Permalänk
Medlem

Super Sprite World

Tjenare!

För ca 1år sedan började på att göra mitt eget Super Mario World, dock varade det inte så länge och projektet lades på is.

Men nu har jag tatt projektet till liv igen

Än så länge är det ett väldigt simpelt hack. Har inte ändrat något på Overworlden utan gör bara egna banor. Har gjort om första och andra världen
och det är dom banorna ni kan pröva på nu!

Eftersom det inte är lagligt att lägga ut rom's här så kommer jag ladda upp en IPS fil som ni sedan patchar med LIPS
(Super Mario World 1.0 NTSC är den testad med)

För att se loggen över projektet så klicka här

Så, ladda hem! Patcha! SPELA!

Ge mig Super Sprite World!

Permalänk
Sötast

screenshots?

Permalänk
Medlem

There you go

Permalänk

Finfint, gör gärna några supersvåra banor, det hade varit kul.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Detta ser skitkul ut tycker jag. Hur svårt är det att editera som du gjort? Kan man lägga in egna spritar eller krävs det någon sorts intelligens? (japp jag suger på allt som har med programmering att göra, men tycker det är skitkul att göra sprites och egna maps)

edits:

Testat det ett tag, rätt kul även fast jag dog 4 liv på första banan
Sit down and enjoy the ride var rätt fin. Fast tog mig bara ett försök att komma på tricket

(liten notis. du ljuger lite i din post angående banorna va? :] )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Detta ser skitkul ut tycker jag. Hur svårt är det att editera som du gjort? Kan man lägga in egna spritar eller krävs det någon sorts intelligens? (japp jag suger på allt som har med programmering att göra, men tycker det är skitkul att göra sprites och egna maps)

edits:

Testat det ett tag, rätt kul även fast jag dog 4 liv på första banan
Sit down and enjoy the ride var rätt fin. Fast tog mig bara ett försök att komma på tricket

(liten notis. du ljuger lite i din post angående banorna va? :] )

Alltså, det är säkert inte svårt ifall man vet vad man ska göra.
Tror inte man kan göra helt egna sprites (inte vad jag vet iallafall) men man ska kunna impotera ifrån andra spel

Suger också på programmering, samt att jag suger på Maps och Sprites

Den lilla notisen? vad menar du med den?

Men anyway, håller på att göra en uppdatering så det kommer snart en ny release med lite smått å gott jag har lärt mig sen sist

Så stay tuned for more!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprite
Alltså, det är säkert inte svårt ifall man vet vad man ska göra.
Tror inte man kan göra helt egna sprites (inte vad jag vet iallafall) men man ska kunna impotera ifrån andra spel

Ah, kom till den banan efter spökhuset. Kan behövas en förklaring, för när jag kommer till andra "hoppet" (första fienden) dör jag hur jag än gör. Lite knepigt!
Man borde väl kunna importera på något vis tycker jag. Själv skulle jag nog vilja knåpa en Super Metroid alternativ version, eller kanske en kortare remake på något befintligt RPG.

Angående notisen så skickar jag ett PM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Ah, kom till den banan efter spökhuset. Kan behövas en förklaring, för när jag kommer till andra "hoppet" (första fienden) dör jag hur jag än gör. Lite knepigt!
Man borde väl kunna importera på något vis tycker jag. Själv skulle jag nog vilja knåpa en Super Metroid alternativ version, eller kanske en kortare remake på något befintligt RPG.

Angående notisen så skickar jag ett PM.

Det är inte helt omöjligt om att du inte kan klara den.
Spelet är trotts allt i utvecklingsstadiet så det finns en del buggar

Så skriv gärna ner vad banan heter och vad du inte klarar lite mer ingående, screeine helst så kan jag ta en titt på det

Jo, man ska kunna göra egna sprites och även impotera, läste det precis på ett forum, dock vet jag inte hur

Ang PM.et för den där stegen så har jag visst råkat lägga dit den utan att nämna det skulle bara testa och se hur det fungerade, så den leder inte någonstans än så länge!