Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem

Då låter jag nog mitt konto gå över till silver sålänge. Var på ge-kås i ullared i dag och köpte oblivion för 249 när det är avklarat så byter jag till guld igen och skaffar nått gott online spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kommer han visst kunna.

Guld är bara till för att spela online...

Man kan inte ladda hem demos med silverkonto, så nu vet du det.

Visa signatur

If ya don't eat ya don't shit. and if ya don't shit ya die!

Permalänk
Medlem

Va? Kan man inte ladda hem demos med Silverkonto längre? :s

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOppa
Man kan inte ladda hem demos med silverkonto, så nu vet du det.

Man kan visst ladda ner demos med silverkonto
Hur fan har jag fått ner demos innan då?
Och varför står det så på deras hemsida?
http://www.xbox.com/en-US/live/memberships/?WT.svl=nav

Under silver level står de klart och tydligt
"Access Xbox Live Marketplace including Xbox Live Arcade, demos, and trailers"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Man kan visst ladda ner demos med silverkonto
Hur fan har jag fått ner demos innan då?
Och varför står det så på deras hemsida?
http://www.xbox.com/en-US/live/memberships/?WT.svl=nav

Under silver level står de klart och tydligt
"Access Xbox Live Marketplace including Xbox Live Arcade, demos, and trailers"

du kan bara se vad dom har på market place med silver, inte ladda ner som sagt, och varför du kunde ladda ner tidigare är antagligen för att första månaden efter du registrerat dig så får du ju ett guld konto som sedan går tillbaka till silver om du inte börjar "sub'a"

Permalänk
Avstängd

Jag har silver acc och inga problem att ladda ner något på marknaden, just precis nu som jag skriver här drar jag ner Chromehounds. Så jag undrar varför ni påstår att man inte kan ladda ner med silver.

Permalänk
Medlem

drog nyss ner crackdown med silver så nu får ni sluta svamla.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Ok. det kanske går då. Men jag var hos en polare som har silver och när vi skulle ladda hem crackdown demot gick det iaf inte för han hade silver..... Sj har jag aldrig haft ett silverkonto så...

Visa signatur

If ya don't eat ya don't shit. and if ya don't shit ya die!

Permalänk
Medlem

hmm han kan ju ha tryckt på fel saker ? För det finns ju saker till crackdown som kräver points osv för att tanka.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
du kan bara se vad dom har på market place med silver, inte ladda ner som sagt, och varför du kunde ladda ner tidigare är antagligen för att första månaden efter du registrerat dig så får du ju ett guld konto som sedan går tillbaka till silver om du inte börjar "sub'a"

klart man kan ladda ner demos med silverkonto.
har gjort det flera ggr efter det att mitt första månads guldkonto tog slut.
det som skiljer mellan silver och guld när det gäller demos är att med guld kan du ladda ner direkt när dom kommer ut på MP,med silver så måste man vänta nån vecka innan man kan ladda hem,and thats it.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOppa
Ok. det kanske går då. Men jag var hos en polare som har silver och när vi skulle ladda hem crackdown demot gick det iaf inte för han hade silver..... Sj har jag aldrig haft ett silverkonto så...

Vissa demos (Crackdown t. ex.) är tidsexklusiva för guldkonton, de med silverkonton fick vänta 1 vecka innan dessa kunde ladda ner demot.

Edit: Borde bli bättre på att läsa, mangemani hade ju redan svarat på frågan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk

Har precis beställt fight night 3.
Absolut älskar karriärspel där man börjar från noll och får bygga upp sig. Nån vet mer spel som Fight night, def jam och NFS?
Nån som vet hur ChromeHounds är? Jag spelade Armoured Core på PS1 och tyckte det var riktigt bra när det begav sig men chromehounds ser verkligen stabilt ut.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Avstängd

chromehounds finns att ladda ner som demo på marknaden, själv har jag bara testat det ytterst lite men jag gillade det inte. Men ladda ner det och testa lite för att få en uppfattning om det innan du eventuelt köper det.

Permalänk

Hmm, jag har inte tid med demos. Jag bara köper spelen, Pang! Tjoff!
Hmm men denna kanske jag ska kolla först då.. såg att armoured core 4 ska släppas också.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Chromehounds var en besvikelse, fult , tråkigt och segt.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har Crackdown, är fullversionen lika lätt som demot?
Är sugen på att köpa det, demot hade en lagom svårighetsgrad.. för svåra spel är inte min typ utav spel.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
En fråga till er som har Crackdown, är fullversionen lika lätt som demot?
Är sugen på att köpa det, demot hade en lagom svårighetsgrad.. för svåra spel är inte min typ utav spel.

Enda skillnaden är att i fullversionen så tar skills betydligt mycket längre tid att levla upp. Är väl det enda, hmm.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

har införskaffat mig en hddvdspelare till 360'n, men när jag sätter igång vanliga dvdfilmer i den blir det ränder över hela bilden. Detta känns ju inte så bra. Någon som vet om detta är vanligt eller vad det kan bero på eller så?

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om man kan ringal direkt till microsoft, eller kanska rare? och få ett splitter nytt exemplar av pdz utbytt? Jag köpte det nämligen på gekås i ullared och har ingen större lust att köra 10 mil för reklamation. Skivan är i perfekt skick men antingen så står det att 360-n inte kan läsa skivan eller så startar spelet och hackar och ljudet försvinner titt som tätt. Mina 4 andra spel funkar perfekt.

Permalänk
Medlem

Du kommer säkerligen få betala frakten själv om du ska skicka in det, så jag hade nog åkt till ullared med morsan eller något en runda och byta det, och samtidigt köpa lite datorprylar

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
har införskaffat mig en hddvdspelare till 360'n, men när jag sätter igång vanliga dvdfilmer i den blir det ränder över hela bilden. Detta känns ju inte så bra. Någon som vet om detta är vanligt eller vad det kan bero på eller så?

switcha till "TV" på dina kablar medas du ser på DVDs så kommer det funka bra

Permalänk
Medlem

Har ett skumt problem med båda av mina trådlösa handkontroller. Konsolen vägrar "ta upp dem" eller hur man ska beskriva. Detta hände efter att konsolen slocknade i samband med ett strömavbrott igår.

Vad göra? Har tryckt på den lilla runda knappen på 360:ns front och sedan kontrollens liknande knapp där bak, but to no avail, lampan på handkontrollen blinkar bara. Kanske bara jag som har total hjärnsläpp och missat någon detalj?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ska man inte hålla in kontrollens knapp?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Ska man inte hålla in kontrollens knapp?

Har testat allt möjligt, och att hålla in den funkar inte heller. Bör kanske också påpeka att dosan som låter en ha trådlös förbindelse med routern verkar borked också, får ingen förbindelse alls. Hmm, detta var konstigt.

Edit: Var visst wireless network adaptern som störde handkontrollernas signaler. Fixade genom att ta bort modulen en stund.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Har testat allt möjligt, och att hålla in den funkar inte heller. Bör kanske också påpeka att dosan som låter en ha trådlös förbindelse med routern verkar borked också, får ingen förbindelse alls. Hmm, detta var konstigt.

Har du följt instruktionerna exakt?

http://www.xbox.com/sv-SE/support/xbox360/howto/peripherals/howto-peripherals-wirelesscontroller.htm

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Har du följt instruktionerna exakt?

http://www.xbox.com/sv-SE/support/xbox360/howto/peripherals/howto-peripherals-wirelesscontroller.htm

Tack, men det löste sig.

Edit: Hah, nu slutade dem funka igen. Sanslöst.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

2949kr för en 360 Premium på webhallen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddey
2949kr för en 360 Premium på webhallen

2995 kr får jag när jag klickar på länken men fortfarande riktigt bra pris!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Samma som siba och någon annan hade förra veckan

Permalänk
Medlem

Ja men Webhallen är ju en bra affär...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.