FFXII (CG) filmer laggar på mitt PS3

Permalänk
Medlem

FFXII (CG) filmer laggar på mitt PS3

Tjenixen

Köpte mig ett PS3 nyligen men inget spel där ute känns speciellt köpvärt än så jag investerade de sista slantarna på FFXII.

Problemet är att alla (CG) filmsekvenser i spelet "laggar" fast mer som dom kör frame 1-2-3 samtidigt.

När filmer tex är på frame nr 54 växlar den hejvilt fortfarande mellan 53-54 och 55.

Har testat andra spel (GoW, SoTC, Tenchu osv)samt alla demos jag hittat och där är det inga problem med vare sig spelen eller CG sekvenser.

Trasig skiva? Har inte hunnit testa spelet i mitt gamla PS2 men jag återkommer med info om det.

Permalänk

Har hört att PAL PS3'orna inte spelar ps2 spel så bra. Om jag har fattat det rätt så emulerar man spelen i PAL versionerna, medan i NTSC versionerna så finns d ett "inbyggt" ps2 i.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

kan även vara dålig konvertering på spelet, jag har upplevt samma på både PS och PS2 med vissa spel. ger ungefär samma resultat som om man kör NTSC-spel på en moddad PAL-maskin.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så hackar filmerna på mitt PStwo också, kan vara min skiva som e paj dock.

Permalänk
Medlem

Måste vara din PStwo som är knas. Min FF XII funkar finfint.

Permalänk
Medlem

Ska testa det på mitt PS2 när jag kommer hem från jobbet.

Tycker det låter som ett problem sony borde vara medvetna om och kanske informera sina kunder om det

Det enda som verkligen förbryllar mig är att alla andra PS2 spel fungerar galant utan undantag.