Permalänk

Högljudd och varm dator

Hej!

Jag är inget snille när det gäller datorer, så jag hoppas någon här kan hjälpa mig.

Jag har en LG LW75 Express S1ZV som låter väldigt mycket, och den blir så varm att man bränner sig på datorn om man håller på undersidan. Som jag förstått det finns det olika fläktar i en dator, för grafikkort och processor osv. Om man ska byta ut dessa, hur vet man vilka storlekar man ska ha då? Och hur vet man vilka som sitter i nu?

Här är lite ac speclistan på datorn:

Processor
Intel® Pentium® M 740 (1.73GHz/2M/FSB533)
Chipset
Intel 915PM + ICH6-M
Minne
1GB(1,024MBx1) DDR II (533MHz, Dual Channel, Up to 2GB)
Grafik
ATI RADEON X700 (128MB, 512MB Hypermemory)
Hårddisk
100GB SATA (5400RPM)
Optisk diskenhet - ODD (9,5 mm)
DVD Super-Multi(DVD-R/RW, +R/RW, RAM) Dual Layer

Är det någon av dessa delar som är kända för att generera mycket värme kanske?

Tacksam för hjälp,
Matthias

Permalänk

Tja

Byt inte flektar i en bärbar det är bara jobbigt o bökigt att få sakerna o passa igen...skruvade i sär en av mina och de sluta med att jag hadde en bunt skruvar kvar som jag inte visste vart de skulle vara.

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2705&session=7575dce037...

Den duger nog!

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 1.8 Ghz (3.2) Gigabyte DS3 2.0 gb RAM DDR2 6400 OCZ Gold 890 mhz Ati Radeon Sapphire HD 2600XT 256mb gddr4 ACE 520W HDD 970 gb Thermaltake Big Water 42C (Idel)

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att byta ut fläktar i en bärbar bara sådär. Om du inte är van att skruva och pilla i bärbara så skulle jag avråda dig att öppna den.

Köp heller till en kylplatta som hjälper till att kyla den. En polare har en Dell XPS som genererar tokmycket värme och fläktarna gick igång nästan direkt och lät som bara den. Nu har han köpt en rejäl aluminium-kylplatta med 2 st 60mm tysta fläktar som kyler datorn kanonbra. Tyst och bra!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har också en sådan LG, och eftersom den börjar bli till åren, är den extremt trött! Jag tänkte byta till en SSD-disk på den då jag är väldigt nöjd med den i övrigt.
Nåt man bör tänka på? Ska man uppgradera sig till Windows 7 32-bit också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V LX - Processor: i5 3570K - Grafik: PNY Quadro 600 1GB - Minne: 2x4GB Ram
Nybörjare med obotligt dumma frågor...
Bygger Amatörbyggt fordon på fritiden med egenkonstruerad Wankelmotor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tegheim:

Hej! Jag har också en sådan LG, och eftersom den börjar bli till åren, är den extremt trött! Jag tänkte byta till en SSD-disk på den då jag är väldigt nöjd med den i övrigt.
Nåt man bör tänka på? Ska man uppgradera sig till Windows 7 32-bit också?

Skickades från m.sweclockers.com

Såg du datumet på tråden? 2007-06-11, 19:24

Permalänk
Medlem

Absolut! Min laptop är köpt 2006
Men är man rädd om grejerna så håller dom

Tänkte knuffa i en Samsung 840 SSD 120Gb och 2Gb RAM, så funkar den kanon som surfdator

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V LX - Processor: i5 3570K - Grafik: PNY Quadro 600 1GB - Minne: 2x4GB Ram
Nybörjare med obotligt dumma frågor...
Bygger Amatörbyggt fordon på fritiden med egenkonstruerad Wankelmotor.

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung 840 SSD, och fick nya bekymmer...

http://m.sweclockers.com/forum/trad/687509#l-1361297175

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V LX - Processor: i5 3570K - Grafik: PNY Quadro 600 1GB - Minne: 2x4GB Ram
Nybörjare med obotligt dumma frågor...
Bygger Amatörbyggt fordon på fritiden med egenkonstruerad Wankelmotor.