Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2007

Trasigt Ram minne i bärbar dator?

Tjena jag har fått lite problem med min bärbara HP Pavilion zv6100.

Installerde om den för att den gick ovanligt trögt trodde detta var problemet att jag hade nått virus eller liknande, men den går fortfarande trögt jag har en 60gb hårdisk med ca 15gb ledigt utrymme efter att ha lagt in det jag vill ha i den.

Jag hade 2x256mb ram minne förut men ville ha mer så jag köpte ett: Kingston ValueR DDR SO-DIMM PC2700 1024M Non-ECC, 2.5V, 128M x 64, 200p, CL2.5 (detta var innan problemet uppstod). Jag var då tvungen att ta bort ett av de två minnena som jag hade för att få plats med det andra på 1024mb så jag fick totalt 1,25gb. Det andra minnet på 256mb sitter på något annat ställe som jag inte har hittat.. Trodde båda satt på samma ställe men så var tydligen inte fallet.

Datorn fungerade bra i några månader sedan blev den nästan trögare än den var innan jag böt minne så då undrar jag vad som kan vara felet, är minnet trasigt, eller fungerar inte tillsammans med det andra på 256mb? har jag något virus som inte har gått bort av att installera om windows xp home edition? eller har jag kanske något annat fel?

Har Norton Protection Center.

minnet jag tog bort är: Infineon 256mb, DDR, 333, CL2.5

Enligt datorn så har jag iallafall 1,25gb minne, men hur vet jag om detta stämmer? finns det något bra (helst gratis) program som man kan använda för att få reda på om hårdvaran är sönder?

Tacksam för tips!