Xbox 360 vga kabel fråga.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 vga kabel fråga.

Är vga kabeln bättre eller sämre än den som följer med? eller spelar det ingen roll vilken man använder? Har en Sharp LC26SA1E tv. men får inte det att funka med kabeln som följde med att spela hdtv inställningarna. Har bara vanliga rgb kontakter bak på tv:n, men med vga kabeln borde det väl gå med hd inställningar?

Som ni märker är inte teknik min starka sida, så ni får ursäkta om det är dumma frågor och formuleringar.

Permalänk
Medlem

Har du VGA ingång på tv och den klarar av hd upplösningar så går det utmärkt. Dock har jag mött på problem med VGA-kabel, vissa spel vägrar starta. Vet inte om det är skärm eller kabeln som inte vill, men har provat med 2 olika skärmar en crt och en lcd men tex Top Spin 2 klagar bara på Hz och vägrar starta.

Permalänk

Först och främst tycker jag du ska göra allt för att få din kabel att fungera. Annars fungerar vga fint.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

VGA fungerar fint men tycker att du borde hålla dig till komponent kablarna.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

ok, tack för alla svar. Får se hur det blir!

Permalänk
Medlem

Värt att notera bara:

Om du använder VGA-kabeln så kan du skala upp dvd-filmer. Sen om du har HD-DVD addonen så kan du spela upp dom filmerna i 1080p (komponent stödjer endast 1080i).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G