GRAND THEFT AUTO IV Trailer Coming 3.29.07

Permalänk
Medlem

Bra anledniong till PS3 nu=)

Såg snyggt ut, mkt bättre än dom äldre spelen... Och håller emd det var ju otroligt likt New York City i den trailern

Permalänk
Medlem

Måste bara först och främst säga att jag tycker synd om alla nintendo wii ägare som inte kommer få uppleva detta spel!

Tror jag kommer gilla det här Gta spelet mest eftersom jag älskar New York liknande miljön och att man kommer spela en maffia typ istället för en gangster typ. I Vice city så fick man spela en gangster typ men man var i ett "sunny beach" liknande ställe. Gta3 hade en bra handling men var alldeles för litet.

Gta4 verkar ha en maffia handling och utspelas i en storstads miljö som får mig att bli riktigt intresserad!

Vad jag vill se i det här spelet är att alla fotgängare ska ha en egen "personlighet" att de ska finnas tiggare,psykiskt skadade personer som springer runt och skriker och rycker människor i håret,barn som springer och letar efter deras mamma,handikappade personer i rullstol, rika män med bodyguards ni förstår vad jag menar, de låter sjukt men tänk er hur kul de skulle vara att slå en unge och få mamman på sig. Man ska också kunna gå in i typ alla byggnader och råna butiker och tjäna pengar, snatta, köpa saker, slå sönder saker.

Jag vill helt enkelt att spelet ska vara verkligare och väldigt mycket grövre MOHAHAHA!!

Kul att spelet ser exakt ut som New York med frihetsgudinnan, alla storbilds skärmar och alla identiska byggnader men att staden tydligen heter liberty city som staden i Gta3 men att 3:an inte alls såg ut så!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig

men tänk er hur kul de skulle vara att slå en unge och få mamman på sig.

Du är en mycket sdjuk människa

Nää skoja bara:P Men var en lite kul mening;)

Permalänk
Medlem

... längtar.

Permalänk

ENORM skillnad när det gäller grafiken om man jämför med dom gångna spelen tycker jag,enorm.
sen tackar jag rockstar games för att dom har skippat den där tråkiga och töntiga "hood" stilen och kör på på den mer "råa" och "dunkla" stilen,den som man fick uppleva i GTA3.

längtar.
blir nog iaf till ps3 för min del,är så inkörd i PS kontrollen i dessa spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Förresten, borde inte nån mod kunna slå ihop trådarna?

Permalänk
Medlem

Helst inte, denna tråd handlar om trailern(enligt rubriken), medans den jag skapade var tänkt som huvudtråd för spelet även efter att det släppts, då med fokus på 360 och PS3, då PC-versionen bör diskuteras i rätt forumsdel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Eh, löst baserad? Du har inte vart i New York va?

Inklusive:
Coney Island (bergochdalbanan i början)
Tåget som kommer in i början är förmodligen från Brooklyn och byggnaderna i klippet efter bergochdalbanan är typisk Brooklyn-stil men skulle dock kunna vara Queens också.
Empire State Building
Chrysler Building
Flatiron Building
Times Square (Broadway)
Fifth Avenue
Nasdaq
St. Patrick's Cathedral
Brooklyn Bridge
George Washington Bridge eller så var det Manhattan Bridge
Battery Park (osäker)
South Ferry Terminal
Grand Central (tågstationen)
Metlife Building på tredje avenyn d.v.s gamla PanAm skrapan, i spelet står det dock lite fyndigt Getalife istället för Metlife.

Var flera byggnader till som jag känner igen men inte kan namnet på.
Jag kan ju ha fel men nog ser det ut som New York iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Ska det vara så jävla svårt att förstå att Liberty City, som visades i trailern, är Rockstar Games fiktiva version av New York City och har varit så sedan första spelet.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

jag tycker fortfarande det ser oroväckande tomt ut på gatorna.. hade nästan heller sett grafik som de tidigare om det hade vart full rusningstrafik.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag tycker fortfarande det ser oroväckande tomt ut på gatorna.. hade nästan heller sett grafik som de tidigare om det hade vart full rusningstrafik.

Håller med men förhoppningsvis ändras det till spelet kommer. New York är ju som bekant allt annat än tomt. Helst skulle det vara nästan lika tjockt med trafik som på riktigt (på Manhattan alltså) så att man får välja mellan att:

1. Snällt stå i kö och lukta på avgaserna
2. Motorcykel eller liknande mellan bilköerna och upp på trottoarerna a'la galna cykelbud
3. Mejja ner allt som rör sig på trottoarerna med bil/buss/lastbil/tank

Det var lite trist i de gamla spelen att man inte kunde köra lagligt. Så fort man stannade vid ett rödlyse började bilarna bakom tuta och skrika som galningar för att sen köra på en.
Jag sätter mig in i spelet rätt mycket och gillar att hålla en låg profil när jag inte är ute på ett jobb

Fina bilder där rezuth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
citat från LeRonkovic + bilder

Vad fan är din poäng med att citera mitt inlägg? Dom har uppenbarligen lagt till några fler kända landmärken vilket är föga förvånande. Det är fortfarande Liberty City, en fiktiv version av New York City. Vad fan är din poäng?

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Det var lite trist i de gamla spelen att man inte kunde köra lagligt. Så fort man stannade vid ett rödlyse började bilarna bakom tuta och skrika som galningar för att sen köra på en.
Jag sätter mig in i spelet rätt mycket och gillar att hålla en låg profil när jag inte är ute på ett jobb

Fina bilder där rezuth

Håller med till 100% ! bilförarna i de gamla spelen har alltid varit helt sjukt overkliga. Det hade vart gött med en liten hastighetsmätare också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Vad fan är din poäng med att citera mitt inlägg? Dom har uppenbarligen lagt till några fler kända landmärken vilket är föga förvånande. Det är fortfarande Liberty City, en fiktiv version av New York City. Vad fan är din poäng?

Vaknat på fel sida? Antagligen att även om den är fiktiv så är den ju inte löst baserat på New York utan en grymt korrekt tolkning. Om jag gör en kopia av Mona Lisa och kallar den Mona Kalle är det fiktiv version av Mona Lisa?
Fiktivt är något som är påhittat och inte är verklighetsförankrat. Jag skulle inte säga att en stad som är en kopia är fiktiv. Sen kanske du baserar det via att spel är fiktiva berättelser.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Snälla människa, har du dragit slutsatsen att det är en exakt kopia av staden genom att titta på en knappt minut lång trailer? Jag har ju tydligen fått svaret på mitt första inlägg om att det faktiskt är jävligt svårt att förstå att det är Liberty City, tackar så mycket för svaret.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Snälla människa, har du dragit slutsatsen att det är en exakt kopia av staden genom att titta på en knappt minut lång trailer? Jag har ju tydligen fått svaret på mitt första inlägg om att det faktiskt är jävligt svårt att förstå att det är Liberty City, tackar så mycket för svaret.

I trailern har dom fått med minst 20 byggnader/konstruktioner/platser som är i princip identiska eller mycket lika dess förebilder från just New York.
_Sett till trailern_ verkar staden i spelet alltså bli mycket lik New York.
Sen om dom kallar staden för Liberty City eller Smygehuk spelar ju inte så stor roll, det är fortförande likt New York (SETT TILL TRAILERN). Ingen har dock sagt att det ÄR New York, jag och ett par personer till har sagt att det är MYCKET LIKT New York (SETT TILL TRAILERN).
Förstår inte vad det är du blir upprörd över?

Permalänk

Spelet utspelar sig i Liberty City. Precis som i GTA3 skall staden likna New York, fast ingen kopia.
Skulle Rockstar göra en exakt kopia av staden skulle den bli alldeles för stor och troligen mycket tråkig att köra omkring i.

GTA 3: Liberty Cirty - New York
GTA VC: Vice City - Miami
GTA San Andreas:6 Los Angeles, Las Vegas och San Fransisco
GTA IV: Liberty City - New York

Precis som i GTA IV så hade också GTA 3 massa New York inspirerade saker så som:

Flatiron Building
Times Square
St. Patrick's Cathedral
Central Park
China Town
Brooklyn
Crysler building
New York Supreme Court (namn?)

Även i GTA 3 så låg vissa saker där de skall ligga i förhållande till varan, för att ge känslan av att vara i New York.

jag har säkert missat en massa, men detta är vad jag kommer ihåg, och det var ett tag sedan man spelade 3an ;- )

Edit:
Sen vet vi ju inte om det bara är Liberty City spetet utspelar sig i, man kanske kan ta en tripp till Washington DC också!?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Spelet utspelar sig i Liberty City. Precis som i GTA3 skall staden likna New York, fast ingen kopia.

Jo, ingen som sagt något annat, bara LeRonk som missuppfattat det hela skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Sen kommer ju frågan, hur länge kommer vi få vänta på filmen?

Btw, vilken jävla burgare de promotar i spelet, är det 4x rent nötkött tro? rejält storkäftad (som hon i A-teens) må man vara för att kunna äta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Inte alls men har man vart i New York ett par gånger så ser man att staden i trailern är i princip en exakt kopia av NY. Det jag hade roligt åt var "löst baserad", att döma av trailern är det allt annat än löst baserat men visst kan det va annorlunda i resten av spelet...

Edit: Kan ju tillägga att jag bad syrran ta en titt på trailern och hon har bott där längre än jag (4 år) och hon höll med om att det var otroligt likt NY.

Spelar det någonsomhelst roll?
Är det uppbyggt som de förra spelen (layouten på staden) kunde jag inte bry mig mindre om "landmärken" eftersom det är samma gamla stad där jag snurrat runt i aldelles förmånga timmar och inte känner något sug att gå tillbaka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Snälla människa, har du dragit slutsatsen att det är en exakt kopia av staden genom att titta på en knappt minut lång trailer? Jag har ju tydligen fått svaret på mitt första inlägg om att det faktiskt är jävligt svårt att förstå att det är Liberty City, tackar så mycket för svaret.

Why so aggro, mate?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Hoppas gatorna är mer trafikerade i spelet än vad som visas i trailern

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - Cooler Master H500 - ASUS ROG Ryujin II 240 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Why so aggro, mate?

New Yo.. äh, Liberty City-anpassad.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Totally nerdish

http://www.youtube.com/watch?v=vYPYjq8ZUzo&eurl=http%3A%2F%2F...

BAHAHA! fan vad klockrent!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Totally nerdish

http://www.youtube.com/watch?v=vYPYjq8ZUzo&eurl=http%3A%2F%2F...

Tufft

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Någon som vet vart GTA 4 utspelar sig?

Spelet utspelar sig i New York...

Ganska självklart med tanke på att Statue Of Liberty finns med i trailern...

http://www.rockstargames.com/IV/trailer_splash.html

Permalänk
Medlem

Det här verkar mycket intressant: http://www.gameinformer.com/News/Story/200703/N07.0330.1112.1...

Tidningen kommer ut om nån vecka.

Permalänk
Medlem

Kul de ska va om man bor i New York och kunna gå till den byggnad man bor i, ännu häftigare om man kan gå in i byggnaden.

Permalänk
Medlem

Trailern verkar väldigt lovande får jag säga, synd bara att man lär få vänta på en PC version. =/

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri