Firmware/Chip mod för Xbox 360 [Behöver råd]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2004

Firmware/Chip mod för Xbox 360 [Behöver råd]

Hej

Ska snart köpa mig en Xbox 360 men som den snåla människa man är vill man inte behöva betala för alla spel. Därför är en firmware mod eller ett modchip en möjlighet för mig. Men då är ju problemet med att enbart flasha till t. e x Xtreme Firmware att möjligheten finns att man blir bannad från Xbox Live. Nu har inte ännu någon blivit detta men det är inte heller omöjligt att dom kommer börja banna folk.
Så eftersom inte Firmware Flashen är helt säker är det ju då modchipen som t. e x NME 1.2 som är aktuella. Men hur pass säkra är dom egentligen? Läste även att dessa inte fungerar ihop med Xtreme's Firmware. Så vad ska jag välja? Ska jag göra som så att jag kör med enbart med en vanlig Firmware mod och skippar modchippen helt? Hur har ni andra gjort som har Xbox 360?

All info och fakta är av intresse.

Tack på förhand.

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Den här tråden bryter mot § 7 i reglerna. Jag uppmanar dig att köpa alla dina spel. Se även: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

*tråd låst*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.