Permalänk
Melding Plague

Iriver T60

Iriver T60 är en billig flashbaserad mp3-spelare med en lagringskapacitet på 2 eller 4 gigabyte. Den drivs av ett utbytbart aaa-batteri och utlovar 19 timmars speltid. SweClockers undersöker vad den här mp3-spelaren går för.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"#
# Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder." - lol = )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

otroligt otroligt ful! De var mkt snyggare förut (~2002)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
"#
# Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder." - lol = )

Permalänk
Medlem

Programmet ser ju ganska macigt ut måste jag säga. Stöld?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, "korta människor i tighta kläder".

Permalänk

Det skulle vara trevligt att veta vilka batterier ni testade spelaren med, i annat fall säger 12h inte så mycket, det finns hju batterier med allt från 500mAh till 1000mAh. Ganska stor skillnad alltså beroende på vilka batterier ni testade med.

Permalänk

Den med toblerone var ju kockren

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Hahaha, vad är det med korta människor och tajta kläder?
Varför skulle de trivas sämre än bara människor med tajta kläder?

Permalänk
Medlem

Hmm, snygg och billig, men lite för mycket budget?

Permalänk
Citat:

Iriver T60 stödjer även spellistor. Dessvärre är det inte vanliga spellistformat som m3u eller pls som T60 läser utan ett binärt format som skapas i programmet Iriver Plus 3

Har jag fattat det hela jättefel när jag tror att all datadigital data är binär? Eller vad tusan menar de med "Binärt format"?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

"Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder."
lol..

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Tror han syftar på kodningen i filen . en M3U är ju igentligen bara en txtfil (ACSII) som talar om vad mp30rna heter i klartext.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
"#
# Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder." - lol = )

Reagerade på samma sak (som många andra). Inget man reagerar på om man är två meter och har tighta kläder då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
otroligt otroligt ful! De var mkt snyggare förut (~2002)

Jag tycker inte den är otroligt ful, men absolut inget underverk heller.
Kan hålla med om att gamla, ursprungliga Iriver-spelarna med triangelform (ifp-100) var snyggare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tycker den var lite småcool. Stilren men ändå lite annorlunda.
Detta med hysterien efter att göra den mindre har sina allvarliga nackdelar.
Jag har en Iriver 799 - Med ett uppladdningsbart AA batteri 2400mAh så räcker den med en volym på 22 så räcker den i ca 30 timmar.
Ett AAA batteri är alldeles för klent.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag hatar mp3 spelare som inte har laddare, dom har ofta samma batteri tid och man slipper allt detta med lösa uppladdningsbara AAA batterier. annars ser den ok ut, och recensionen var bra men kändes väldigt objektiv.

PS:

Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

inte allt för vacker men priset är väl inte så mkt att säga om.. laddas den automatiskt när man stoppar in den i usb-porten?

Permalänk
Inaktiv

Har haft en liknande med utbyttbart batteri och jag tycker verkligen inte om att batteriet är utbyttbart. Tycker det är mycket bättre med ett inbyggt laddningsbart batteri så slipper man tänka på batteriet hela tiden. Och som skrivet innan så tyckte jag att denna kommentar var lite kul: "Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder."

Permalänk
Medlem

Ähh, varför klaga?
Jag är hyfsat kort och den informationen om att den kan kännas klumpig för korta personer var bra information tycker jag. Så jag vet att man kanske ska testa den i byxorna innan man köper den.
Bra recension tycker jag

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte inbyggda batterier för de är ett helvete att byta i de allra flesta fallen.

Permalänk
Medlem

Det här med att batteriluckan upplevs som stor och rasslig gör inte jag, ursäkta språkslakten.

Mer oroande är kanske att det är så många hål i den som jag inbillar mig att smuts kan ta sig in genom. Jaja, det kanske är helt obefogat, det får man väl se

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
"#
# Tobleroneformen kan göra att produkten upplevs klumpig av korta människor med tighta kläder." - lol = )

Aaah,satt just och letade efter årets citat..:D:D:D...

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

håller mig till ipod....

Permalänk
Medlem

Det känns som att nackdelarna som nämns, just bara nämns för att man måste ha några nackdelar. Jag sitter, också, mest och småflinar åt åsikterna.

iriver har väl alltid tillverkat riktigt bra mp3-spelare.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Musikälskare

Konstig form, inget jag hade köpt iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Köpte T50, den som går på AA bateri istället. Den ska ha 50 timmars speltid och det kan jag lugnt påstå att den ger iaf.

Men släng hörlurarna direkt och köp riktiga. Dom som följer med är ju ett skämt.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem

Vad använde ni för EQ när ni mätte batteritiden?

Jag har en gammal iRiver, också tobleroneformad, men med bara 256mb kapacitet. På den har jag nästan dubbelt så lång speltid utan EQ som med!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det sista är värt att poängtera. Är man normallång och har normalstora jeans på sig är triangelkonstruktionen inga problem, men för personer som är runt 1,60 eller kortare börjar T60 bli på gränsen till klumpig och knapplåset behövs för att inte trycka in knappar av misstag. Det här problemet är speciellt stort om man jämför med en tunn mp3-spelare som exempelvis första generationens Ipod Shuffle.

WTF? Jag fattar inte riktigt, menar ni att kortare människor har tajtare fickor eller vad snackar ni om?

Sen är väl jag inte överraskad över att en Iriver-spelare låter bra, det är väl snarare förvånande om den inte låter bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Det var en lite lustig recension, vibbar av etnografi. Inget direkt fel, de flesta förstår nog vad ni menar.