Xbox 360 vga kabel fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Apr 2007

Xbox 360 vga kabel fråga.

Är vga kabeln bättre eller sämre än den som följer med? eller spelar det ingen roll vilken man använder? Har en Sharp LC26SA1E tv. men får inte det att funka med kabeln som följde med att spela hdtv inställningarna. Har bara vanliga rgb kontakter bak på tv:n, men med vga kabeln borde det väl gå med hd inställningar?

Som ni märker är inte teknik min starka sida, så ni får ursäkta om det är dumma frågor och formuleringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Mar 2004

Har du VGA ingång på tv och den klarar av hd upplösningar så går det utmärkt. Dock har jag mött på problem med VGA-kabel, vissa spel vägrar starta. Vet inte om det är skärm eller kabeln som inte vill, men har provat med 2 olika skärmar en crt och en lcd men tex Top Spin 2 klagar bara på Hz och vägrar starta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2006

Först och främst tycker jag du ska göra allt för att få din kabel att fungera. Annars fungerar vga fint.

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

VGA fungerar fint men tycker att du borde hålla dig till komponent kablarna.

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Apr 2007

ok, tack för alla svar. Får se hur det blir!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

Värt att notera bara:

Om du använder VGA-kabeln så kan du skala upp dvd-filmer. Sen om du har HD-DVD addonen så kan du spela upp dom filmerna i 1080p (komponent stödjer endast 1080i).