Western Digital uppgraderar Mybook

Permalänk
Melding Plague

Western Digital uppgraderar Mybook

Western Digital har idag gått ut med att de har uppgraderat lagringskapaciteten på sin Mybook-serie hårddiskar. De nya Mybook-hårddiskarna har nu en lagringskapacitet på två terabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sääämst. man kan ju lika gärna köpa två stycker, då den där ändå bara verkar vara två stycken gamla ihopsvetsade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Sääämst. man kan ju lika gärna köpa två stycker, då den där ändå bara verkar vara två stycken gamla ihopsvetsade.

Sherlock, varför inte köpa 8st 250GB istället?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Sherlock, varför inte köpa 8st 250GB istället?

Splinter Snake svarar: det tar ju mycket mer plats med 8diskar?

SUMITOMO svarar: just presis, dom är till för att spara plats i chassit.

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Ja det där var konstigt. Tyvärr består ju 1TB modellen av två 500 Gb så den är ju också en tjockis, annars hade ju det varit ett alternativ.

Permalänk

WD MyBook World Ed - Buggy Firmware

Instead of shipping new products, WD should try to correct errors found in their current productline!

WD have known about the incompatibility between "hdparm" and their harddisk since the following post dated 25 may 2007.
http://websupport.wdc.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5595&Searc...

Even though users have provided a solution in WD's own forum, WD hasn't yet released a new firmware that fixes this problem.
We must therefore assume that newer products suffers from the same WD ignorance.

Another issue is the low bandwidth caused by Samba in conjunction with the embedded CPU. ( Samba uses 80-99% cputime @ 4,5MB/sec )

Transfer-rate could be improved significantly by using simpler means of storage management eg. NFS instead of Samba.

A maksimum of 4,5 MB/sec doesn't exactly cryout for a GB ethernet port.
GB ethernet is pure marketing and probably what WD is best at.

Sorry for writing in english.

Permalänk
Medlem

Håller med bloodgood, men, danmark?
Annars gillar jag att externa enheter blir större.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

WD = Skitföretag

Har en MyBook som jag inte kommer åt när jag uppgraderade till Vista 64-bitars.
Enligt WD så är det inte deras problem.
-"hör med Microsoft"

Enda företaget jag vet som inte har drivrutiner för sin hårdvara.