClockers folding-lag har 500 medlemmar!

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmmm...., Ska man börja?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag var med förut, tror att jag går med igen nu när jag blev påmind

Edit: Så nu var det klart

Permalänk

Vart med förr ^^ får helt enkelt börja hjälpa till igen

Permalänk
Medlem

detta är ett riktigt smart och viktigt projekt. som gjort för sweclockers. dom ligger rankade som 205 just nu vi borde kunna hävda oss mycket bättre än så. jag börjar nog igen (var ett tag sedan). känns bra att göra någonting vettigt.

Permalänk

Hmmm, datorn borde dra mycket mera ström om man lastar processorn med detta - någon som kan gissa hur mycket?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Vore kul om det gick att se utvecklingen på startsidan. Kanske något i stil med
http://folding.extremeoverclocking.com/?nav=IMAGES
fast helst grafiskt.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Har själv börjat med detta för några veckor sedan. Kör FaH på alla 3 datorer jag har, dock den sista jag har tar det ett bra tag på då den är så gammal och slö.

1 WU's än så länge. :3

Permalänk

Hmm, nästan så man ska dra igång igen nu när man har fått upp en server hemma så man slipper ligga och höra laptopen på nätterna. Eller så kör man båda och får chans till ännu mera poäng, vi måste ju komma på en plats bättre än 200!

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

Läst lite men förstår FORTFARANDE inte vad detta gör, och jag får inte heller igång det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Visst, bidra till forskning är ju bra, men tänk även på att man bidrar till högre elkonsumtion = miljöförstöring.

Vilket som är bäst är väl upp till var och en dock...

Permalänk
Medlem

jag har mitt eget lag där jag är både spelare, domare, jury och den haklöse fjanten som utan ett uns av självdistans kommenterar matchen på skånska!

(hur fan byter man lag utan att radera filerna till foldaren?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Visst, bidra till forskning är ju bra, men tänk även på att man bidrar till högre elkonsumtion = miljöförstöring.

Vilket som är bäst är väl upp till var och en dock...

Om datorn inte är på bara för att köra detta är skillnaden inte så stor.
T.ex. en server eller dator som står på dygnet runt är precis den datorn man ska köra detta på.
Sen på vintern blir det ju ändå bara värme -> mindre övrig uppvärmning -> oförändrad miljöförstöring

KlosterKatten läs den tråd som finns klistrad i Microsoft delen av mjukvara här på forumet, får du fortfarande inte igång det skriv ett inlägg i den tråden så ska jag eller någon annan nog kunna hjälpa dig.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

nu är vi 1xtill!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Hmmm, datorn borde dra mycket mera ström om man lastar processorn med detta - någon som kan gissa hur mycket?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=686...

Nått i den stilen ?

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk

stöder programmet 2 kärnor?:P

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

Osäker på om det stöder 2 kärnor faktiskt (borde ju det) Kan ju tänka mig att här på SweC har många >1 kärna i sin burk. Annars kör ju jag Rosetta@Home (ungefär samma sak) och den kör en WU/kärna samtidigt, och utnyttjar bägge på så sätt.

Permalänk
Medlem

Jag är oerhört oinformerad, men tänkte kanske dra igång det på en server. Går det att schemalägga på ett smidigt sätt?

Permalänk
Medlem

Kanske ska ta och börja slita lite på mitt nya X1950 pro snart... Jag får ta och göra det när jag har fått i ordning UTorrent ordentligt

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

jag går på en dator inriktad skola och skulle nog kunna istallera detta på ett 70 tal burkar dock bara 1700mhz p4 men isåfall skulle jag behöva någon som kan göra en auto installer åt mig som man kan lägga på en skiva

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Vad gör man inte för vetenskapen;)

Vad har ni valt för inställningar?
Jag satte den på 50% CPU och 1024 minne.
Sedan fick den ladda hem saker större än 5 mb (eller vad det stog).
Bara nyfiken;b

Permalänk

liggernhäldre på TS lag då de är rankade högre

vill man ha P så ska man välja stora fetingfiler och leka runt med.. dock varför kan inga större lag gå ihop?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Yay, jag var en av de sista att gå med för att komma över 500-strecket.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
jag går på en dator inriktad skola och skulle nog kunna istallera detta på ett 70 tal burkar dock bara 1700mhz p4 men isåfall skulle jag behöva någon som kan göra en auto installer åt mig som man kan lägga på en skiva

Det är en viss ökning av strömförbrukningen om processorerna står och tuggar 100% hela tiden. Kanske borde fråga systemansvariga före? Såvida du inte är fakturerad för strömmen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det är en viss ökning av strömförbrukningen om processorerna står och tuggar 100% hela tiden. Kanske borde fråga systemansvariga före? Såvida du inte är fakturerad för strömmen.

allihopa står på dygnet runt även på helger så det känns inte som att dom tar sån stor hänsyn till sånt, men kan ju fråga ifall man får installera detta då det är till en bra sak.

annars ligger bara dom flesta datorer och kör remote kontroller och torrents på helgerna eftersom skolan har snabbast uppkoppling här omkring

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det är en viss ökning av strömförbrukningen om processorerna står och tuggar 100% hela tiden. Kanske borde fråga systemansvariga före? Såvida du inte är fakturerad för strömmen.

Är väll en kommunal skola ahn går på, så kommunen betalar nog allt.

CPUn går inte upp till 100% med FaH i bakgrunden. Jag har satt FaH på högsta prioritet och trots det ligger den alltid på 50%. Processorn blir inte ens varmare (iallafall inte mina). Det går lätt att ha detta program i bakgrunden. För tillfället drar det endast 13000KB minnesanvändning, och spelar jag med det i bakgrunden blir det ingen förändring. Det märks inte i bakgrunden alls (dock kanske om du har ett mycket gammalt system), så det går lätt att spela med detta program.

Har en C2D i min desktop och en Core Duo i min laptop, så det fungerar med 2 processorkärnor.

En annan sak, ni som har ATi grafikkort kan även skaffa FaH som beräknas med GPUn.
http://folding.stanford.edu/FAQ-ATI.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
stöder programmet 2 kärnor?:P

Senast jag kollade fanns bara experimentklienter med SMP-stöd. Lösningen är att köra två klienter med olika machine-id. Fenomenet ni får där bara 50% av CPUn används beror på att klienten bara går på en kärna.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Kan inte något svensk ställe starta något sånt här istället. Kommer det där universitetet på boten till cancer så går ännu mer av världens pengar till USA. Alldeles för stor del av världsekonomin finns redan där:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag har varit medlem ett bra tag men inte bidragit med så mycket på sista tiden. Processorfläkten varvar upp när det drar igång och det orkar jag inte med när jag är i rummet iaf.

Permalänk

Som sagt: 50% load beror på att det bara går på en kärna om man bara kör en klient. Men det går att ställa ner i options så att det bara använder max x% av load.

Det bör inte sakta ner systemet då trådarna ligger på lägsta möjliga prioritet (återigen: går att ställa upp i options).