Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2006

Hur är det tänkt utan IO-shield?

.. tänker på dom här:
http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10071

Inga av dom verkar ha IO-shields ... det är väl metallplåten som hamnar bakom chassit va? Var får man tag på såna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Re: Hur är det tänkt utan IO-shield?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aieranah
.. tänker på dom här:
http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10071

Inga av dom verkar ha IO-shields ... det är väl metallplåten som hamnar bakom chassit va? Var får man tag på såna?

Nja, det är demoprodukter eller liknande, så de kan inte garantera att alla kablar eller tillbehör (som I/O-shield) finns med. I många fall finns alla tillbehör med, men i andra inte. I/O-shielden är ju inte livsviktig, men den hjälper ju till för att man skall kunna koppla rätt på baksidan, så den kan vara käck att få med(men inte nödvändig).
Det är nog svårt att hitta en I/O-shield till just det kort du köper om den inte finns med, det skulle väl vara om du kan köpa av någon med ett likadant moderkort som har pajjat.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2006

Ok, tack .. så det går utan? :S Det trodde jag inte ...men jag hade inte tänkt på det faktiskt ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Earth
Registrerad
Jun 2007

ananrs kan man göra ett hemmabygge och ta en gammal i/o shield och anpassa den efter det nya moderkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Infernum
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheTrueDuder
ananrs kan man göra ett hemmabygge och ta en gammal i/o shield och anpassa den efter det nya moderkortet

Nej, då är det bättre att skita i den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Earth
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej, då är det bättre att skita i den.

jo de e nog lika bra det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skoghall
Registrerad
Sep 2004

ang. det, jag vet att i/o shield inte är nödvändigt så skiter i det men vilken del är:
"brackets, o.l. saknas"
är o.l. någon enkel förkortning som jag inte fattar eller en del till moderbordet ~~?

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!