Problem med push-pins och moderkortsskruv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006

Problem med push-pins och moderkortsskruv

Hej,

Jag har en skruv som håller fast moderkortet vars gängor har gått sönder så att skruven sitter fast i distansen men snurrar löst så det går inte att skruva ur distansen heller.

Jag ska tänkte byta fläkten på nordbryggan och eftersom denna är fastsatt med push-pins så måste jag åt baksidan av moderkortet. Eller vet någon hur man får bort pushpins utan att ta dem från baksidan?

Tar gärna emot tips på hur man får loss skruven som håller moderkortet också

Asus P8H67-I Deluxe | Intel i5 2500K@-0.185 VCore with Scythe Kozuti | 8GB DDR3 1333Mhz | inside OrigenAE M10
MSI K8N SLI | Athlon 64 X2 3800+@2,5GHz | TwinMOS PC3200 DDR 2GB | XFX GeForce 7600GS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Ta tag i distansen med en lämplig tång. Möjligen kan du behöva ta tag i den bakifrån genom att plocka bort den andra sidan av skalet... om du inte når, dvs. Om inte det heller går så kan du försöka köra in lagom styvt föremål mellan modermodemet och chassit, ta spjärn mot nån annan distans där inne och sedan trycka mot den gänglösa så att skruven... kan skruvas ur.

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2006

Problemet är att det är den distansen som sitter mitt på moderkortet i höjd men längst bak mot bakplåten så man kommer inte åt distansen med en tång...

Edit: Problemet är nu fixat... tack vare att jag fick mellan ståltråd mellan skruv och moderkort så lyckades jag dra upp skruven efter ett tag...

Asus P8H67-I Deluxe | Intel i5 2500K@-0.185 VCore with Scythe Kozuti | 8GB DDR3 1333Mhz | inside OrigenAE M10
MSI K8N SLI | Athlon 64 X2 3800+@2,5GHz | TwinMOS PC3200 DDR 2GB | XFX GeForce 7600GS