Swiftech lanserar enkelt vattenkylningspaket

Permalänk
Melding Plague

Swiftech lanserar enkelt vattenkylningspaket

Tillverkaren Swiftech har lanserat vattenkylningspaketet H20-120 vilket innehåller ett block med inbyggd pump samt en radiator.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

låter intresant hmm kanske vattenkylning är framtidens speldator ? synd att de är lite dyrt

Visa signatur

...

Permalänk
Musikälskare

Tycker att man ska kyla CPU / NB / GPU ( HDD ) med vattenkylning och inte bara CPU...

Lika bra att fixa allt när man ändå är på gång

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Tycker att man ska kyla CPU / NB / GPU ( HDD ) med vattenkylning och inte bara CPU...

Lika bra att fixa allt när man ändå är på gång

låter lovande fins det för hdd ochså ? ;O ;O

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant hur tillverkarna lanserar flera vattenkylningslösningar. Fast det verkar bli en dyr historia att köpa alla dessa vattenkylnings-kit separat.

Permalänk
Medlem

Så fasligt dyrt var det väl inte? Jag gillar Swiftechs produkter, kör själv med en del av dem, men det här är ju en busenkel lösning för de som vill köra vattenkylt men inte orkar sätta sig in i de olika komponenterna. Denna ska jag rekommendera till några jag känner...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cpuplexi
låter lovande fins det för hdd ochså ? ;O ;O

Sure do

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Så fasligt dyrt var det väl inte? Jag gillar Swiftechs produkter, kör själv med en del av dem, men det här är ju en busenkel lösning för de som vill köra vattenkylt men inte orkar sätta sig in i de olika komponenterna. Denna ska jag rekommendera till några jag känner...

det är väll inge gettho mods vi pratar om nu ;D ;D

hdd kylaren är det för dubba diskar ?
pris ?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Man blir ju onekligen sugen på vattenkylning för det priset... Men skulle, precis som flashen, vilja ha kylblock för NB/GPU oxo. Fast då går väl priset upp

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cpuplexi
låter lovande fins det för hdd ochså ? ;O ;O

: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=H2O-500...
: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=H2O-500...
klart det finns

Är detta paket tyst så ska jag nog köpa det.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

känns som en rätt ogenomtänkt lösning nu efter att värmerörskylarna i princip gör nästan samma sak som denna utan en extra rörlig del som kan haverera och väsnas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Men vattenkylning är ju mycket effektivare än luftkylare.. hmm recension på denna nånstans? Ser riktigt lovande ut tycker jag! Och ett plus är ju att all värme ifrån CPU'n tas ur lådan utan att den värmer upp komponenterna runtikring eller låd tempen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem

Fläkten i radiatorn skulle låta mellan 36 till 26dB. En fläkt som låter 26dB låter rätt mycket. Sen så säger de mellan 36 till 26dB. Så verkar inte som om att den kommer att väsnas lite.
Om jag inte har missförstått det fel, har aldrig kört med vattenkylning. Är lite sugen på att köra det, och jag vill endast ha det till processorn. Så detta kanske är något. 1300:- är inte så himla farligt heller.

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Medlem

Recension: http://www.cluboverclocker.com/reviews/super_cooling/swiftech...

Verkar helt klart intressant! Ska tydligen att gå bra o använda för folk som har 80mm utblås på datorn också. Och den presterar bra, pumpen ska tydligen räcka för att kyla chipset eller grafikkort också (fast då ska man nog ha en större radiator).

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem

Hmm men vart kan man köpa den ? förstår mig inte ricktigt på mig deras sida å kitet borde väll finnas på andra ställen också lr ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

när kommer den där rakarn ut i affär då?!:D

Permalänk
Medlem

Köp den inte. De bästa av towerkylarna med många heatpipes är tillräckligt effektiva och tysta (antagligen tystare än den där). Vatten är ute.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Köp den inte. De bästa av towerkylarna med många heatpipes är tillräckligt effektiva och tysta (antagligen tystare än den där). Vatten är ute.

Tycker inte det är "ute". Man skaffar ju vattenkylning för att det är en hobby till största del...

Som sagt, ska man köra med vatten gör det ordentligt... Då blir de svårt att få samma prestanda med tex. luft

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Köp den inte. De bästa av towerkylarna med många heatpipes är tillräckligt effektiva och tysta (antagligen tystare än den där). Vatten är ute.

Ibland är inte tillräckligt, bra nog.

Permalänk
Medlem

Bleh, ska man köra vatten så ska man köra det på allt och sen ha så stor radiator som möjligt (om inte flera), så man kan köra med grymt lågvarviga fläktar och ändå ha fet prestanda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bleh, ska man köra vatten så ska man köra det på allt och sen ha så stor radiator som möjligt (om inte flera), så man kan köra med grymt lågvarviga fläktar och ändå ha fet prestanda.

Jupp, men då kostar det också, och vill man inte betala det, och inte sätta sig in i att bygga ett eget system så är det lika bra att köpa en towerkylare.

Färdiga vattenkylningskit har aldrig varit bra, och kommer nog aldrig att bli det, de har alltid för snålt tilltagna radiatorer för att de ska passa så många som möjligt.

Minst 1625kr kostar det här vattenkylningssystemet också, inte alls så billigt, då kan du få ett bra block, en bra pump och en bra radiator för samma pengar, och då kommer det vara expanderbart för GPU, NB osv också om man vill det i framtiden.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Hmmmm...Vart ju lite sugen på att stoppa in vatten i datorn igen. Har tröttnat på släktsurret.

Har haft ett par olika Asetek Waterchill så jag undrar hur detta system presterar.

Permalänk
Medlem

2000 rpm. Då har vi i alla fall en fläkt som låter en del. Hur mycket låter pumpen då tro? Finns det några prestanda tester?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Alltså detta är så jävla uselt tycker jag. Jag förstår inte iden med en vattenkylningslösning när fläkten låter mer än ett helt tyst system på luft. Gah, ne nu blev morgonhumöret mindre bra! Få svala komponenter är mindre intressant om du vill ha ett tyst system. Vatten = Tyst och en fläkt = ljud. Pumpen låter säkert endel också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Alltså detta är så jävla uselt tycker jag. Jag förstår inte iden med en vattenkylningslösning när fläkten låter mer än ett helt tyst system på luft. Gah, ne nu blev morgonhumöret mindre bra! Få svala komponenter är mindre intressant om du vill ha ett tyst system. Vatten = Tyst och en fläkt = ljud. Pumpen låter säkert endel också.

Jag tror inte att målgruppen med den här produkten är de som vill ha en så tyst dator som möjligt.

Du får bättre prestanda än med en vanlig luftkylare, och en ljudnivå som är acceptabel - inte mer, inte mindre...

Permalänk

En av de största anledningarna till att man väljer ett vattenkylt system (förutom höjd kyleffekt) är ju att man vill ha det tyst, att Swiftech använder sig av en 120mm fläkt som låter upp till 36dB är ju dumheter! Dock gillar jag deras tanke med att göra ett vattenkylningssystem som är enkelt att installera och använda. Synd bara att det var lite väl dyrt och hade den där högljudda fläkten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jespiir
Jag tror inte att målgruppen med den här produkten är de som vill ha en så tyst dator som möjligt.

Du får bättre prestanda än med en vanlig luftkylare, och en ljudnivå som är acceptabel - inte mer, inte mindre...

Precis som danno ovan skriver så är tanken med vattensystem bland annat att få ett tyst system och nej, db om 36db är inte acceptabelt. Jag utgår så klart från att du har minst en fläkt i chassiet för att få ut luften ur chassiet och jag köpr inget passivt nätagg och har också en 120mm. Det blir aldrig ett tyst system.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

26dBA är okej om det kyler allt, CPU+GPU+chipset... men bara CPU?

Har en heatpipe kylare, orka kolla vad den heter, men den är mycket tystare än 26dBA.
Jämförde lite hastigt mellan en 26dBA fläkt mot den jag har.

Men hey, har 2st 120mm fläktar som satt i en serverchassi som låter enligt spec hela 70dBA... men dom blåser utav fan också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Man kan få ett tyst vattenkylningssystem om man bara väljer rätt produkter. En tyst radiator (HW-labs Black ice pro 1.2.3| thermochill's PA-serie samt swiftech's MCR) dessa med lågvarviga fläktar ger utmärkt bibehållen temperatur samt tysthet.
Sen vad man väljer för pump och kylblock de är ju upp till en själv. Ja kan dock inte förstå varför folk jämt och ständigt klagar på att de vässnas minst lika mycket med luft som med vattenkylning. Nackdelen är ju just att de kostar, inget snack om saken men då får man också vara beredd på att lägga ut för att få de tyst.

Mitt sys är värt mellan 3k-4k med kylning på cpu, nb,sb och gpu, 2 halvtysta pumpar samt 2 trippel-radiatorer. Samtliga 120 fläktar går i idle och hörs knappt.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Borde väl gå at sänka hastigheten på 120mm fläkten!?,man köper bara en fläktstyrning?=)lr är ja ute och cyklar?