Asus lanserar ny monitorserie

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar ny monitorserie

Asus har lanserat en ny monitorserie som kallas LS vilket står för "Luxury Slim". Den första modellen heter LS201 och är en 20-tumsmonitor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

tycker den var riktigt stilig och vill se kommande produkter ur denna serie

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

ärligt talat ser jag nästan ingen poäng i att skärmen är tunn som ett papper när foten ändå begränsar hur mycket utrymme den snor.

skulle gärna se att nån fokuserar på att reducera kanten runt skärmar till nära 0. (helt går ju knappast på att tag men)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

"TN-bildrör"? Skärmen verkar inte vara något märkvärdig i övrigt heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

The 'TN (Twisted Nematic) + Film' display is the most common consumer display type, due to its low production cost and wide development. The pixel response time on modern TN panels is sufficiently fast to most users to avoid the shadow-trail and ghosting artifacts that were a cause for complaint in the past.

http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Permalänk
Medlem

denna var fin fin!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Påminner lite om min PW201:a. Med andra ord - riktigt läcker !

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

läcker, väntar på Widescreen!
Jag väntar på en grym 22" eller 24" Widescreen skärm uttav ASUS. det finns ju redan en bra jag har sett, men jag hoppas att denna versionen blir bättre för den har bättre utseende

Permalänk
Medlem

Neeej!

Blank och svart ram, usch.
TN.. beror på.. halvusch.
20 tum.. jovisst.
Ej widescreen, dubbelusch!

Min egen högst partiska recension (utan att ens ha sett den ), ger ett nedslående resultat.
Eftersom recensenten önskar bra färgåtergivning och ljusstyrka, samtidigt en skärpa utöver det vanliga, så är TN panel något som undviks om inte plånboken krånglar.
Svart blank ram är ju trevligt att titta på, men inte alls trevligt när man har skärmen igång och sitter vid fönstret och solen reflekteras, eller det är becksvart i rummet och ljuset från skärmen reflekteras i de inre kanterna.
20 tum är ju bättre än 19 tum vilket är bättre än 18 tum vilket.. om nu bara maxupplösningen hänger med vill säga.
Widescreeen är ett måste! Aldrig tillbaka efter suttit vid widescreen! Om inte plånboken krånglar vill säga..

Men najs att den är tunn, bara kapa foten och hänga upp den på väggen framför tngtbrdt, eller?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Neeej!

Blank och svart ram, usch.
TN.. beror på.. halvusch.
20 tum.. jovisst.
Ej widescreen, dubbelusch!

Håller med

Permalänk

Ingen TN panel är bra. Trodde dessutom att ingen TN panel har riktiga 16.7M färger, har väl fel.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
The 'TN (Twisted Nematic) + Film' display is the most common consumer display type, due to its low production cost and wide development. The pixel response time on modern TN panels is sufficiently fast to most users to avoid the shadow-trail and ghosting artifacts that were a cause for complaint in the past.

http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Skulle tippa på att KulanZ är medveten om vad TN-film är för något, men reagerade på uttrycket "bildrör"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ingen TN panel är bra. Trodde dessutom att ingen TN panel har riktiga 16.7M färger, har väl fel.

Är väl dithering-fusk som vanligt?

Permalänk
Citat:

Är väl dithering-fusk som vanligt?

Precis.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Neeej!

Blank och svart ram, usch.
TN.. beror på.. halvusch.
20 tum.. jovisst.
Ej widescreen, dubbelusch!

Och det roliga är att dom kallar den för "Luxury Slim".
Budgetskärm rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den mäeter 45,8x43,9x26 centimeter

mäter eller vill ni ha meter

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Discokungen

1400*1050, vad är det för en upplösning då? De kan väl iaf ha någon ordentlig upplösning på skärmarna. Det är lite som HDTVer med 1366*768. Helt värdelöst.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jo det är förvånansvärt. Tror det är första gången jag ser en konsumentskärm med en upplösning som skiljer sig från "standarden". Och den är då självklart lägre

1400*1050 har ju funnits på bärbara, kanske främst 14" skärmar. Men det är klart, sitter fint på en 20" skärm också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo det är förvånansvärt. Tror det är första gången jag ser en konsumentskärm med en upplösning som skiljer sig från "standarden". Och den är då självklart lägre

1400*1050 har ju funnits på bärbara, kanske främst 14" skärmar. Men det är klart, sitter fint på en 20" skärm också

Samsung har också en skärm med samma upplösning, och jag har för mig jag har sett fler.

Listigt sätt att prångla ut 20-tummare som är en smula billigare än de med 1600*1200, methinks.