Sony introducerar Vaio CR

Permalänk
Melding Plague

Sony introducerar Vaio CR

Vaio CR är namnet på en ny bärbar dator från Sony med det estetiska i fokus. Fyra olika färger finns att välja på. Utöver ett färgglatt yttre så hittar vi bland annat stöd för utkastet av 802.11n-standarden för trådlöst nätverk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som design börjar bli allt viktigare på bärbara datorer.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk

Den var riktigt snygg!

Synd de inte kan slänga in ett OS som lockar med. Fast det kanske kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Den var riktigt snygg!

Synd de inte kan slänga in ett OS som lockar med. Fast det kanske kommer?

Vad vill du ha för OS? Mac OS X är ju inget alternativ, då återstår ju endast Vista Ultimate om man inte ska ha XP?

Permalänk
Medlem

lr nån linux dist då. snygg va dom iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jabe04
Vad vill du ha för OS? Mac OS X är ju inget alternativ, då återstår ju endast Vista Ultimate om man inte ska ha XP?

Som sagt, Mac OS X kan man ju inte få i dem.
Sony borde fixa ett eget OS. De får gärna bygga på Linux. Då tror jag fler hade shoppat. Eller så får de göra en deal med Apple om licensfrågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Som sagt, Mac OS X kan man ju inte få i dem.
Sony borde fixa ett eget OS. De får gärna bygga på Linux. Då tror jag fler hade shoppat. Eller så får de göra en deal med Apple om licensfrågan.

...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

öhm det råder väll ingen brist på snygga laptos med mac os x ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Sony borde fixa ett eget OS. De får gärna bygga på Linux. Då tror jag fler hade shoppat.

Hahaha Det är nog nästan så jag hellre tar Windows än ett OS som Sony tillverkat

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Avstängd

Istället för att ha det estetiska i fokus för att försöka sno över lite metrosexuellt folk från iMac-sidan, så borde de ha fokus på att göra en laptop som är tyst, sval och har bra batteritid.

Passivt-kyld, hög energi-effektivtet, solid-state disk, ULV-processorer...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Inaktiv

skulle vilja ha en med dom specen fast lite billigare och inte lika snygg deisgn kanske.. men dessa var läckra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Hahaha Det är nog nästan så jag hellre tar Windows än ett OS som Sony tillverkat

Ja tack, med Sonic Stage i bakhuvudet känns ett Sony OS inte direkt lockande. Men snygg var den iaf, synd bara att Vaios oftast prissätts som enligt Apples princip :/

Permalänk
Avstängd

Den rosa var mums!

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Blir alldeles för sugen nu, perfekt storlek för mina behov också...

Permalänk
Medlem

Hade jag inte bestämt mig för macbook pro hade det banne mig blivit den blå. Ser nice ut.

Permalänk
Medlem

farsan har en vaio som inte direkt fungerat klockrent... de va snygga dock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
öhm det råder väll ingen brist på snygga laptos med mac os x ?

Nej, det är så sant så!
Fast det finns ju de som religöst anti Apple. Dessvärre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Hahaha Det är nog nästan så jag hellre tar Windows än ett OS som Sony tillverkat

Sony skulle nog kunna göra något bra, om de är på rätt humör!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Istället för att ha det estetiska i fokus för att försöka sno över lite metrosexuellt folk från iMac-sidan, så borde de ha fokus på att göra en laptop som är tyst, sval och har bra batteritid.

Passivt-kyld, hög energi-effektivtet, solid-state disk, ULV-processorer...

Haha, metrosexuella... haha haha.

Du vet att en tyst, sval och bärbar med bra batteritid är en mac?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Den var riktigt snygg!

Synd de inte kan slänga in ett OS som lockar med. Fast det kanske kommer?

Ni som kör Linux är en minoritet. Pengarna tillverkarna spar på att skippa Windows är mellan 300 och 500 kr och på det så tappar de mycket samarbete med Microsoft på köpet, jag tror valet för SONY är enkelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Ni som kör Linux är en minoritet. Pengarna tillverkarna spar på att skippa Windows är mellan 300 och 500 kr och på det så tappar de mycket samarbete med Microsoft på köpet, jag tror valet för SONY är enkelt

Själv kör jag Mac OS X.

Sonys flaskhals emot tex Apple är att de erbjuder windows. Det är ju ett nedköp i mina ögon. Sony funderar nog på hur de skall göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Ni som kör Linux är en minoritet. Pengarna tillverkarna spar på att skippa Windows är mellan 300 och 500 kr och på det så tappar de mycket samarbete med Microsoft på köpet, jag tror valet för SONY är enkelt

Definiera "tappa mycket samarbete med Microsoft"

Permalänk
Medlem

Cred till LG när det gäller isärmontering... var en av de lättaste notebooks jag plockat isär i molekyler. Smart form på fästpunkter osv gör att man i princip kan dra loss allt i 3 delar på ett smidigt sätt.

vaför är nu detta bra? Jo om man ex spiller nått på burken å måste göra rent den (vilket jag har gjort, rent alltså) eller uppgradera eller helt enkelt felsöka hårdvara.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piXtor
Definiera "tappa mycket samarbete med Microsoft"

Varumärkesvärde.

Microsoft kan ju ingen beskylla för att vara ett exklusivt varumärke. Snarare en svensson lösning. Ok, men inget wow.

Sony som har ett varumärke som står mycket för exklusivitet, se på deras Bravia serie då det gäller tv så förstår du hur jag tänker. Att ha ett mediokert OS i en snygg maskin känns som att ställa upp i F1 med en Skoda Octavia. Du kommer säkert runt, men vinner inte.

Permalänk
Medlem

jag citerade ju inte dig jag frågade mrc

Permalänk

tycker denna var fräch
ingen som vet om man kommer kunna byta skal? hade ju varit perfa

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

Dom ser lite "tjejiga" ut tycker jag. Men det är klart, det är ju också en marknad att inrikta sig på. Klart datorn ska matcha nagellacken...

Permalänk
Hedersmedlem

Helt klart trevliga visuellt. Fast jag tycker ändå inte de är riktigt klockrena ur designperspektiv. Locket ser riktigt bra ut från "baksidan" men annars tycker jag inte den såg så märkvärdig ut. Man vill ju att datorn ska se bra ut även när den står i hörnet med skärmen uppvikt.
Jag är lite slö för att söka, hur ser priserna ut? Jag har inga problem att betala en slant extra för design men det får inte vara för extremt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den rosa!:P

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

Den är inte släppt ännu, såvitt jag vet i alla fall.
Fingervisning här:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s6526448#resultat
Fast med tanke på det angivna priset så skulle jag tro att den landar på mellan tio och tolv tusen svenska. Fast det beror nog helt på volymer och girighet.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Det påminner mig om när jag lackade locket på min grafräknare i gymnasiet. Men den var ju fortfarande skitful när man använde den med locket av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du vet att en tyst, sval och bärbar med bra batteritid är en mac?

Sval, njaaa, eller så har alla som jag använt värmeproblem