Nvidia G84 smygtestat

Permalänk
Melding Plague

Nvidia G84 smygtestat

Nvidias låg- och mellansegmentskort lyser fortfarande med sin frånvaro. Det har tidigare cirkulerat rykten som talar för en lansering den 17 april, detta är dock obekräftade uppgifter. Nu har Hardware zone publicerat ett litet test på ett referensexemplar av Geforce 8600GTS.

Läs nyheten: Nvidia G84 smygtestat

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det såg ju ärligt talat inte direkt imponerande ut...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Gammal nyhet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Herregud det får ju stryk av X1950 pro :S

Edit: temperaturerna var imponerande dock...

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Herregud det får ju stryk av X1950 pro :S

Edit: temperaturerna var imponerande dock...

Men det är det mest klockvänliga kortet på jorden och tittar man klock/pris/prestanda så spöar detta kortet alla i historien.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att de kommer med en billig passivt-kyld variant som inte behöver extra strömförsörjning.

Citat:

Minnet är av typ ddr3 och är tillverkat av Samsung. Geforce 8600GTS kommer att utnyttja en 4-pin molex-kontakt för extra strömförsörjning.

Trist att de inte har GDDR4. Trist att de kräver extra strömförsörjning.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Hade trott att det skulle vara bra mkt bättre. Ska vara billigt om de ska vara värt att köpa det!

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Hoppas att detta plus de påstodda prisjusteringarna från Intel äntligen kan få mig att köpa en ny dator.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Intressant, men varför jämförde de inte med ett 7600GT som det väl är tänkt att det ska ersätta?
Äsch nu börjar jag tröttna på allt hysch-hysch och kanske,kanske. Nu får ATI och Nvidia se till att släpppa nåt på riktigt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Vad kommer kortet att kosta?

Permalänk
Medlem

Detta ska jag nog köpa

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Kan det vara kassa drivrutiner annars?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Prestandan var inte så imponerande i jämförelse med värstingkort. Men om det har bra pris och goda överklockingsmöjligheter, varför inte?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Jag tror att kortet kommer att prestera bättre än såhär efter en tid. Nvidia är inga knäppskallar. Dom vet vad dom sysslar med. Däremot tror jag det handlar om drivrutiner. Men vi får se. Hoppas ATi kommer med sina kort snart med så det händer något på marknaden.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Men det är det mest klockvänliga kortet på jorden och tittar man klock/pris/prestanda så spöar detta kortet alla i historien.

Än så länge ja, men jag väntar nog tills ati släpper sina dx10 kort. 128bit bus läter INTE bra i mina öron men det är bara jag det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Hoppas att de kommer med en billig passivt-kyld variant som inte behöver extra strömförsörjning.

Trist att de inte har GDDR4. Trist att de kräver extra strömförsörjning.

Här har du en passiv 8600gts på väg €199 kommer den kosta
http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=14488&catid=2

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Än så länge ja, men jag väntar nog tills ati släpper sina dx10 kort. 128bit bus läter INTE bra i mina öron men det är bara jag det

Här har du en passiv 8600gts på väg €199 kommer den kosta
http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=14488&catid=2

Som drar 100w +

R600XTX drar 240w.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Fixar de driver+prestanda så kan 8600GTS blir mitt nästa köp. Om inte så ser 8800GTS 320mb trevligare ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
R600XTX drar 240w.

Skulle säga att det är för tidigt att säga vad det blir för strömförbrukning då allt är bara rykte. Men man har hört att man kan köra två 4pin (som på GTX) på R600 XTX vilket betyder att kortet kan få max 225W. Men om man behöver en 8 pin och en 4 pin för att driva R600XTX så blir det skrämmande 300W.

Då så är det rätt så säkert på att 8pin+4pin konf. behövs för R600 då det börja komma nätagg med 8pin för R600.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Än så länge ja, men jag väntar nog tills ati släpper sina dx10 kort. 128bit bus läter INTE bra i mina öron men det är bara jag det

Instämmer. 128-bit bus hade till och med GeForce 4.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Här har du en passiv 8600gts på väg €199 kommer den kosta
http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=14488&catid=2

Lät bra, enda tills jag såg att den tog upp två kortplatser och slukar ström. Nej tack.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

2000kr för 27 fps i FEAR. Nja, max 1000kr betalar jag för det kortet.

Permalänk
Medlem

skulle det inte komma en [8600 Ultra] med 256bit buss ??? eller va det bara ett rykte som gick !

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R5
CPU: i7 920 @ 3,2 GHz
Minne: 32gb 1600 Mhz DDR3
PSU: Cooler Master G750M 750W
GPU: Sapphire R9 390 Nitro 8gb

Permalänk
Avstängd

ALLA 8600GTS slukar ström, inte bara gigabyte...desvärre har grafikkortstillverkare fortfarande inte hajjat det amd och intel gjorde för 2 år sen, nämligen att folk vill inte ha 12 fläktar i lådan och att el börjar bli dyrt..
finns ett sätt att få dom att förstå, skita i att köpa deras produkter.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Inaktiv

R600 = grafikprocessorn, HD 2900XTX = kortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Som drar 100w +

R600XTX drar 240w.

100+W har jag riktigt svårt att tro. Både 7900GT och 7600GT har dragit UNDER 50W, varför skulle detta kort helt plötsligt dra lika mycket som ett 8800GTS?

Edit: Xbitlabs har just testat både 8800GTX, 8800GTS 640, 8800GTS 320 samt 8600GTS.

8800GTS, 21W idle och 47W full load. Strömförbrukning som 7900GT/GS.

8800GTX/GTS är en helt annan historia, GTX drar 70W idle och 130W full load. Saknar tydligen strömsparfunktioner helt och dynamisk nedklockning vilket ger den sjukt höga idleförbrukningen. Blir kul att se någon med två 8800GTX i SLI använad sin dator för t.ex. torrents och låta den stå på dygnet runt. Pax att inte betala den elräkningen.

(http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce8600gts...)

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.