Köpa PlayStation 3 HJÄLP!

Permalänk

Köpa PlayStation 3 HJÄLP!

Hej!

Funderar nu starkt på att köpa en ps3!
Men har några frågor.

Måste man köpa en ny tv också hd tv för att få ut den perfekt bilden av ps3 grafiken för filmer o spel osv?

Sen har någon köpt en ps3 från webbhallen eller discshop.se?
hur är garantin där?

Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Ja du bör köpa en ny TV med hd-stöd om du vill få ut bra bild. Annars fungerar en vanlig bildrörstv bra om du inte vill lägga ut ett par tusenlappar på en ny TV.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Ja du bör köpa en ny TV med hd-stöd om du vill få ut bra bild. Annars fungerar en vanlig bildrörstv bra om du inte vill lägga ut ett par tusenlappar på en ny TV.

Ok, vad kör du själv med?
men då blir det la typ som ps2? om man kör med bildrör..?
för ps3 e ju byggt för hd tv har jag hört..?

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Det går att köra en ps3 på vanlig CRT,SDTV,EDTV dvs icke hd.
Det ser hyfsatt ut, men för att känna av att det verkligen ser bra ut behöver du en hd-tv,display som iaf kan visa 720p.
Datorskärm fungerar också om du har en med HDCP stöd (tänk dock på det blir lite sträckt pga 16:10, om den inte stödjer pixelmappat)

Webhallen är rätt bra, men dom hade lite kladd nu vid launch med leverans. Men det påverkar inte dig.
Dsicshop hade jag inte köpt på eftersom dom är dyra.

Alternativt kan du vänta tills elgiganten,siba,onoff får in nytt lager och se vad dom sätter för pris.

Men spelen och speciellt blu-ray gör sig inte rättvist under 720p.

Garantin är som på alla ställen, servicen är ok på webhallen, discshop ingen aning.
Men rekommenderar ändå att köpa i en fysisk butik som elgiganten, då dom antagligen kommer vara billiga vid nästa leverans också.

Permalänk
Medlem

Det blir inte i närheten av PS2 även om du kör med bildrör.. Håller med om att du behöver en tv med HD stöd om du ska få ut allt du någonsin kan ur konsolen.. Men det ser fortfarande riktigt jävla bra ut med en vanlig bildrörstv.. År och dar ifrån PS2, tro inget annat!

Permalänk

ok alla, kör ni själva med ps3?
va det värt pengarna?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Kör PS3 på min 42" plasma... men icke HD ready... men köpte riktiga komponentkablar till (Monster), och fy faan vilken skillnad det bled

Permalänk
Medlem

Har en LCD tv med stöd för 720p men dock ingen ps3. En sådan blir det efter sommar när jag får pengar och när bättre spel har kommit ut.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

elgiganten hade en billig ps3 typ 5900 lr nått, har för mej att jag fick hem en reklam grejj med nått med 5000kr på priset iallafall,, ELLER NEJ,, det va Mediamarkt va?????????????

Permalänk
Medlem

Jag köppte en samsung HD-ready tv med 1366*768 och den funkar skit bra, tänk bara på att köpa en HDMI kabel till ditt ps3 så kommer du att mäka skillnader

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Men PS3 finns väl i lager lite överallt?
Bl.a. hos Webhallen. Troligen finns det väl på Mediamarkt också?
Mediamarktreklamen kan du se på www.mediamarkt.se
5690 på MM.

Permalänk
Avstängd

Önskar man hade mediamarkt nära sig ;/
5690:- är ett kap imo.
Istället för att lägga 6500 inkl ett spel när jag lika gärna kan importera spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Kör PS3 på min 42" plasma... men icke HD ready... men köpte riktiga komponentkablar till (Monster), och fy faan vilken skillnad det bled

Vad för kabel är det? Monster? Har själv en 42" plasma utan hd upplösning.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

vanlig komponentkabel kan köpas i alla spelaffärer.