Google köper Grandcentral Communications

Permalänk
Melding Plague

Google köper Grandcentral Communications

Google har lagt beslag på ännu ett företag, Grandcentral Communications. Detta företag arbetar med webb-baserade telefontjänster där kunden själv kan utforma många av funktionerna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant. Undrar vad google har i kikaren ( ). Monopol på mjukvarubranchen?

Permalänk
Medlem

Snarare världsherravälde.

Verkar som att Google vill erbjuda sina kunder en fet telefontjänst som inte kostar skjortan. Kan den kanske vara gratis?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Låter bra. Är det bara jag som tycker mig ana lite väl mkt subjektivitet i nyheten?

Permalänk
Medlem

Antagligen är den gratis, som allt annat med google. Den dagen dom köper Microsoft osv då vet vi att snart tar google över världen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Anar ingen subjektivitet

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

We think GrandCentral's technology fits well into Google's efforts to provide services that enhance the collaborative exchange of information between our users.

jag skulle köra på nått mer trovärdigt, och maffigt. som tex;

Citat:

WE ARE THE GOOGLE. LOWER YOUR VIRUSSHIELDS AND SURRENDER YOUR SHIT. WE WILL ADD YOUR BIOLOGICAL AND TECHNOLOGICAL DISTINCTIVENESS TO OUR OWN. YOUR CULTURE WILL ADAPT TO SERVICE US. RESISTANCE IS FUTILE.

men, seriöst. jag börjar bli fundersam på vad dom ska knåpa ihop av detta, blir Googlephone med riktad reklam i bästa fall. och i värsta..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

men, seriöst. jag börjar bli fundersam på vad dom ska knåpa ihop av detta, blir Googlephone med riktad reklam i bästa fall. och i värsta..

Och i värsta så behöver du inte använda det? Jag tycker rent allmänt att google gör mkt bra, deras sökmotor är ju mycket snabb och bra, inte plottrig med massa irriterande annonser. Deras mailtjänst är ju väldigt bra, med mycket utrymme och smidiga funktioner. Deras karttjänst funkar ju också väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag gillar google, hoppas dom blir riktigt stora och gör allt "gratis"

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jag gillar google, hoppas dom blir riktigt stora och gör allt "gratis"

Nej usch det gör inte jag. Jag vill ha kvar mitt privatliv, även om det kostar en och annan krona.

Permalänk
Avstängd

De blir stora genom att erbjuda gratissaker. Sen när de har monopol om några år så kostar det helt plötsligt och då har alla redan blivit beroende av google på ett eller annat sätt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Google kommer fan vara sjukt stora inom 10 år... O.o

EPIC 2014...

Permalänk

även jag tycker att det osar katt,... Går fan inte att behålla "gratis" liret när man tagit över världen, det är bevisat hundra gånger om. Ingenting tyder på att google skulle vara annorlunda. Vi förslavas sakta men säkert av internetjätten,..

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Google kommer fan vara sjukt stora inom 10 år... O.o

EPIC 2014...

Googlezon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Google kommer fan vara sjukt stora inom 10 år... O.o

EPIC 2014...

Efter att ha sett det där blev man ju mörkrädd.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Antagligen kommer google bli för stort för att dem ska kunna kontrollera vad alla anställda gör, och ja mörkrädd blev man när man sett Epic 2014 :/

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |