Xbox + Gamecube Komponent-kabel

Permalänk
Medlem

Xbox + Gamecube Komponent-kabel

Hej,

Jag har testat Xbox + Gamecube med komponent kabel på en Benq FP241W (dator LCD skärm). Det sägs att Gamecuben ska klara 480 progressive med komponent kabel och jag antar att samma gäller Xbox. Till exempel Ninja Gaiden ska stödja 480p HDTV. Men min skärm säger att den får 480 Interlaced från både GC och Xbox.

Min fråga är: Vet någon vad detta kan bero på, eller varför det helt enkelt inte är 480p?

Tack på förhand!

/Hans

Permalänk
Medlem

Re: Xbox + Gamecube Komponent-kabel

Har för mig att det bara är NTSC Xbox konsoller som kan skicka ut en 480p signal. Om du har moddat din box kan du med ett enkelt program ändra från PAL (Antar att din xbox är köpt i Sverige) till NTSC Utsignal. Dock kan vissa spel spelen gå lite fortare/slöare än normalt om du tex spelar PAL Spel på NTSC konsoll eller vice versa.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

Det är som pr0nandy säger, du måste säga till konsolerna att göra i 480p. För XBOX krävs det att du har modifierad din konsol, ställer om den till att skicka ut NTSC signaler och sedan i Dashboarden ställer in 480p. På Gamecube gäller det att du kör ett amerikanskt spel som stödjer progressiv bild, tex Twin Snakes, så även där måste du ha möjlighet att kunna köra importerade spel.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Tack för svaren då vet jag!

Permalänk
Medlem

Man ska hålla in B knappen under uppstart av spelet med om jag inte misstar mig?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Man ska hålla in B knappen under uppstart av spelet med om jag inte misstar mig?

ne, det är för 60hz.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint