Permalänk

batch (en snabb fråga)

Hej Min kompis retade mig lite medans ja va på toa(för några minuter) och gjorde en .bat fil som såg ut som ett av mina spel(ikonen altså) och döpte det till spelet så när jag startade det (.bat) så stog det " Lurad!!! xD!!" ...så jag tänkte ge igen jag kållade på nätet och kom fram till att man ska skriva

Shutdown -t -c eller nåt sånt där men det funka inte riktigt som jag ville så min fråga är...

1: Hur får jag det att komma upp en ruta där det står Warning! Virus! och sen stängs datan ner efter 10 sekunder

2: Hur ändrar jag ikonen på filen så den ser up tom explorer elelr nåt? jag kunde det innan men jag har glömt...

3:hur får jag det att inte kunna stoppas för nu om jag trycker på X uppe till höger stannar den bara och om jag loggar ut eller nåt så stängs datan av..

Tack för din Hjälp.

Mvh AzeLucky7

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||