Var köper man godaste hamburgaren?

Permalänk
Medlem

Chaplin Grillen på Värnhem.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axne^^:

Chaplin Grillen på Värnhem.

Hell-muthafukking-yeah! Där sa du det!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Loch Ness's Nessie Tallrik, godaste hamburgaren i Karlshamn iallafall.

Permalänk
Medlem

Den godaste hamburgaren man kan köpa är i form av ingredienser på ICA som man knådar ihop själv till en härlig saftig burgare och givetvis grillar den på kolgrill!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Hell-muthafukking-yeah! Där sa du det!

Haha, åhfan!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det hette Bygglogén som då finns i Kåbdalis, Bigmacken är sjukt god, extra allt!

Permalänk

MAX har ju klart jäkligt hög standard på sina burgare!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Den godaste hamburgaren man kan köpa är i form av ingredienser på ICA som man knådar ihop själv till en härlig saftig burgare och givetvis grillar den på kolgrill!

Jag är benägen att hålla med

En helt vanlig ostburgare

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Friscomålet @ Max är jävligt nice!

Permalänk

Någon som har käkat på Texas Burgers? Om någon har det, hur är burgarna ?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av acke5:

Någon som har käkat på Texas Burgers? Om någon har det, hur är burgarna ?

Om du menar texas burger co så är de väldigt goda!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Sunes i Piteå

Käkade där i helgen och måste säga att det var nog den sämsta burgaren jag någonsin ätit, smakade ingenting förutom flott. Plus att stripsen var sönderfriterade. Enda som smakade i hela målet var smältosten.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Intressant hur folk kan rekommendera burgare som är gjorda på tunna frysta färdiggjorda hamburgare som "godaste hamburgaren". De duger väll som snabblunch eller bakfyllemat, men de kan ju knappast klassas som bland de "godaste". Är det ingen som kan rekommendera burgare som görs hyfsat färska direkt från köttfärs, dvs inte nermalda köttprodukter som de tunna frysta man får på t.ex. McDonalds, Max, Sibylla och random grill har? De jag vet om och testat är Mellow, Hard Rock, Fridays och de är helt okey, sen har jag inte testat Texas Burger eller Jimmy's Steakhouse, vilka jag får testa inom kort. Tips på andra bra ställen där de har riktiga burgare som duger även när man har tid att äta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

McMark här i Närpes, förbaskat bra burgare, snubben sparar inte på det som är gott heller

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Skrivet av Guru Meditation:

Om du menar texas burger co så är de väldigt goda!

Japp ! Såg en sådan på Stureplan här om dan.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av Derox:

Intressant hur folk kan rekommendera burgare som är gjorda på tunna frysta färdiggjorda hamburgare som "godaste hamburgaren". De duger väll som snabblunch eller bakfyllemat, men de kan ju knappast klassas som bland de "godaste". Är det ingen som kan rekommendera burgare som görs hyfsat färska direkt från köttfärs, dvs inte nermalda köttprodukter som de tunna frysta man får på t.ex. McDonalds, Max, Sibylla och random grill har? De jag vet om och testat är Mellow, Hard Rock, Fridays och de är helt okey, sen har jag inte testat Texas Burger eller Jimmy's Steakhouse, vilka jag får testa inom kort. Tips på andra bra ställen där de har riktiga burgare som duger även när man har tid att äta.

Grill Ruby rekommenderas .. likaså vegabarens sambalburgare, även om köttet är fryst så har de iaf blandat färs + sambal själva och fryst in (har jag fått för mig iaf)

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Skrivet av acke5:

Någon som har käkat på Texas Burgers? Om någon har det, hur är burgarna ?

Väldigt överskattade. Absolut inte dåliga, men det är knappt så jag kommer ihåg hur den smakade (åt för ~5 månader sedan), så särskilt bra kan det inte ha varit.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hur kan folk tycka att Burgerking/Donken/Max och de andra snabbkedjorna har bra hamburgare? Helt ofattbart. De är slemmiga, slarvigt gjorda, brun sallad (Inte alltid men förekommer), dåligt med smak. Visst de duger som fylle/bakfylle käk men inte mer än så. Dessutom är inte miljön där man äter speciellt trevligt, grisigt samt hög ljudnivå. Sen finns det naturligtvis lite guldkorn bland de mindre snabbkedjorna eller på den lokala grillen i byn.

En rejäl hemmagjord hamburgare med färska ingredienser och kött som är grillat på kolgrill är dock helt oslagbart. Men även hamburgare på restaurang brukar vara riktigt bra, naturligtvis ligger den ju inte samma prisklass som snabbkedjorna men vill ha en god hamburgare så är det ofta ett säkert kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Hur kan folk tycka att Burgerking/Donken/Max och de andra snabbkedjorna har bra hamburgare? Helt ofattbart. De är slemmiga, slarvigt gjorda, brun sallad (Inte alltid men förekommer), dåligt med smak. Visst de duger som fylle/bakfylle käk men inte mer än så. Dessutom är inte miljön där man äter speciellt trevligt, grisigt samt hög ljudnivå. Sen finns det naturligtvis lite guldkorn bland de mindre snabbkedjorna eller på den lokala grillen i byn.

En rejäl hemmagjord hamburgare med färska ingredienser och kött som är grillat på kolgrill är dock helt oslagbart. Men även hamburgare på restaurang brukar vara riktigt bra, naturligtvis ligger den ju inte samma prisklass som snabbkedjorna men vill ha en god hamburgare så är det ofta ett säkert kort.

Mm håller med, brukar göra flumburgare lite då och då dvs minst 300g sen kastar vi alltid i bacon osv men det viktigaste av allt är en rökt ost som jag lyckligtvis kan hitta på både lokala Ica och Willys, den ger en skön rökighet men samtidigt en bra ost smak/konsistens.

Men tex Texas där känner man att det är en saftig köttbit man stoppar tänderna i sånt gör man inte på donken även om jag brukar köpa cheeseburgare då och då för dom är billiga och hyfsat goda.

Permalänk

Man köper dem från Lidl och lägger på grillen.

Permalänk
Medlem

Big Daddy's i en liten jävla håla utanför Perstorp har nog de godaste burgarna jag ätit. Efter det kommer Korvans och Korvboas burgare här i Stenungsund. Det är en dödssynd att inte ta med sig en burgare och två kilo pommes frites när man kommer med nattbussen

Permalänk
Medlem

O'connors på stora torget i Uppsala har den godaste burgaren jag själv har ätit ute och då har jag provat en hel del i trakten. Annars tycker jag detta recept är helt fantastiskt

The Perfect Cheeseburger!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Nicolinas i Majorna (Tror jag) har haft helt överjävligt goda burgare. Har för mig att de bakade brödet och hela köret själva. Dock inte ätit där på flera år och tror de har bytt ägare sen dess. Vet inte ens om de fortfarande finns kvar.
De hade hur som helst riktigt bra burgare :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

O'connors på stora torget i Uppsala har den godaste burgaren jag själv har ätit ute och då har jag provat en hel del i trakten. Annars tycker jag detta recept är helt fantastiskt

The Perfect Cheeseburger!

Mitt bästa recept är med Dijonsenap och "pickles" i hamburgarna. Finhacka pickles och rör ner dem och dijonsenap.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Godaste hamburgaren ute så är det Beefeaterburgare på Old Beefeater Inn som jag har prövat. Stor mumsig köttbilt och ett bröd som både smakade och såg hembakad ut.

Skrivet av JesperA:

Den godaste hamburgaren man kan köpa är i form av ingredienser på ICA som man knådar ihop själv till en härlig saftig burgare och givetvis grillar den på kolgrill!

Ica har även färdigt ofryst nötköttburgare som är skitgoda, jag tror t.o.m. att jag ska köpa sådan imorgon.
Sedan grilla är inte fel, tyvärr så är jag för lat i stan för det. Annars har jag en långväga släkting som är överläkare och han äter nöttkött rått. (tartarstek) Kanske något för burgaren?

Skrivet av Derox:

Mitt bästa recept är med Dijonsenap och "pickles" i hamburgarna. Finhacka pickles och rör ner dem och dijonsenap.

Dijonsenap på hamburgare låter intressant det måste jag pröva, annars gillar jag den rena smaken.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Dijonsenap på hamburgare låter intressant det måste jag pröva, annars gillar jag den rena smaken.

Dijonsenap i köttfärsen :), när man gör dem. Gjorde ikväll med, finhackad lök, finhackade pickles, dijonsenap i hamburgarna. Blev riktigt bra faktiskt.

Kan tilläggas att en av de bästa burgarna jag ätit köptes i Battery park i New York, några som grillade burgare bredvid en husvagn de byggt om till förråd och hade ölkran på utsidan av husvagnen. Verkade vara ganska fast ställe då de hade massa bord där med buskar runtom som inhägnade det hela. Riktigt köttiga burgare som var riktigt röda i mitten.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Här kanske? Tyvärr har jag inte varit där och testat...
YouTube - A Meal To Die For

(med risk för att stället redan omnämnts i tråden...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse013:

Här kanske? Tyvärr har jag inte varit där och testat...
YouTube - A Meal To Die For

(med risk för att stället redan omnämnts i tråden...)

haha! ser faktist riktigt äkligt ut xD

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen är jag ett fan av krogburgare. I Göteborg finns det flera ställen som har schyssta sådana;

Old Beefeater Inn (har rätt schysst ölsortiment med fyra-fem stycken gästtappar)
Notting Hill (rätt ok ölutbud)
The Rover (stort ölutbud med gästtappar)
The Temple Pub (rätt ok ölutbud)

Dessa avnjutes givetvis med en god öl.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom, men hamburgarna på O'Learys (Heron City).
Kostar skjortan, men satan vad gott det är.

Lätt det godaste jag någonsin har ätit.