Kingmax släpper litet usb-minne

Permalänk
Melding Plague

Kingmax släpper litet usb-minne

Tillverkaren Kingmax har i dagarna släppt en ny serie usb-minnen som heter Super Stick L. De känns igen på storleken som är försvinnande liten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite läckert var det.
Fasst det beror ju förstås på priset.

Intressant att ha en demoversion på minnet, smart marknadsföring som jag inte har något emot (såtillvida man inte lagt in något som gör att den autostartar - då blir det bojkott direkt).

Permalänk
Medlem

Grymt att grejer blir mindre o mindre...det är så det ska se ut!

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109719 denna är väl minst lika liten?

Aja, är väl vanlig betald pr i sweclockersanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109719 denna är väl minst lika liten?

Aja, är väl vanlig betald pr i sweclockersanda.

Men det minnet är inte 8GB eller hur?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109719 denna är väl minst lika liten?

Aja, är väl vanlig betald pr i sweclockersanda.

Kanske är för mycket begärt att du ansöker om att börja skriva nyheter? Eller blir du korrupt då?

Annars kan du tipsa om nyheter.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

är det bara jag som skulle tappa bort de där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cS_mAnIaCx
är det bara jag som skulle tappa bort de där?

lätt att man skulle iofs så har jag inte tappat bort min iriver S10 ännu men iaf

någon oärligkompis skulle nog kunna få för sig att sno det
sen varför ska det vara så litet? bara att de kan?
måste ju vara lätt o knäcka med ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

3 gram? God damn!

De borde göra en med 65nm eller 45nm teknologi.
Borde göra en med 16 gb, eller kanske 32 och 64 gb.

Det där med att den har "ReadyBoost"-funkionalitet, det har väl alla minnen, de behöver väl bara ha en vis läs och skrivhastighet för att få den stämpeln.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109719 denna är väl minst lika liten?

Aja, är väl vanlig betald pr i sweclockersanda.

Nästan, Sonys minne är 14.5mm x 2.7mm x 30.0mm vilket ger en volym på 1174,5 kubikmillimeter.
Denna har 34mm x 14,5mm x 2,2mm vilket ger en volym på 1084,6 kubikmillimeter, så den är lite mindre

Sen stod det väl inte att det är minst? Och om det gjorde det är det rätt svårt att hålla reda på alla minnen som finns på marknaden så är ofta lätt att lita på tillverkaren om denne säger att minnet är det minsta.

Vill minnas att jag sett jusst det minne du länkar till som nyhet här på sweclockers också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Det där med att den har "ReadyBoost"-funkionalitet, det har väl alla minnen, de behöver väl bara ha en vis läs och skrivhastighet för att få den stämpeln.

Readyboost har lite med läs och skrivhastighet att göra utan mer snabb accesstid. Och är en hel del minnen som inte klarar kraven vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Hastighetskraven enligt wikipedia:

# The device should have an access time of 1ms or less
# The device must be capable of 2.5 MB/s read speeds for 4 KB random reads spread uniformly across the entire device and 1.75 MB/s write speeds for 512 KB random writes spread uniformly across the device

http://en.wikipedia.org/wiki/Readyboost

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

kan man ha ett minne ansluten och sen ta bort enhetsbokstaven och så kan systemet ändå anväda den som readyboost?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tufft. Har tänkt på att köpa en 8GB på sistone och de flesta är relativt stora och fula. Klart intressant.

Permalänk
Medlem

Bara mina usb-kontakter som är 12x4,5mm ? Har dom skippat plåthöljet runt kontakten eller vad har dom gjort ? ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
Bara mina usb-kontakter som är 12x4,5mm ? Har dom skippat plåthöljet runt kontakten eller vad har dom gjort ? ;P

Precis, det är bara en enkel "skiva" man stoppar in i kontakten istället för det normala med en skiva med plåtram. På gränsen till perverst

Edit: syns visst tydligt här: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109719

Permalänk
Medlem

"Färggrann bärväska ingår i paketet", är det måndagens depression som får mig att skratta eller är det där inte lite roligt ändå?

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
3 gram? God damn!

De borde göra en med 65nm eller 45nm teknologi.
Borde göra en med 16 gb, eller kanske 32 och 64 gb.

Det där med att den har "ReadyBoost"-funkionalitet, det har väl alla minnen, de behöver väl bara ha en vis läs och skrivhastighet för att få den stämpeln.

För en vecka sedan såg jag BBC programmet "Click" och där visade de upp Flashminnen med lagringskapacitet på upp till 64GB. De skulle tydligen byggas laptops med dem som hårddiskar för att öka prestandan. Men jag minns inte om det var USB stickor påväg också.

De visade dock upp sprängtåliga USB stickor på 8GB som även tålde ett tryck på 200 meters djup. Och en "två grenad" USB sticka som man kunde haka på två till liknande grenade stickor på. Och på så sätt kunde man bygga en serie USB minnen så mycket man behövde.

Permalänk
Medlem

Då den blåa pluppen detta handlar om verkar vara en solid bit gjuten plast torde den klara typ 10 000 meters djup innan den går sönder...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB