Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Bor ni nära varandra?
Har enorma tvivel på huruvida den där kan lära någon något öht, så nja, i det här fallet är det nog privatlärare for the lose.

Haha, inte för fem öre. 60 mil emellan. Men det finns IRC! *host*

Nej vars, nu bör vi nog återgå till topic.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Anime Expo 2007 har öppnat!!
http://www.animenewsnetwork.com/convention/2007/anime-expo
http://www.animeondvd.com

Uppdaterat albumet, det blev 20 bilder!! Gjorde ett sub album med extra bilder.
http://smg.photobucket.com/albums/v142/Zerox_no1/Anime%20Coll...

EDIT:
Fotat och lagt in Zeta Gundam pennvässare.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

http://jp.youtube.com/watch?v=Gu0hrG5TEA0
Mai HiME the movie, har jag missat något?

EDIT:
Utbytt smiley för utbytt budskap.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
http://jp.youtube.com/watch?v=Gu0hrG5TEA0
Mai HiME the movie, har jag missat något?

EDIT:
Utbytt smiley för utbytt budskap.

Den där är så jävla bra.

"Puri, puri, puri... BANG!"

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Den där är så jävla bra.

"Puri, puri, puri... BANG!"

Trodde den var riktig innan jag såg kommentarerna.
Blev fett intresserad av att se om serien när jag såg Mai kalla på sin drake, men sen tänker jag efter och vet att den inte är såååå jävla bra när man ser om den.

iofs var det ett tag sen. Kanske skulle ladda ner och se om den var något kul iallafall kanske? Kunde trots allt inte hitta 14sai no haha (j-dorama), så jag har inget att se på. :s

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Trodde den var riktig innan jag såg kommentarerna.
Blev fett intresserad av att se om serien när jag såg Mai kalla på sin drake, men sen tänker jag efter och vet att den inte är såååå jävla bra när man ser om den.

iofs var det ett tag sen. Kanske skulle ladda ner och se om den var något kul iallafall kanske? Kunde trots allt inte hitta 14sai no haha (j-dorama), så jag har inget att se på. :s

Jag tyckte att det var helt okej att se om den, men så är jag som jag är också. Samt att Mai-HiME ligger rätt högt på min lista.

Låt mig även påminna om att det inte är tillåtet att prata om någonting som går emot §7, denna gång slipper du undan med en tillsägelse dock.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Jag tyckte att det var helt okej att se om den, men så är jag som jag är också. Samt att Mai-HiME ligger rätt högt på min lista.

Låt mig även påminna om att det inte är tillåtet att prata om någonting som går emot §7, denna gång slipper du undan med en tillsägelse dock.

Wops, sorry. :s Ska formulera mig bättre nästa gång.

Mjo, den var okej att se om tills man kom till slutet med den där jävla "sista bossen". Det var precis som något jävla gameboy spel.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Wops, sorry. :s Ska formulera mig bättre nästa gång.

Mjo, den var okej att se om tills man kom till slutet med den där jävla "sista bossen". Det var precis som något jävla gameboy spel.

Hähä.
Ignorera slutet då, säg att den slutar vid episod 25.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Men lol, så kan man ju inte göra!
Mjääää, kanske tar fram mina köpta Mai HiME DVDer och ser första avsnittet bara, se om jag vill se den igen liksom.
Mai Otome såg jag faktiskt inte hela heller, åkte till Japan typ två-tre avsnitt innan den slutade, och ironiskt nog kunde jag inte se serien i Japan pga Internet brist och att det inte visades på TV-kanalerna jag hade.

Såg fram till

avsnittet där Arika elelr vad hon hette och den andra exploderade typ efter att den andra gått över till sin övercoola onda form och Arika måste ta till sin fjoll-form med det stora fjoll-svärdet

Dold text

.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Första avsnittet av Higurashi Kai (andra säsongen av Higurashi no naku koro ni) har precis sänts i Japan ryktas det om, jag kan knappt bärga mig

Första säsongen var riktigt bra, verkar som om dom fått mer spelrum i budgeten med, vilket förhoppningsvis betyder bättre animering.
Rekommenderar alla att köpa första säsongen, hoppas dom inte amerikaniserat översättningen bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Första avsnittet av Higurashi Kai (andra säsongen av Higurashi no naku koro ni) har precis sänts i Japan ryktas det om, jag kan knappt bärga mig

Första säsongen var riktigt bra, verkar som om dom fått mer spelrum i budgeten med, vilket förhoppningsvis betyder bättre animering.
Rekommenderar alla att köpa första säsongen, hoppas dom inte amerikaniserat översättningen bara.

Väntar med spänning på att någon ska se den och recensera i tråden. ^^

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Rebuild of Evangelion Trailer är uppe på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=RrIN5wmyd6s&mode=related&searc...

Ser bra ut!

Trailer på Sword of the Stranger. Det är en samurai film av BONES. Den verkar ju nice!

Trailern finns under den nionde röda kuben.
http://www.stranja.jp

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Såg rätt nyligen Planetes, och förundrades sedan hur jag kunnat lämna en sådan bra serie osedd så länge. karaktärsutveckling är något jag uppskattar i animeserier, och sedan skadar det väl inte att ranka Sunrise ganska högt bland favoritstudios...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Vet någon om en dedicerad anime och manga affär i Oslo? Bor numera där och det skulle vara trevligt att hitta något ställe att handla grejer på.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

Inte i Oslo men har handlat från två onlinebutiker som ligger i England och det har funkat ypperligt.

http://www.tokyotoys.com
http://www.archonia.com

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jo jag vet vart man kan beställa, inte det jag var ute efter utan ett ställe man kan gå in i och titta runt i osv

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Tips på serier/filmer

Kul att se att det fanns en Anime-tråd här. Är riktigt förtjust i Anime, men har tyvärr fått Anime-torka så det skriker om det. Finns bara en serie jag tittar på just nu och det är Naruto Shippuuden. Väntar med spänning på nya Gundam serien, då Gundam Seed & Seed Destiny är det bästa jag sett i Anime-väg.

Skulle vilja få tag på lite fler mecha anime's dock, i stil med GS och GS Destiny. Har inte sett alla andra Gundam-serier. Är de värda att ge sig på?

I övrigt när det gäller mecha är det väl bara FMP och VanDread jag har sett utöver GS serierna. Evangelion också dock.

Något som jag gillar speciellt med GS och GS Destiny är att allt sker i så stor skala. Samtidigt som man får följa huvudkaraktärerna mycket så får man veta mycket om vad som händer i resten av världen så att säga. Det är en av de stora anledningarna till varför jag gillar dessa serier så mycket. VanDread och FMP var ju skojjiga på sitt sätt, men de var ganska inrutade så att säga.

Om någon vet nått i stil med Elfen Lied så tipsa gärna om liknande serier också.

Permalänk
Medlem

Gundam Seed är Gundam för den nya generationen så givetvis ska du även se Gundam från back in the days.

Gundam Movie 1-3 (Universal Century 0079), serien nerkortad till tre filmer!
Gundam 0080 (UC 0080)
Gundam: Char's Counterattack (UC 0093)

Gunbuster är ett måste!! Såg den för första gången nyligen och det är kärlek på direkten.

RahXephon är riktigt bra också!

Här är två till som är värda en titt Gunslinger Girl och Gungrave.

Min samling!
http://smg.photobucket.com/albums/v142/Zerox_no1/Anime%20Coll...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Claymore blir bara bättre och bättre, sjukt spännande nu.
Man kanske skulle ta och börja läsa mangan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Naruto 367 är släppt *bort*

Riktigt spännande nu, bara bleach kunde komma nån gång me!

Inlägg redigerat pga §7 /Ballistic

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Tips på serier/filmer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Kul att se att det fanns en Anime-tråd här. Är riktigt förtjust i Anime, men har tyvärr fått Anime-torka så det skriker om det. Finns bara en serie jag tittar på just nu och det är Naruto Shippuuden. Väntar med spänning på nya Gundam serien, då Gundam Seed & Seed Destiny är det bästa jag sett i Anime-väg.

Skulle vilja få tag på lite fler mecha anime's dock, i stil med GS och GS Destiny. Har inte sett alla andra Gundam-serier. Är de värda att ge sig på?

I övrigt när det gäller mecha är det väl bara FMP och VanDread jag har sett utöver GS serierna. Evangelion också dock.

Något som jag gillar speciellt med GS och GS Destiny är att allt sker i så stor skala. Samtidigt som man får följa huvudkaraktärerna mycket så får man veta mycket om vad som händer i resten av världen så att säga. Det är en av de stora anledningarna till varför jag gillar dessa serier så mycket. VanDread och FMP var ju skojjiga på sitt sätt, men de var ganska inrutade så att säga.

Om någon vet nått i stil med Elfen Lied så tipsa gärna om liknande serier också.

Du kan ju inte mena allvar när du säger att GSD är så bra? =/

Visst, det var härligt att se karaktärerna igen, denna gång lite äldre. Samt lite (en hel del) cool action.
Men de totalförstörde ju

Kagari (Cagalli). Från "yeah, badass wargoddess" till "buhuu, crybaby"

Dold text

Vidare så

försvann ju den röda tråden någonstans iom episod åtta...

Dold text

Måste dock erkänna att jag trots detta sett den tre eller fyra gånger (tillsammans med GS då), just av de anledningarna jag nämnde som bra ovan.
Antar att den växt på mig eller någonting.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Rebuild of Evangelion Trailer är uppe på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=RrIN5wmyd6s&mode=related&searc...

Ser bra ut!

Ser bättre ut här
http://stage6.divx.com/user/killte/video/1413197/Evangelion-n...
http://www.evangelion-not-end.ru/Video/Trailer_Rebuild_2.wmv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Såg rätt nyligen Planetes, och förundrades sedan hur jag kunnat lämna en sådan bra serie osedd så länge. karaktärsutveckling är något jag uppskattar i animeserier, och sedan skadar det väl inte att ranka Sunrise ganska högt bland favoritstudios...

Serien är baserad på en manga som är ännu bättre, ett måste om man gillar trovärdig scifi.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Dom filmer som går på SVT2 ikväll/natt är det någon av dom som rekomenderas??

22.30 Spirited Away (Har sett denna)
01.10 Perfect Blue
03.25 Voices of a Distant Star
03.50 Kakurenbo
04.15 Grrl Power
04.45 Stormy Night

SVT

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Dom filmer som går på SVT2 ikväll/natt är det någon av dom som rekomenderas??

22.30 Spirited Away (Har sett denna)
01.10 Perfect Blue
03.25 Voices of a Distant Star
03.50 Kakurenbo
04.15 Grrl Power
04.45 Stormy Night

SVT

Har bara sett spirited away och voices of a distant star tidigare, jag gillade båda väldigt mycket iaf. Men allt som visas är ju anime så det är rekommenderat att inte missa nåt ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

22.30 Spirited Away
01.10 Perfect Blue
03.25 Voices of a Distant Star

Perfect Blue måste man se!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Serien är baserad på en manga som är ännu bättre, ett måste om man gillar trovärdig scifi.

nej, mangan lämnade mig lite besviken i jämförelse. animen var imo bättre.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
nej, mangan lämnade mig lite besviken i jämförelse. animen var imo bättre.

Nu har jag visserligen inte läst mangan (än), men jag blev helt bortblåst av animen. Lätt en av mina favoriter.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Ursäkta för en OT här men... Var det inte Rich som startade en tråd med typ snyggaste japanskan eller nåt innan ÖÄ försvann? Kan inte du göra det igen? Jag vågar inte göra det för jag har inte riktigt förstått reglerna om man skulle skapa en sån tråd.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."