Coolermaster lanserar Stacker Nvidia-edition

Permalänk
Melding Plague

Coolermaster lanserar Stacker Nvidia-edition

Tillverkaren Coolermaster har idag lanserat en Nvidia-version av sitt populära Stacker-chassi. Chassit heter Stacker 830 Nvidia Edition och lanseras som en produkt för detaljhandeln med Nvidias "SLI-ready"-märkning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg bättre ut än vad jag väntade mig
Men endå inget jag skulle köpa.

Edit:
Mjo, detta chassi funkar säkert jättemycket bättre för SLi körning än tex mitt P180. Man får nog ungefär 20 fps MER i alla spel!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

härregud snart är nog allt certifierat till dittan o dattan. Det här börjar spåra ur enligt min mening

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk

LOGGAAAAA!

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem

För ett riktigt Nvidiafan så är det nog ett jätteschyst chassi:)

Så ju inte helt dumt ut ändå. Och sitter man på skitbra Nvidia SLI då kanske man vill "overdo it" ännu mer för ökad skrytfaktor!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Den märkningen kan man ju acceptera, men att det t.e.x står "vista ready" på en skärm är ju bara korkat!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Den märkningen kan man ju acceptera, men att det t.e.x står "vista ready" på en skärm är ju bara korkat!

Ja men den stora massa går ju på det...

*Oh nog bäst vi köper den, där står nått om Vista*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt i alla fall. Inte fasligt mycket dyrare än vanliga stackern men det kanske ändras om det blir ordentlig release. Dock vill jag ha ATI stacker 830 med bara för sakens skull.

Permalänk
Medlem

Hade varit okej om den var mycket billigare. Ungefär som Ikeas bestick eller Biltemas pennor eller annat random företags tröja med reklamtryck på. Man får det lite billigare mot att man går med på att se och visa upp deras logga.

Men här verkar de ju ta betalt för att jag ska göra reklam för dem? Nä, tror jag hoppar över.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Ska skaffa ett och trycka i mitt ati 2900xt i det

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Tyckte den första stacker modellen va f*n så mycket snyggare än dessa hemska styggelser.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Sli-ready diskettstation, nästa.

Permalänk
Medlem

Detta har man ju kunnat köpa sen en bra tid tillbaka på nvidias egna webbutik....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Mjo, detta chassi funkar säkert jättemycket bättre för SLi körning än tex mitt P180. Man får nog ungefär 20 fps MER i alla spel!

Bästa kommentaren ever!

Jag kör SLI i min låda men det känns som något saknas. Är det detta chassit kanske?

Permalänk
Hedersmedlem

omg sjukt ful

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Sli-ready diskettstation, nästa.

Word!

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Hedersmedlem

Om Nvidia betalt typ 50 % av priset som kompensation för den reklam man gör, OK då hade det kanske funnits ett vettigt ekonomiskt argument, men att betala 2 200 kr för att göra gratis reklam, nej då hoppar jag definitivt av det tåget.

Permalänk
Avstängd

Lite häftigt.

Men 2200 kr är lite dyrt tycker jag.

Toppen var ingen fin, föredrar en mer slät sådan.

För att vara gjort i aluminium och inte ha nåt nätaggregat, så tycker jag att vikten på 16 kilo var ganska mycket.

Och den ser lite plastig ut...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Den märkningen kan man ju acceptera, men att det t.e.x står "vista ready" på en skärm är ju bara korkat!

Du får stöd för HDCP, vad jag vet?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Huva. Rekordfult chassi. Vanliga stackern är ju inte heller snygg men framstår som stilren och behaglig i jämförelse.

Permalänk
Medlem

jag gillade färg kombon iaf... logan stör mig inte så mkt ändå. skulle gärna se antec p182 med lite grönt inslag

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

Det ultimala fanboy-chassit!, finns det något liknande för ATI-fansen?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
härregud snart är nog allt certifierat till dittan o dattan. Det här börjar spåra ur enligt min mening

Det spårade ur för länge sedan tyvärr. Tillverkarnas arrogans (ja, faktiskt) vet inga gränser. De totalt nedvärderar sina konsumenters intelligens, blir så tydligt när ett sådan här skit lanseras "SLI Ready", jo men visst...självklart. "Vista Ready" samma här...absolut kära konsumenter. De släpper en produkt som inte innehåller någon förbättring, endast lite målad kromlist som självfallet är "SLI Ready", va fan är det för dumheter...seriöst kära tillverkare, lägg nu för fan av! Sälj chassit med följande beskrivning "Our SLI logo chassis"!!! för det är precis vad det är (vilket vi tydligt också ser), ge fan i era "certifierings rants" tack...de betyder inte ett skit. Och ja, vi vet att ni försöker sälja på det!

Edit: kanske på tiden att Swec lät bli att överhuvudtaget nämna dessa produkter för oss (jag inser självfallet problemet med en sådan approach) likväl så tycker jag att det kanske vore på tiden, finns ingen anledning att hjälpa till i denna certifiernings / ready mass hjärntvätten av oss konsumenter.

Jag kritisk? nej kära vänner, vad får er att tro det? seriöst alltså, jag menar:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Det spårade ur för länge sedan tyvärr. Tillverkarnas arrogans (ja, faktiskt) vet inga gränser. De totalt nedvärderar sina konsumenters intelligens, blir så tydligt när ett sådan här skit lanseras "SLI Ready", jo men visst...självklart. "Vista Ready" samma här...absolut kära konsumenter. De släpper en produkt som inte innehåller någon förbättring, endast lite målad kromlist som självfallet är "SLI Ready", va fan är det för dumheter...seriöst kära tillverkare, lägg nu för fan av! Sälj chassit med följande beskrivning "Our SLI logo chassis"!!! för det är precis vad det är (vilket vi tydligt också ser), ge fan i era "certifierings rants" tack...de betyder inte ett skit. Och ja, vi vet att ni försöker sälja på det!

Edit: kanske på tiden att Swec lät bli att överhuvudtaget nämna dessa produkter för oss (jag inser självfallet problemet med en sådan approach) likväl så tycker jag att det kanske vore på tiden, finns ingen anledning att hjälpa till i denna certifiernings / ready mass hjärntvätten av oss konsumenter.

Jag kritisk? nej kära vänner, vad får er att tro det? seriöst alltså, jag menar:D

Instämmer med föregående skribent.

Att det finns en marknad för den här...sortens s.k produkter, har jag viss förståelse för. Men att gå så långt att genom att försköna produkten med certfieringar söka sälja sådan produkter, är Lågt....

Finns det egentligen ngt mer att tillägga....

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

verkar lite riskabelt att ha ett sånt, folk kommer ju att envisas med att försöka trycka in sina gamla batterier eller annat miljöfarligt skräp i det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det är de 8 st 120mm fläktplatserna som gör det SLI ready. För att klara av att kyla 2x8800 Ultra på ett 680i moderkort behövs det minst 8 st 120mm fläktar, gärna högvarviga.
Pappa kan vara säker på att han köper kompatibla produkter till lille Olle som tjatat till sig en ny dator så han kan spela wow och cs på 19" tft.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt snyggt men ingenting jag skulle betala extra för.

Skulle verkligen vilja ha en stacker 832 men tycker det är extremt synd att de har tagit bort 3st 5,25or. Har idag en vanlig stacker som har 12st 5,25or vilket är perfekt då man kan ha 3st 4-in-3 moduler samt dvdbrännare, audigy frontpanel/fläktkontroller och den medföljande 5,25 enheten för USB, Firewire samt ON/Reset knappar.

Skulle man köpa den nya 832 kan man ju endast ha 2st 4-in-3 moduler om man vill använda en cdrom

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Tyvärr är jag en fanboy när det kommer till GPU tillverkare men ej andra produkter. Detta chassi hade jag lätt kunnat köpa även utan Nvidia´s logo... Men verkligen inte till detta priset

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

gillar Stacker, men denna såg extremt hemsk ut!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Det spårade ur för länge sedan tyvärr. Tillverkarnas arrogans (ja, faktiskt) vet inga gränser. De totalt nedvärderar sina konsumenters intelligens, blir så tydligt när ett sådan här skit lanseras "SLI Ready", jo men visst...självklart. "Vista Ready" samma här...absolut kära konsumenter. De släpper en produkt som inte innehåller någon förbättring, endast lite målad kromlist som självfallet är "SLI Ready", va fan är det för dumheter...seriöst kära tillverkare, lägg nu för fan av!

Det mest nedvärderande i detta var, och kanske fortfarande är, när det gäller "Windows 'something' ready" av typ skrivare och andra liknande tillbehör att det faktiskt innebar att varan var länsad på en del komponenter. Drivrutinerna var/är utvecklade så att t ex datorns CPU belastas och utför de beräkningar som en icke "Windows XP ready" skrivare har komponenter för att göra själv. Så ibland handlar det om rent bondfångeri.