Voodoopc lanserar Envy H:171

Permalänk
Melding Plague

Voodoopc lanserar Envy H:171

Voodoopc som numera är ett dotterbolag till HP har lanserat den bärbara datorn Envy H:171. Den bygger på Intels Core 2 Duo X6800-processor och stödjer SLI.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stark ersättare till stationer dator hemma. Batt tiden är nog kass med den prestanda, men jäkla rolig dator.
Skulle själv vilja ha en sån.

Permalänk
Medlem

Världens onödigaste bärbara dator =|.
Man lär inte kunna vara utan strömadaptern i pluggad mer än några minuter skulle jag tro.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ehm, man får fortfarande inte dubbelt så mycket grafikkortsminne bara för att man har SLI? ...

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Står visserligen att det är 600 GB hårddiskutrymme och att kameran är 1,3 Mpixel med inbyggd mic.
Varför i hela inbyggt modem? Lever vi på stenåldern eller vill vi tillbaka dit?

Ah.. ok man kan få 3x250 GB hårddiskar.. men då är det endast 5400 rpm istället för 72000.

Sen kan man inte välja bort OS och man får med subwoffer, vare sig man vill eller ej..

Nej, allt som allt dålig dator för dåligt pris.

Dåligt dåligt dåligt.

Dåligt.

EDIT: Så är sidan seg och dåligt också.

Dåligt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
ehm, man får fortfarande inte dubbelt så mycket grafikkortsminne bara för att man har SLI? ...

Okej, så två 512MB -Modell whatever- tillsammans ger inte tillgång till 1024MB minne totalt menar du?

I övrigt bland det fulaste jag sett på länge ..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Okej, så två 512MB -Modell whatever- tillsammans ger inte tillgång till 1024MB minne totalt menar du?

I övrigt bland det fulaste jag sett på länge ..

Nej det blir inte 1024MB, tänk på det som ett par hårddiskar i raid 0.
Det blir snabbare men fortfarande samma mängd utrymme.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nej det blir inte 1024MB, tänk på det som ett par hårddiskar i raid 0.
Det blir snabbare men fortfarande samma mängd utrymme.

Två hårddiskar i Raid 1 menar du väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Två hårddiskar i Raid 1 menar du väl?

Nej, raid 1 ger dig mer säkerhet bara ifall den ena disken skulle gå sönder.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nej, raid 1 ger dig mer säkerhet bara ifall den ena disken skulle gå sönder.

Har också läst att det ska vara typ som Raid1.
Med Raid0 har du ju fortfarande samma utrymme, men med Raid1 förlorar du halva.
Båda kortens minne innehåller samma info = Raid1

Permalänk
Medlem

Kan man köpa deras ( VoodooPC ) datorer här i Sverige, finns det ngt företag som säljer de här?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Kan man köpa deras ( VoodooPC ) datorer här i Sverige, finns det ngt företag som säljer de här?

nej, inte vad jag vet, sådana där skaer får man ha i staterna. tror den får stanna där, ingen i sverige som vill ha sånt fult och dyrt spektakel till dator, sen är nog kylningen kass också, som i alla bärbara desktop replacement. dell brukar dock sälja rätt coola bärbara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nej det blir inte 1024MB, tänk på det som ett par hårddiskar i raid 0.
Det blir snabbare men fortfarande samma mängd utrymme.

Ok...då får du gärna förklara hur jag med två diskar på 250GB i raid 0 har tillgång till 500GB.

Diskarna sätts ju ihop i en raid så att systemet uppfattar dem som en enda stor disk, fast den jobbar snabbare eftersom det är två diskar.

Permalänk
Avstängd

köp alienware istället!
ni säger att alienware är dyrt...men det är fasiken både snyggare och billigare....och säkert inte ett dugg särme!

/ Proud Alienware owner!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter_lovgren
Ok...då får du gärna förklara hur jag med två diskar på 250GB i raid 0 har tillgång till 500GB.

Diskarna sätts ju ihop i en raid så att systemet uppfattar dem som en enda stor disk, fast den jobbar snabbare eftersom det är två diskar.

Jag kan inte förklara något, det är bara så jag har förstått saken.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

En bärbar dator har man enligt mig för arbeten, internet och småspel som Harpan, de är ingen spelmaskin.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ha en bra bärbar där man kan stänga av alla sådana funktioner och få lång batteritid om man nu vill ha det. Men det är mest drömmar!

Permalänk
Medlem

Har en xps m1710 core2 du 2,13 ghz och g0 7900gtx 512 mb, och jag gillar denna datorn skarpt förutom att man måste ha ett elverk med sig eftersom batteri tiden inte är 2h ens.

tänk då hur det blir med en gpu till...

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Raid

EDIT:

Smal marknad för sådana släpbara datorer, men ändå roligt att se vilken prestanda dom kan få till nu för tiden.

Skulle vara kul med en lika dan utan skärm och tangentbord, (supermini htpc) fläktlös med aluminium skal.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nej det blir inte 1024MB, tänk på det som ett par hårddiskar i raid 0.
Det blir snabbare men fortfarande samma mängd utrymme.

Lägg ner nu.

Oavsett hur utrymmet används så har du 1024MB fysiskt utrymme att utnyttja med 2x512MB-grafikkort. Om sen datan speglas på båda 512MB utrymmen så har du ju då 2x512MB data lagrat = 1024MB ÄVEN om det är 2 kopior.

2st 250GB hårddiskar i vilken RAID-konfig som helst HAR 500GB totalt utrymme, sen kan det utnyttjas på olika sätt, därmed basta!

(RAID0 är inte det du är ute efter... Då får man definitivt en dubbelt så stor partition med 2st likadana hårddiskar. RAID1 ger dig också dubbla utrymmet, MEN du utnyttjar bara halva i arrayen eftersom datan speglas. Det är ändå dubbelt så mycket data som kan lagras fysiskt på 2st likadana diskar!)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

skulle hellre köpte en plastbit på netto för 10 000

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Världens onödigaste bärbara dator =|.
Man lär inte kunna vara utan strömadaptern i pluggad mer än några minuter skulle jag tro.

Men snälla! När ska folk inse?

Folk köper dessa datorer för att ha något som inte tar så stor plats och som kanske vill flytta den mellan kök/sovrum/vardagsrum. Och där finns det uttag. Vill man ligga i parken/sitta på café köper man en liten. Hur svårt känns det?

Bärbara med bra prestanda är guld!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Men snälla! När ska folk inse?

Folk köper dessa datorer för att ha något som inte tar så stor plats och som kanske vill flytta den mellan kök/sovrum/vardagsrum. Och där finns det uttag. Vill man ligga i parken/sitta på café köper man en liten. Hur svårt känns det?

Bärbara med bra prestanda är guld!

Fett jävla ord. Vill man kunna vara mobil köper man en liten, smidig travelbook.
Denna datorns främsta syfte är att kunna vara lättare att flytta än en stationär motsvarighet.

Att totalsåga den p.g.a batteritiden är som att såga ett par hörlurar för att man inte kan slå in spik med dom!

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Det känns ganska ovärt att köpa en laptop för spel, även om man är tycker att formatet är behändigt. Kolla på prislappen..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Fett jävla ord. Vill man kunna vara mobil köper man en liten, smidig travelbook.
Denna datorns främsta syfte är att kunna vara lättare att flytta än en stationär motsvarighet.

Att totalsåga den p.g.a batteritiden är som att såga ett par hörlurar för att man inte kan slå in spik med dom!

Tanken med bärbar är just att den ska vara bärbar. Tyvärr riktigt tråkigt att man måste vara inpluggad i ett vägguttag för att kunna använda en bärbar. Ja mer än bara nån timme eller två iallafall.

Batteritiden är de bärbaras största nackdel efter priset. Bärbar för spel förstår jag inte vad det ska vara bra för? En stationär ger ju så mycket mer prestanda för pengarna? Ja enda postivia är ju att den tar mindre plats. Så länge man inte använder ett extra tangentbord, mus eller skärm.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det är en perfekt dator för dom som lanar, inte för dom som måste vara mobila och kunna arbeta länge utan strömförsörjning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter_lovgren
Ok...då får du gärna förklara hur jag med två diskar på 250GB i raid 0 har tillgång till 500GB.

Diskarna sätts ju ihop i en raid så att systemet uppfattar dem som en enda stor disk, fast den jobbar snabbare eftersom det är två diskar.

Varför kör du Raid 0? Har du en server som står och pumpar över 30 meg i sekunden eller?