Asetek visar upp Dtx-vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Asetek visar upp Dtx-vattenkylning

Kylningstillverkaren Asetek har idag tillkännagivit att de kommer visa upp ett chassi med formfaktorn Dtx på Computex Taipei som startar imorgon vilket innehåller den nya kylningen "Low Cost Liquid Cooling (LCLC)".

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se att folk som spelar mycket kör med ett Dtx kort i sin burk. Så vad skall man då ha vattenkylning till för Dtx ???

Permalänk
Medlem

De som vill ha en liten och tyst dator.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av novatron
Jag har svårt att se att folk som spelar mycket kör med ett Dtx kort i sin burk. Så vad skall man då ha vattenkylning till för Dtx ???

Jag kan lova dig att inte ens 40% av de som har en dator använder den för spel. Jag kan lova dig att iaf 80% vill ha en tyst dator.

Permalänk

Trevlig trevligt

Jag som planerat att bygga en liten hemmaserver för MP3, bilder, fillagring mm. Tänkte basera den på DTX. Hoppas det bara kommer några stilrena chassin

Permalänk
Medlem

Varför ser dessa små moderkort så tomma ut? Glest mellan komponenterna och inga 100-filiga motorvägar som går kors och tvärs över kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Varför ser dessa små moderkort så tomma ut? Glest mellan komponenterna och inga 100-filiga motorvägar som går kors och tvärs över kortet.

"Ett referensmoderkort från AMD med dtx-formfaktorn."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
"Ett referensmoderkort från AMD med dtx-formfaktorn."

Men vad innebär det då rent praktiskt? Att det bara är en ploj än så länge och att inget på kortet (på bilden) fungerar?

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Men vad innebär det då rent praktiskt? Att det bara är en ploj än så länge och att inget på kortet (på bilden) fungerar?

Kortet visar bara vart kontakterna ska sitta, det funkar inte dvs. Typ som dummytelefonerna som brukar hänga på väggen i telefonbutikerna