Intel svarar på AMD:s Torrenza

Permalänk
Melding Plague

Intel svarar på AMD:s Torrenza

Det har tagit relativt lång tid för Intel att presentera en konkurrerande teknik till AMD:s Torrenza-initiativ. På det gångna Intel Developer Forum som tog plats i Beijing, Kina har dock Intel presenterat Geneseo-initiativet.

Läs nyheten: Intel svarar på AMD:s Torrenza

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Trevligt att processorer från olika tillverkare ska kunna köras på samma sockel.

Förhoppningvist får vi en standard sockel där borde AMD, Intel, etc processorer fungerar.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Trevligt att processorer från olika tillverkare ska kunna köras på samma sockel.

Förhoppningvist får vi en standard sockel där borde AMD, Intel, etc processorer fungerar.

Men det hade inte vart bra för oss konsumenter. Visst man slipper byta om man ska byta processortillverkare men moderkorten kommer att blibra mycket dyrare i så fall tror jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det hade inte vart bra för oss konsumenter. Visst man slipper byta om man ska byta processortillverkare men moderkorten kommer att blibra mycket dyrare i så fall tror jag.

Tror inte det splear så stor roll, eftersom det är enterprise-class servrar som åsyftas här. Det är nog inte så många gamers som använder bladserver-rack för att spela ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Men det hade inte vart bra för oss konsumenter. Visst man slipper byta om man ska byta processortillverkare men moderkorten kommer att blibra mycket dyrare i så fall tror jag.

Varför då? Det är inte så att det saknas konkurrans mellan mb tillverkare.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Men det hade inte vart bra för oss konsumenter. Visst man slipper byta om man ska byta processortillverkare men moderkorten kommer att blibra mycket dyrare i så fall tror jag.

Varför tror du det? Jag har aldrig hört talas om någon ekonomisk mekanism som gör att standarder fördyrar för konsumenten. Tvärt om borde vi ha fler standarder, inom flertalet brancher.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Men det hade inte vart bra för oss konsumenter. Visst man slipper byta om man ska byta processortillverkare men moderkorten kommer att blibra mycket dyrare i så fall tror jag.

Tror nog snarare att det blir tvärt om. En standardisering för alla företag, fler företag kan tillverka samma slags moderkort och på så vis får du nog ett lägre pris på marknaden då alla företag som tillverkar moderkort slåss om en större grupp människor.

*Edit* doh MBY svarade före med samma resonemang *edit*

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

Var även intel tvungen att kalla det något med initiativ? Tänker bara på Dharma-initiativ i Lost nu.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Tycker pci-express känns som en jävligt dålig lösning,.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.