Permalänk
Melding Plague

AMD pratar K10

AMD höll igår en presskonferens där man talade om företages kommande processorarkitektur K10, Digitimes har publicerat sammanfattning på det hela. Vi får bland annat veta lite mer om den uppdaterade minneskontrollern och om förbättrade överklockningsmöjligheter.

Läs nyheten: AMD pratar K10

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter fint

Permalänk
Inaktiv

Skall amd slå ner intel från tronen måntro ?

Permalänk
Medlem

Låter riktigt gött, när K10 kommer slipper man dra ner på minnena för att överklocka processorn, yummy!
Det enda som saknas är drivers som gör att kärnorna slås ihop och arbetar som en kärna när enkeltrådade program, program som bara kan utnyttja en kärna används.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Låter fint

Det kan man kort och gott säga.
Såsom jag har förstått det så kan man klocka hur mycket man vill, det är bara processorn som sätter stopp?

Undrar om nord/sydbryggan kommer flaska till klockmöjligheterna?
Väldigt trevligt att man kan klocka var sin kärna för sig, men kan man inaktivera kärnorna också om man känner för det?

Jag måste bara ha en fyrkärning K10!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Finns inget mer än att säga att detta blir underbart. Längtar redan tills de är dags för uppgradering.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

No shit. Trevligt värre, får väl uppgradera nästa år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC