Folding@SweClockers.com klättrar på topplistan

Permalänk
Melding Plague

Folding@SweClockers.com klättrar på topplistan

SweClockers folding-team ökar stadigt i både antalet medlemmar och mängden arbete som utförts och har nu intagit plats 150 i den officiella statistiken, vilket är en riktigt bra placering. Det närmaste målet är att ta sig upp bland de hundra bästa, men än är det mycket kvar att göra.

Läs nyheten: Folding@SweClockers.com klättrar på topplistan

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

blir vi bättre eller andra sämre ?

Permalänk

Vilka Radeon-grafikkort klarar av detta? >1900?

>=R520 är svaret.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Både och skulle jag tro. Att vi ökar mer än andra i beräkningskapacitet.

Permalänk
Medlem

Har haft igång F@H på min dator lite då och då ett tag nu. Oftast innan jag går till skolan startar jag datorn och låter den göra det den ska i F@H de 7 timmar jag är borta.

173:e plats än så länge i SweCs teamlista Ganska låg position, men jag ska nog komma högre Kör F@H på GPU klienten med mitt grafikkort, och kan säga att det är en STOOOOR skillnad mellan CPU och GPU klienten.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att vi klättrar! Jag kör nästan alltid F@H i bakgrunden, eftersom den bara använder en kärna!

Permalänk
Medlem

sweCLOCKERS det är därför vi stiger för alla klockar sina cpuer!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Musikälskare

Låter bra men får man se resultatet av all "foldning"?

Annars känns detta bara meningslöst...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Trevligt
Alltid kul när folk hjälper varandra, men dock så har jag inte det på min dator själv. Min far skulle "lacka" på elräkningen om jag lät det stå på 24/7

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Trevligt
Alltid kul när folk hjälper varandra, men dock så har jag inte det på min dator själv. Min far skulle "lacka" på elräkningen om jag lät det stå på 24/7

Berätta om det ädla syftet så kanske han går med på det

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Har inte läst foldings policy men om det innebär att upptäckterna blir patenterade så är jag inte intresserad

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Detta är lite dubbelmoral känns det som...alla "vill" vi minska på energianvändningen, men vad är det Folding@Home uppmuntrar oss till? Jo till att sätta på datorerna så de utnyttjas till 100% konstant, som på så sätt leder till en ökad energianvändning...Visst det kanske inte är så stor skillnad om en eller tio gör det. Men hur många medlemmar har FOlding@Home? Halv miljon? säkert 50% har på datorn dygnet runt i 100% CPU användning...

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk

Om det var inte för poäng systemet så skulle inte många folda. Är helt säker på det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

theivan...

låt säga du sitter med en server som ändå står på 24/7, men inte används optimalt, varför inte då hjälpa till för en bra sak?

Och visst, vi har ju datorerna igång när dom jobbar, men ananrs får ju deras datorer stå igång, så det kvittar vem som gör det för det måste göras.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Låter bra men får man se resultatet av all "foldning"?

Annars känns detta bara meningslöst...

Precis, gör det här värkligen någon skillnad?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Playstation 3 presterar grymt i Folding@home.

Framtida supercomputers blir nog cluster baserade på Cell arkitekturen.

Vill köra Cell hemma istället för gamla x86.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Eventuella upptäckter, vem tillfaller de? Om det leder till ett patent på ett protein som skulle kunna rädda miljoner liv vet i fan om jag vill vara med.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Eventuella upptäckter, vem tillfaller de? Om det leder till ett patent på ett protein som skulle kunna rädda miljoner liv vet i fan om jag vill vara med.

ok, så bara för att något som räddar en massa människor patenteras så tycker du att det inte är värt att sträva för att dom skall räddas?

jag borde nog köra igång en gpu-klient nu...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Detta är lite dubbelmoral känns det som...alla "vill" vi minska på energianvändningen, men vad är det Folding@Home uppmuntrar oss till? Jo till att sätta på datorerna så de utnyttjas till 100% konstant, som på så sätt leder till en ökad energianvändning...Visst det kanske inte är så stor skillnad om en eller tio gör det. Men hur många medlemmar har FOlding@Home? Halv miljon? säkert 50% har på datorn dygnet runt i 100% CPU användning...

Allvarligt talat. Vad föredrar du? att den globala energikonsumptionen stiger med 0.0000000001% extra eller att vi hittar ett botemedel för någon sjukdom?
Sen vet jag inte vad F@H presterar men den där lilla andelen energi som går åt märks inte av!

Permalänk
Medlem

Om du vill läsa om vem som kommer att äga resultaten så kan du göra det på
http://folding.stanford.edu/faq.html#project.own

"Who "owns" the results? What will happen to them? Unlike other distributed computing projects, Folding@home is run by an academic institution (specifically the Pande Group, at Stanford University's Chemistry Department), which is a nonprofit institution dedicated to science research and education. We will not sell the data or make any money off of it.

Moreover, we will make the data available for others to use. In particular, the results from Folding@home will be made available on several levels. Most importantly, analysis of the simulations will be submitted to scientific journals for publication, and these journal articles will be posted on the web page after publication. Next, after publication of these scientific articles which analyze the data, the raw data of the folding runs will be available for everyone, including other researchers, here on this web site."

Permalänk
Medlem

Resultat av foldingen kan man läsa http://folding.stanford.edu/results.html (en titt på http://folding.stanford.edu/papers.html ger oxå en inblick)

Det som man ska vara riktigt medveten om är att chansen att det blir en medicin typ penicillin av ett visst protein nog är väldigt liten, däremot lär sig forskarna mycket om protein och om hur man kan simulera saker på ett fett kluster av spridda datorer. Båda sakerna är viktiga, men får nog räknas till grundforskning snarare än ngt som direkt blir praktiskt användbart. Om 20 år kanske det blir ett nobelpris

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det för varje Unit för ni som kör med PC ? Har bara kört på min PS3a och då tar det 8 timmar.

Permalänk
Medlem

Hur går man med i sweclockers teamlista ska börja folda kite med mitt x1900.

Permalänk
Medlem

TUMMEN UPP FÖR SWECLOCKERS!

Alldeles utmärkt projekt för ett sånt här community.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Playstation 3 presterar grymt i Folding@home.

GPUer presterar dock ca 3ggr bättre enligt deras statistik.

PS3orna är över 34 ggr så många som GPUerna i F@H men ger "bara" 10 ggr så mycket beräkningskraft totalt.

Jag säger inte att PS3orna är dåliga men det bör finnas väldigt många outnytjade GPUer därute som kan hjälpa till otroligt mycket...

Men F@H har väl alltid varit än poäntävling mellan lagen

Permalänk

Jag sitter och väntar med spänning på en utmanare som vill åt 1:a platsen i swec teamet iaf

Alltid bra att kunna göra nått vettigt med datorerna man har.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
Jag sitter och väntar med spänning på en utmanare som vill åt 1:a platsen i swec teamet iaf

Alltid bra att kunna göra nått vettigt med datorerna man har.

första eller om det var andra platsen kan du drömma om då google ligger före

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

När får man "titeln" i forumet då?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Läs Folding@Home tråden här på forumet, den innehåller nästan alla frågor ni kan ha även om den är lite tungläst pga. storleken

Som sagt ska man igentligen bara använda detta när datorn iallafall skulle stå på som te.x. arbetsdatorer och servrar och liknande, t.ex. drar min nya C2D dator inte mycket mer vid full cpu användning än vid idle pga. att jag stängt av strömsparfunktioner när jag klockat.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Hur får man "titeln" då ?