Permalänk
Medlem

Xbox 360 chip

Hej alla goa' gubbar!

Jag har en Xbox 360 premium med läsaren hitachi och vill ha min xbox chippad med NME 1.2. Jag undrar om det finns någon här i luleå trakten som gör det för en slant. Jag vill helst ha ett seriöst företag som lämnar garanti.

Permalänk
Medlem

Om du har en äldre hitachi så är det hur lätt som helst att fixa själv utan chipp. Har själv en sådan.
Finns program som fixar det i windows så du slipper hålla på att greja i dosmiljö.

Läs lite på xbox-scene så kan du i princip fixa det på 10min. Och angående garanti så är juh firmware byte inget som skadar dvdn förutom om du pressar den me dåliga skivor.

Och vad jag förstått så måste man patcha sina backuper för att dom skall funka med NME chippen, + att bytar man firmware själv så finns det inga lödpunkter som kan släppa

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag avråda att chippa eller flasha firmware. Om Xbox 360:n skulle lägga av och måste skickas till Microsoft för reparation, så kommer Microsoft att låta bli att reparera Xbox 360:n, och Microsoft upptäcker direkt om den är flashad/chippad. Även om man har betalat för reparationen så rör dem inte Xbox 360:n. Svartlistning sker också...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Själv skulle jag avråda att chippa eller flasha firmware. Om Xbox 360:n skulle lägga av och måste skickas till Microsoft för reparation, så kommer Microsoft att låta bli att reparera Xbox 360:n, och Microsoft upptäcker direkt om den är flashad/chippad. Även om man har betalat för reparationen så rör dem inte Xbox 360:n. Svartlistning sker också...

Svartlistning har inte skett än. Jag tror stor anledning till det är att Microsoft tjänar enorma pengar på deras livetjäns + alla nedladdningsbara grejer som man får betala för.

Men visst hade jag vetat att Xbox360 skulle hålla så kass kvalitet som den gör så hade jag aldrig brytit garantin.
För min + 4a av mina andra polares 360 har alla krånglat och lagt av.
Så man tar juh en rätt stor risk.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Svartlistning har inte skett än. Jag tror stor anledning till det är att Microsoft tjänar enorma pengar på deras livetjäns + alla nedladdningsbara grejer som man får betala för.

Men visst hade jag vetat att Xbox360 skulle hålla så kass kvalitet som den gör så hade jag aldrig brytit garantin.
För min + 4a av mina andra polares 360 har alla krånglat och lagt av.
Så man tar juh en rätt stor risk.

Beror på när man köpte konsollen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Beror på när man köpte konsollen...

Det stämmer nog, dom jag snackar om är launch konsoller så det är väll acceptabelt ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Geeks
SweClockers