22 juli sänker Intel priserna igen

Permalänk
Melding Plague

22 juli sänker Intel priserna igen

AMD kommer som bekant att lansera sin nya processorserie Phenom det tredje kvartalet. Intel passar därför på att sänka priserna innan dess och lanserar dessutom några nya modeller. Intel Core 2 Quad Q6600 kommer att kosta 266 dollar, från nuvarande 530 dollar.

Läs nyheten: 22 juli sänker Intel priserna igen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fy fan vad billigt ... landar kanske på 2700kr här i Sverige för en Quad Core!

Permalänk
Medlem

Ojdå.. billigt, undrar hur AMD ska klara av att matcha priserna.. men samtidigt kan man kanske undra vad Intels marginaler ligger på?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Stackars AMD ^^

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Stackars företag, bra för oss konsumenter, snart är quad-core ett realistiskt köp för en vanlig knegare, helt ok.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Verkar som om Intel gör allt för att AMD ska gå i konkurs. Snart delar dom ut processorer gratis för att ingen ska köpa AMD :).

Permalänk
Medlem

Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Eftersom AMD tidigare erkänt att det är ont om pengar i plånboken är väl detta den absolut elakaste marknadsföring man kan använda.

Verkligen ett slag under bältet ur AMD's synpunkt.

Fast samtidigt lägger ju det lite press på AMD att komma upp med något som faktiskt kan hota Intel både när det gäller pris och prestanda. Konkurrensen är ju tydligen bra för marknaden.

Permalänk
Medlem

Wow, Billigt billigt. Hoppas dock att AMD klarar det här. Det är väldigt viktigt för konkuransen att dom gör det.!

Permalänk

Jag tror dock Intel har förstått att K10/Phenom är ett hot att ta på allvar, därav prissänkningen primärt. Sen blir det intressant långsiktigt, AMDs väg mot "Fusion-teknik" med uppköpet av ATI som grund, ska intel satsa på egna grafiken eller köpa något företag som sysslar med grafik? Det är farligt att tänka kortsiktigt i denna värld av storföretag.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Undrar hur amd klarar detta ?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Inaktiv

ger quad core mkt bättre prestanda än dual core i dx10 spel tror ni, eller är det mest grafikkortet som avgör ?

Permalänk
Medlem

För det priset blir det lätt en Q6600 för mig

Permalänk
Medlem

Jag som precis köpt en E6600 Hade jag väntat lite till så kunde jag fått en Q6600..

Permalänk
Medlem

den fria marknaden någon? Dags för en Q6600

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Medlem

Blev det bråttom med artikeln efter att jag startat denna tråd?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6813...

Permalänk
Musikälskare

Redan?

Dom sänkte ju precis

Intel <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sänkning igen trevligt.
Då blir det nog en quad för mig

Permalänk
Medlem

Om detta är sant så blir de ju lätt en quadcore + nått HD2900XTX eller 8900GTX :D, eventuellt 4 gig minne till jul

Permalänk
Medlem

Skönt, då får det bli en sådan.
Inte för att det verkar ge så mkt, men för det priset så:D

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Jag som precis köpt en E6600 Hade jag väntat lite till så kunde jag fått en Q6600..

Jag har precis köpt en E6700! Fast jag har aldrig vågat överklocka därav det konstiga prollevalet

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Det där avgjorde allt, det blir en 4 kärnig propp i höst

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen ligger en Quad inom en rimlig prisnivå för min smak

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att AMD kommer komma ikapp och ta tillbaka stor del av marknaden. Dom värkar satsa långsiktigt. Gött med låga priser, synd bara att jag köpte bil precis så jag har inte ens råd med den billigaste CPUn.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

ojoj, AMD kanske börjar känna sig pressade när intel sänker priset ännu en gång, eller är det så att intel är rädda för att K10 ska slå intel på fingrarna:P

Man kanske ska skippa dual core då och köpa en quad core senare i år.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Varför betala nästan 3000 för en processor? Oavsett om den har 2,4,6 eller 8 kärnor så kommer ingen av er att kunna utnyttja den om ni inte kör speciell mjukvara som drar nytta av multicore. När spel som drar nytta av 4 kärnor kommer så finns samma cpu:s som dessa på begagnadmarknaden för 500kr medan nya modeller med 12 eller 16 kärnor dominerar marknaden...

Och ni som tycker så synd om AMD? Varför? De har ju en riktig killer-cpu på gång. Inte förvånad att Intel sänker priser när de vet vad AMD komemr med och detta tyder bara på att AMD:s cpus kommer prestera bättre än Intel:s.

Beundrar dock Intel och hur de kan skapa hype! Kolla bara på er. Alla vill slänga sig på dessa nya cpus utan att egentligen behöva de. Sitter man redan på C2D så finns det ingen anledning att byta i dagsläget.

Offtopic:

Var fan är R600 nyheten Swec? Har ni blivit helt oseriösa eller? Alla större sajter har släppt sina recensioner och ni har inte ens länkat till de...för att inte tala om frånsaknaden av egen recension. Sorgligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Intel <3

Permalänk

Vadå quadcore?
Om ni ska ha quadcore så är det såklart man ska ha native quadcore. Vänta på det kommer istället! Det sköna med k10 är att man dessutom kan klocka kärnorna separat.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Äh! Priser sänks hela tiden och det är faktum. Ska man vänta tills dom sänks hela tiden kan man ju vänta i all evighet. Och när dom är sänkta rejält finns det nya overkill produkter där man också kommer vänta på en prissänkning. Lika bra och slänga ut pengar på produkten man skall köpa när man har behov av den istället för att vänta på prissänkningar. Men det är bara mina tankar omkring det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Varför betala nästan 3000 för en processor? Oavsett om den har 2,4,6 eller 8 kärnor så kommer ingen av er att kunna utnyttja den om ni inte kör speciell mjukvara som drar nytta av multicore. När spel som drar nytta av 4 kärnor kommer så finns samma cpu:s som dessa på begagnadmarknaden för 500kr medan nya modeller med 12 eller 16 kärnor dominerar marknaden...

Beundrar dock Intel och hur de kan skapa hype! Kolla bara på er. Alla vill slänga sig på dessa nya cpus utan att egentligen behöva de. Sitter man redan på C2D så finns det ingen anledning att byta i dagsläget.

Så enligt ditt resonemang ska vi handla prollar på begagnatmarknaden?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]