Biostar lanserar ddr3-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Biostar lanserar ddr3-moderkort

Tillverkaren Biostar har idag släppt moderkortet TP35D3-A7 Deluxe som bygger på Intels nya P35-styrkrets och har fyra stycken socklar för ddr3-minne.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

det var länge sen man hörde av detta bolag... tror jag hade ett p3 moderkort från dessa.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant kort, nästan så man blir sugen på att spendera mer än 1000 kronor på sitt moderkort..

Permalänk
Medlem

Intressant, ddr3 verkar vara på g nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
det var länge sen man hörde av detta bolag... tror jag hade ett p3 moderkort från dessa.

Hört att de är extremt stora i asien men aldrig riktigt nåt fram till den svenska marknaden. Hade ett kort till min Athlon 2400 men det var ingen höjdare alls.

Permalänk
Medlem

jag blev lite rädd när jag läste

"saknar således pata-portar."

men det ser nice utt..fler och fler pci-e x1 det tycker jag om =)..man får väll hoppas på att detta moderkort hittar till Sverige

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

DFI, lol?

Nej men seriöst, orange är DFI. Fast jag gillar att fler tillverkare använder sig av den färgen. Hoppas det blir gött, även om jag hemskt gärna har en PATA-port till min DVD-brännare och min enda PATA-hårddisk.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det var en jävla klump till kylaren på nordbryggan.

Fan ska man behöva uppgradera snart igen. Känns som att det var igår jag köpte AM2 kort och DDR2 minnen.

Aja vill man ligga på top så. Iofs kör min maskin Farcry på max och hanterar Supreme Commander bra så varför klaga?

Permalänk

jag gillar också många pci-e 1x portar roligt att dom tagit bort PATA
nu kanske fler hoppar på och ger oss kort utan PATA anslutningar, så att det kommer fler dvd brännare som har sata i stället. men bara sex sata platser är snålt om man ska ha en dvd spelare i en av dom (kanske två)
och ingen sli/crossfire lösning käns snålt. övrigt såg det fint ut.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Jag tycker mej se en pata kontakt på moderkortet eller är det någonting annat?

En svart kontakt och en gul (den ena är nog floppy i och för sig)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Jag tycker mej se en pata kontakt på moderkortet eller är det någonting annat?

En svart kontakt och en gul (den ena är nog floppy i och för sig)...

Precis, tycker mig också se en pata kontakt på bilden?

Kortet ser definitivt intressant ut, nu gäller det bara att dom får ner priserna och latenserna på ddr3 minnen

Visa signatur

=)

Permalänk

Slår vad om att den gula kontakten är vanliga FLOPPY (den dör aldrig).
Verkar vara en riktigt bra bräda detta med tanke på att de varit just succe i asien. De första jag la märke till var feta klumpen till nordbryggskylare
Svårt att fatta att DDR3 slagit så hårt redan nu i mitten på 2007.. känns som att de kommer bli vanligt 2008, men jag hade mest tippat på 2009. Då i så fall i större utsträckning. Sen funderar man ju lite på s775 vs AM2+ sen. Hur pass bra kommer ddr3 vs ddr2 verkligen anpassa sig på de olika platformarna.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Börjar kännas som om det är SweC som klantat till det? På bilden ser det minsann ut som om den har både PATA- och floppyportar?

Permalänk
Medlem

Tycker de likar en vanlig ide stöppsel jag?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk

konstigt att det är två pata/floppyliknande portar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hehe.. snyggt mobo. Gimme gimme. Men det känns som om det är lite onödigt med DDR3 redan nu? Finns det ett så stort behov, eller är det för att tillverkningen av DDR2 är så billig så de behöver mer cash?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Avstängd

DDR3 är så väldigt dyra nu...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså inga pata?

edit: enligt manualen är den svarta en pata port

Permalänk
Medlem

Manualen ljuger, det är 2 Floppy portar, diskettraid någon?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]