SRC Computers stödjer AMD Torrenza

Permalänk
Melding Plague

SRC Computers stödjer AMD Torrenza

Den USA-baserade tillverkaren SRC Computers har tillkännagivit att de stödjer AMD:s Torrenza-initiativ. De planerar att använda sin "Map"-processor i servrar som bygger på AMD Opteron-arkitektur med Torrenza-teknik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och?

Ursäkta mej men, fattar inte riktigt vad det är för mening med denna artikel/nyhet/whatever.

Svårt att döda tiden så här nära inpå midsommarhelgen kanske?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Och?

Ursäkta mej men, fattar inte riktigt vad det är för mening med denna artikel/nyhet/whatever.

Svårt att döda tiden så här nära inpå midsommarhelgen kanske?

Det är en ny processor som släppts. Men den är inriktad på servermarknaden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Och?

Ursäkta mej men, fattar inte riktigt vad det är för mening med denna artikel/nyhet/whatever.

Svårt att döda tiden så här nära inpå midsommarhelgen kanske?

AMD:s Torrenza kanske inte betyder så värst mycket för merparten läsare, men det finns ett knippe läsare som är intresserade av denna typ av nyheter, skall vi utesluta dem för att vissa inte är intresserade?

Vill du läsa något relaterat kan jag råda dig att läsa artikeln "Vad är gpgpu?".

Anledningen att det publicerades få nyheter igår bland annat är att det är en taiwanesisk högtid 18 och 19 juni, det vill säga igår och idag. Men vi skulle publicerat denna nyhet om det var högtid eller inte.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

äntligen händer det saker på torenzza fronten.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
AMD:s Torrenza kanske inte betyder så värst mycket för merparten läsare, men det finns ett knippe läsare som är intresserade av denna typ av nyheter, skall vi utesluta dem för att vissa inte är intresserade?

Vill du läsa något relaterat kan jag råda dig att läsa artikeln "Vad är gpgpu?".

Anledningen att det publicerades få nyheter igår bland annat är att det är en taiwanesisk högtid 18 och 19 juni, det vill säga igår och idag. Men vi skulle publicerat denna nyhet om det var högtid eller inte.

Helt rätt inställning.

Bra jobbat.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Mmm, jätte bra jobbat.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=745...

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

Aldrig hört talats om SRC Computers.

Men AMD's Torrenza initiativ är väldigt intressant, jag är väldigt positiv till det, att de öppnar upp deras sockel för andra tillverkare. Synd bara att det inte har skett tidigare.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Om inte en av datorvärldens mer intressanta plattformar intresserar dig och du hänger här så kanske det är dags att ta bort kontot?
Jag har hört att lunarstorm fortfarande har öppen registrering.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Borde inte AMD och Intel känna sig lite dumma när företag som är inriktade på grafikkort gör bättre processorer än vad AMD/Intel gör?

Läste någonstans att nvidias grafikprocessor är ca 7 ggr snabbare än AMD/Intels processorer...., förfan?

Permalänk
Avstängd

Mycket intressant det här. Bra att ni tog upp nyheten. JAg hade nog missat det annars. Fortsätt så här sweclockers.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Borde inte AMD och Intel känna sig lite dumma när företag som är inriktade på grafikkort gör bättre processorer än vad AMD/Intel gör?

Läste någonstans att nvidias grafikprocessor är ca 7 ggr snabbare än AMD/Intels processorer...., förfan?

Ska du använda en nVidia GPU som processor så kommer det gå väldigt slött ska jag lova dig. nVidias GPUer är förövrigt mycket sämre på den typen av arbete än ATi-GPUer.

Men det är så att man bygger grafikchip med massor av beräkningsenheter som är ganska enkla och slöa. Men med sitt antal bygger upp bra grafikprestanda. Den typen av beräkningsenheter fungerar mycket dåligt på normala beräkningar. Där behövs CPUer mer starka och snabba beräkningsenheter som är mycket mer komplexa. Det är därför mycket svårare att göra en CPU än en GPU.
GPUer fungerar dock bra på att köra många parallella beräkningar. Så beräkna grafik, proteinuppbyggnad och simulera fysik i supernovor och jordbävningar är de bra på. Men nVidia kan har aldrig gjort något så avancerat som en processor och deras chip kan helt enkelt inte mäta sig med CPUer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Mycket intressant det här. Bra att ni tog upp nyheten. JAg hade nog missat det annars. Fortsätt så här sweclockers.

Ska du använda en nVidia GPU som processor så kommer det gå väldigt slött ska jag lova dig. nVidias GPUer är förövrigt mycket sämre på den typen av arbete än ATi-GPUer.

Men det är så att man bygger grafikchip med massor av beräkningsenheter som är ganska enkla och slöa. Men med sitt antal bygger upp bra grafikprestanda. Den typen av beräkningsenheter fungerar mycket dåligt på normala beräkningar. Där behövs CPUer mer starka och snabba beräkningsenheter som är mycket mer komplexa. Det är därför mycket svårare att göra en CPU än en GPU.
GPUer fungerar dock bra på att köra många parallella beräkningar. Så beräkna grafik, proteinuppbyggnad och simulera fysik i supernovor och jordbävningar är de bra på. Men nVidia kan har aldrig gjort något så avancerat som en processor och deras chip kan helt enkelt inte mäta sig med CPUer.

Okej, anade att jag hade fel faktiskt Thx for the info!