Asus släpper kylflänsar

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper kylflänsar

Tillverkaren Asus har idag tillkännagivit två nya kylare i den nya Triton-serien kylflänsar. De heter Triton 70 och Triton 75 och är båda högpresterande kylare för varma processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den senare varianten verkar intressant, med rätt pris.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

"Den passiva kylflänsen Triton 75."
"Asus rekommenderar att denna fläkt har en kylningsförmåga om 45 kubikfot per minut."

Rekommenderas alltså inte att köra den passivt? Verkar snarare som det är tänkt att man själv ska köpa fläkt till den

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdaterat med information om tillgänglighet och priser.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
"Den passiva kylflänsen Triton 75."
"Asus rekommenderar att denna fläkt har en kylningsförmåga om 45 kubikfot per minut."

Rekommenderas alltså inte att köra den passivt? Verkar snarare som det är tänkt att man själv ska köpa fläkt till den

Jag tänkte just det samma. Det låter så bra när dom säger att det är en passiv-kylare riktad till entuasiaster, och sedan så "rekommenderar" de en fläkt med "krav" på 45 cfm som plötsligt gör kylningen icke-passiv. Kan dom inte bara utveckla en kylare som verkligen är utformad till att användas passivt?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag tycker dem ser bra ut, med ett pris inkl moms på 320 kr för 70:an (kanske 299 på någon billig butik) verkar dom ju klart konkurenskraftiga.

Frågan är bara hur 70:an presterar i jämförelse med tex Ninja.

Permalänk
Medlem

En 70a som man sätter en 8dba noctua fläkt på kan nog bli riktigt tyst och välfungerade, för icke överklockare..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Har en känsla att ingen utav dom 2 kommer att ge några speciellt bra temps utan kommer att ligga på normala temps. Återstår att se men Asus köper in dom från nån tillverkare och sätter på sitt logo.

Permalänk
Medlem

ja, det går ju inte riktigt att jämföra dessa med en som kanske kostar 400-600 kr. De VERKAR ju faktiskt som alla andra bra kylare, tänker på Thermalright s120 och ninja.. skall bli VÄLDIGT intressant att köra de mot varandra.

Permalänk
Medlem

Som Arctic Cooling Freezer utan gummiupphängning.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd

entusiastmarknaden? är det vi eller?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
entusiastmarknaden? är det vi eller?

om du tänker "wow" varenda gång du ser en "snygg" kylare så är svaret nog "ja".

vm i ""

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
om du tänker "wow" varenda gång du ser en "snygg" kylare så är svaret nog "ja".

vm i ""

Okej, då förstår jag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Asus borde ägna sig åt att förbättra sina budgetmoderkort istället för att ägna sig åt processorkylare.