Permalänk
Medlem

Skillnaden på olika minnen

Hej tänkte uppgradera minnet i min laptop nu. Men när jag går in och tittar lite på produkt sidor så har jag märkt att det står e.x PC4200 eller PC2-5300 o.s.v. har köpt ram minnen förut till min vanliga dator men aldrig tänkt på vad det betyder. Just nu har jag ett 512 ddr2 minne som har PC2-4300. Om jag köper en annan ddr2 som är e.x PC2-5300 kommer inte det passa/fungera då? Aja hoppas ni förstår vad jag menar. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Märkningen anger vilken maxhastighet minnet är garanterat att klara, och att köra minnet långsammare än märkningen går bra.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Re: Skillnaden på olika minnen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle.b
Hej tänkte uppgradera minnet i min laptop nu. Men när jag går in och tittar lite på produkt sidor så har jag märkt att det står e.x PC4200 eller PC2-5300 o.s.v. har köpt ram minnen förut till min vanliga dator men aldrig tänkt på vad det betyder. Just nu har jag ett 512 ddr2 minne som har PC2-4300. Om jag köper en annan ddr2 som är e.x PC2-5300 kommer inte det passa/fungera då? Aja hoppas ni förstår vad jag menar. Tack på förhand!

Kolla kompatibilitetslistan (i manualen eller på tillverkarens hemsida) på din laptop för att vara säker på vilken typ av minnen som din laptop använder sig av.

Visa signatur

~Pelle~