xbox 360 live, trådlöst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

xbox 360 live, trådlöst.

Hallå!

Undrar om det finns några alternativ till microsofts egna dyra wireless-adapter? EN tredjepart-tillverkares produkt ni vet funkar med xboxen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaftö
Registrerad
Dec 2004

Re: xbox 360 live, trådlöst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhilmoen
Hallå!

Undrar om det finns några alternativ till microsofts egna dyra wireless-adapter? EN tredjepart-tillverkares produkt ni vet funkar med xboxen?

Nop endast Microsofts trådlösa funkar.
Annars kan man kanske köpa en trådlös accespunkt och koppla in i Nätverksuttaget på boxen istället för Microsofts USB nätverkskort.

en sådan kanske funkar: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010051632

Men det får någon annan bekräfta

Acer 7750G | 8gb DDR3 | Samsung 840 Evo 120gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

skulle en sådan här funka? http://se.ciao.de/NETGEAR_WGE111_Wireless_Game_Adapter__50413...

kanske är samma sak?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006

Lånar tråden lite, undrar om man behöve göra några inställningar i routern för att kunna använda wifi-adaptern, typ öppna portar eller liknande? + Hur funkar den till wep-skyddat nätverk, skriver man in lösenord via tv´n eller måste man koppla den till datorn först...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hovvan
Lånar tråden lite, undrar om man behöve göra några inställningar i routern för att kunna använda wifi-adaptern, typ öppna portar eller liknande? + Hur funkar den till wep-skyddat nätverk, skriver man in lösenord via tv´n eller måste man koppla den till datorn först...?

Du skriver in lösenord i 360 via tvn. Har trådlöst med Microsofts trådlösa nätverkskort mot min Netgear router(WGT624v3 tro jag den heter), funkar finfint. Öppnade några portar i router, vilken man loggar in i genom ett vanligt webbläsarfönster. Netgear routern är mycket smidig att ändra i och har inte ställt till några problem på de 1,5 år som jag haft den. Rekommenderas.

Dock är det väl iochförsig så att om man har möjlighet så ska man köra med en router som kan köra 802.11a. Då kan man köra 360 på 802.11a och övrig utrustning på 802.11g. Båda är 54Mbit men på olika frekvenser, så de stör inte varandra, vilket gör att hastigheten teoretiskt sett ökar. Jag har inte haft några problem med min koppling nu, då har jag allt på 802.11g.

Vad gäller alternativ till Microsofts egna kort så ska det funka med en sån brygga som de två tidigare inläggen visade. Man kopplar då in den i nätverksporten på 360. Ett trådlöst kort för USB funkar INTE eftersom man inte kan installera några drivrutiner för det.

Fredrik

Origin/Steam: bananplanta
Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra R2 500W | ASRock Z77 Extreme 4 | i5 3570K 3,4GHz@4,6GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | Gigabyte Radeon HD 7950 WF3@1100/5900 | Samsung SSD 840 Pro 120GB | Samsung SSD 840 Basic 256 GB