Permalänk

Volymetikett?

Skulle formatera om min bärbara hårdisk till NTFS från FAT32 utan att förlora allt på disken med kommandot:

Convert G:/FS:NTFS

Fick följdfrågan att upge aktuell volymetikett. Trodde de var typ namnet på den men inget fungerar. vad vill den ha?

mvh

Soundrunner

Visa signatur

Core 2 Duo | XFX 8800GTS 640mb -

[u][b]http://www.aiononline.se[/u][/b]

Permalänk
Medlem

volymetikett = c, d, e , f osv
tex, Lokal Disk (c) c = volymetiketten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
volymetikett = c, d, e , f osv
tex, Lokal Disk (c) c = volymetiketten

Oj så fel!
De enskilda bokstäverna ovan är enhetsbeteckningar. Volymetikett eller label(engelska) är det namn man givit disken/partitionen. Står det 'Lokal disk' intill enhetsbeteckningen så är volymetiketten tom och då behöver man följdaktligen inte ange något.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag begriper fortfarande inte. Har samma problem, och kommer inte vidare. Vad vill den ha?

Edit: fick till det nu. Är det meningen att man ska ange samma namn som den redan har? Vad är vitsen med det? En diffus säkerhetsfråga?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian