Permalänk
Medlem

"Bild på din MC"-tråden

Från biltråden:

Citat:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Är MC ok också? Isf kan jag langa upp lite bilder senare.

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Skapa en tråd för det istället.

Har inte fått tummen ur och skaffat nån egen bil ännu, har dock hyfsat fri tillgång till en V70N -01

...så jag skapar en.
Förhoppningsvis finns det plats för en sån här tråd också i era hjärtan.

Jag skaffade för någon månad sedan en Kawasaki GPZ500s. Har inte hunnit ta några egna bilder så jag lånar den som var i annonsen.

Ser precis likadan ut nu

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Hade en hoj... Saknar det väldigt nu när vädert börjar bli rätt igen.

Kawasaki KDX 125B -91, kommer bild när jag får tummarna ur röven.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Re: "Bild på din MC"-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Från biltråden:
...så jag skapar en.
Förhoppningsvis finns det plats för en sån här tråd också i era hjärtan.

Perfekt.

Jag kör en 98:ans Honda Hornet 600.

Kul liten busmaskin.

Edit:
------------------------------------------------------------------------------------------
Inlägg censurerat §9, /Airwolf
------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Har en Husqvarna Te 450 06a

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Det är tur att ÖÄ varit nerstängt ett tag och tappat lite användare, annars hade denna tråden varit fylld med 999st inlägg på folks mopeder :rolleyes:.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

MC != Moppe...
Så de får vackert starta en egen tråd.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Min Yamaha XJ 600 från -93

Ingen regskylt än då den är import och ska besitigas nu på måndag.

Permalänk
Medlem

Re: Re: "Bild på din MC"-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Perfekt.

Jag kör en 98:ans Honda Hornet 600.

http://i134.photobucket.com/albums/q98/halogen_photos/hornete...

Kul liten busmaskin.

Edit:
Till salu för övrigt, pm om du är intesserad!

Honret är helt klart en drömcykel för mig! Samma motor som i "racer600an"? Har starka planer på att införskaffa mig en sådan lite senare i sommar/höst. Är den att rekommendera för en nybörjare?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: "Bild på din MC"-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beware
Honret är helt klart en drömcykel för mig! Samma motor som i "racer600an"? Har starka planer på att införskaffa mig en sådan lite senare i sommar/höst. Är den att rekommendera för en nybörjare?

Japp, spisen kommer från CBR:en från början. Enligt Honda så har den modifierats för att ge mer knuff i mellanregistret, men den är fortfarande väldigt toppig i effekten, som alla andra 600cc radfyror.. Men ketchupeffekt är ju bara roligt.

Mycket bra förstahoj tycker jag, enkel att köra, väldigt förlåtande cykel men ändå tillräckligt med pulver för att man inte ska somna. Och med Hondas märkesförsäkring kostar den inte apa att äga heller, jag betalar 5300 spänn/år för helförsäkring.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: "Bild på din MC"-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
som alla andra 600cc radfyror.. Men ketchupeffekt är ju bara roligt.

Min XJ som jag postade just har exakt en sådan motor. Men ska de verkligen bete sig så? Jag och farsan trode att det va någon förgasar fel. Menar då såklart Ketchupeffekten... Hel mysko.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: "Bild på din MC"-tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Min XJ som jag postade just har exakt en sådan motor. Men ska de verkligen bete sig så? Jag och farsan trode att det va någon förgasar fel. Menar då såklart Ketchupeffekten... Hel mysko.

Inom rimliga gränser såklart, om den känns helt död eller inte går rent på lägre varv så är det ju nåt som inte står rätt till.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

En TZR 125 årsmdl 1987

Sådär såg hon ut då na var som bäst. Tyvärr har hon fått namnet h***n eftersom hon är inne på tredje renoveringen sen juni förra året. Så är det någon som sitter inne på en koppling är det bara hojta till.

Har också en halvt komplett 500cc twin från en -5x (ev. 49) Royal Enfield. Sprängskisser till en sådan motor mottages gärna.

Permalänk
Medlem

Jag och min GasGas EC250 -03 ute på vårbete

Har inte postat här på swec på ett par år, men nu är ÖÄ återöppnats fick jag sådan nostalgikänsla att jag var tvungen.

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk
Medlem

Edit: Bildlänk fungerade inte!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Fanns en moppetråd
Återkommer om typ 2-3år när jag har mc osv..

Permalänk
Medlem

Jag anser att moppe = allt under 250cc

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Allt över 50cc räknas väll som MC?
Har en söndertrimmad Puch Maxi i källaren som jag inte använt på 4-5år nu

kommer med bild så småningom

I Finland räknas allt som är över 49cc och går över 60 som MC:

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är nöjd ägare till en VFR750F '92.
En mkt bekväm och stark hoj med skottsäker V4-motor

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk

jag vill också ha en!!! men jag får nog ge mig fan i att ta ett mc körkort i sommar isf...

Permalänk
Medlem

Jag ska åka och hämta hem min ögonsten idag.
Skrev in mej på körskola i förrgår.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Hedersmedlem

Ahhh jag väntade på att någon skulle starta en MC tråd Nu snor vi användare från sporthoj.com

Honda CBR 954 -03

Iof ser den nog lite mer skrapad och förstörd ut atm.

*Inlägg redigerad från Halogen. Här gäller samma forumregler som övriga forumet ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Allt över 50cc räknas väll som MC?
Har en söndertrimmad Puch Maxi i källaren som jag inte använt på 4-5år nu
kommer med bild så småningom

Visar du upp en mopped i MC tråden kommer jag o piskar dig

Mopeder får ni visa upp i mopedtråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
*Inlägg redigerad från Halogen. Här gäller samma forumregler som övriga forumet ;).

Hoppsan!

Jag gillar 954:an skarpt! En kompis kör en sån, riktigt schysst hoj.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jag anser att moppe = allt under 250cc

Det anser inte farbror blå

Permalänk
Medlem

Har en Honda CBR 125 som efterträdare till min Derbi X-Treme

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

kx250-05

rolig maskin.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Vilken miss, starade en lika tråd, men innan jag gjorde det sökte jag på "motorcykel" och hittade ingen tråd, därefter startade jag en ny. Men jag skulle sökt på "MC" istället

Permalänk
Medlem

har en -99 ninja men dock klen på att ladda upp bilder :/

mc semester i sommar med Bike meet inplanerat, nån mer som ska dit?

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat nytt! Det blev en Aprilia RSV Mille R -03, pippigul i färgen. Fuck yeah vad bra det känns, helt underbar hoj att köra. Den uppmärksamme noterar Öhlinare fram och bak, Brembobromsar och porrigt guldiga OZ-fälgar.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Inte illa Halogen! Men hur hade du råd med den, måste ju kostat massor!

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Inte illa Halogen! Men hur hade du råd med den, måste ju kostat massor!

Lånade av lillbrorsan! Stabilt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter