Planex introducerar routern BLW-HPMM-G

Permalänk
Melding Plague

Planex introducerar routern BLW-HPMM-G

Tillverkaren Planex har i dagarna släppt routern BLW-HPMM-G som skall tävla med andra entusiastinriktade routers som D-Link DGL-4300. Den stödjer Bittorrent, har hög genomströmmning samt har förstärkt trådlöst nätverk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bittorrent Inc. Den skall stödja en hastighet upp till 300 kilobyte per sekund

jippi.. välkommen tillbacka till 2004....

Permalänk
Medlem

haha, näe då håller jag mig till min lilla linksys för 400 kr, den klarar att route ut mitt 100/10 utan problem så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Sen när räcker 300kb/s? Tankar alltid i 2.9mb/s från den privata torrenttrackern jag använder.

Det här verkar ju va en allmänt kass router, jag vill ha en som klarar 300mbit wlan och har gigabitportar för vanligt lan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Sen när räcker 300kb/s? Tankar alltid i 2.9mb/s från den privata torrenttrackern jag använder.

Det här verkar ju va en allmänt kass router, jag vill ha en som klarar 300mbit wlan och har gigabitportar för vanligt lan.

Tur att 802.11g stödjer så enormt höga hastigheter hursomhelst.. :/
Kör man den inbyggda direkt mot nätet borde man ju kunna få ut högre hastigheter. Dock är bittorrent ruskigt krävande, både på processorn och hårddisken.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Vad betyder det att den stödjer BitTorrent?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vad betyder det att den stödjer BitTorrent?

Troligtvis många anslutningar utan att det tar död på den... gissar jag på iaf

edit... jag läste nu ... jag slutar gissa ingen aning

Permalänk
Medlem

Ähh , hmmm

En del här verkar inte ha fattat finessen med en standalone BitTorrentlösning ?!?

Säg att elpriset idag är 1kr/Kwh..det är ju egentligen lägre..
men med moms på och fasta avgifter osv så hamnar man bortåt kronan...

Om en sjysst PC har ett nätagg på säg 500W ,så kostar den alltså
ca 0,5 kr/timme att ha på.
Det är 12 kr per dygn, eller 364x12 kr per år = 4368 kr/år

En sjysst Bittorrentklient som ligger på en NAS eller som i det här fallet
en router som man kan koppla HD på kanske drar en 1/10 del...

Vet inte exakt, beror ju på vilken HD man kopplar på och så...
Man kan ju köra en strömsnål 2,5 tums HD,som drar väldans lite..

Säg att detta kanske drar 50W,
då får du ju en årskostnad på bara 436,80 kr..!!

Det är ju iaf överkommligt...

Ja menar vilket är bäst ?
Betala 4368 per år bara på att ha datorn på ?
eller bara 1/10-del av den summan ?

Självklart, är man ju beredd att gå ner lite i prestanda då...

Oftast är det ju nån slimmad Linux-klient som ligger och tuggar
och den har ju såklart inte toppprestanda..det är ju därför
det är strömsnålt...

/Ido

Visa signatur

~~ idog, idogare,idogast ~~
;-)

Permalänk
Avstängd

En dator som har ett nätagg på 500w, drar sällan 500w.

Jag vet inte hur det är med andra, men jag använder ganska sällan BitTorrent, använder det nån gång då och då, när jag jag laddar ner Linux eller OpenOffice.

Sen vet jag inte hur andra har det, men när jag sover eller går ut på dagarna, så är min dator avstängd.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Nätaggets kapacitet kan inte översättas till hur stor elräkningen blir. Jag kommer få lika stor elräkning för mitt nuvarande 450 W agg som jag skulle få med ett 1200 W agg. Det är chipset, hårddiskar, processorn och andra komponenter som drar ström INTE nätagget, det levererar den mängd som behövs och inte mer. Datorn behöver lika mycket ström oavsett nätaggs-styrka. Anledningen man skaffar ett nätagg med hög effekt är att belastningen varierar ibland, kör du ett tungt spel så belastas komponenterna högre och behöver därmed mer effekt från nätagget.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Sen när räcker 300kb/s? Tankar alltid i 2.9mb/s från den privata torrenttrackern jag använder.

Det här verkar ju va en allmänt kass router, jag vill ha en som klarar 300mbit wlan och har gigabitportar för vanligt lan.

Lär dig skilja på bit (b) och byte (B).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vad betyder det att den stödjer BitTorrent?

Den har väl en inbyggd torrent-klient. Kopplar du en extern USB-hårddisk till den kan den stå på som seedbox från den externa hårddisken, utan att du ens behöver ha datorn igång. Riktigt smidigt!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.