Nvidia visar upp rekordkvartal

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar upp rekordkvartal

Nvidia publicerade igår sin kvartalsrapport för andra kvartalet detta år. De totala intäkterna uppgick till 935,3 miljoner amerikanska dollar vilket nästan är 250 miljoner dollar mer än för samma kvartal förra året. Att Nvidia har haft ett mycket bra kvartal är det inte svårt att se.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ati har ju inte haft så mycket att komma med, så det är inte så konstigt att det går bra för Nvidia.

Permalänk
Medlem

nVidia fortsätter att dominera (:

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Precis som SUMITOMO säger är det inte så konstigt när AMD/ATI inte har fått ut sina produkter i samma utsträckning som nVidia.

Permalänk
Medlem

får hoppas att AMD/ATI gör ett litet ryck snart.. allt för konkurrensens och prisernas skull

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
får hoppas att AMD/ATI gör ett litet ryck snart.. allt för konkurrensens och prisernas skull

Och så att det motiverar till fortsatt utveckling i samma takt som nu
Vore inte så bra om nVidia slackar av bara för att de leder.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

Nej absolut inte. Däremot tycker jag att deras 8xxx serie har varit riktigt bra prissatt, ända nerifrån budgetsegmentet upp till prestanda.

Permalänk

stockkylaren suger! tillochmed atis på deras 1950xt/xtx och 2900xt är bättre..

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Tycker alla ATI's 2*** kort är riktigt prisvärda. 2900XT slår 8800gts (både 320 och 640) i de flesta testerna, och i några få t.o.m GTX kortet.
O billigaste 2900XT kortet är billigare än billigaste 8800GTS 640 kortet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Tycker alla ATI's 2*** kort är riktigt prisvärda. 2900XT slår 8800gts (både 320 och 640) i de flesta testerna, och i några få t.o.m GTX kortet.
O billigaste 2900XT kortet är billigare än billigaste 8800GTS 640 kortet.

mmmmhh och så kommer det nya drivisar med ännubättre prestanda snart!

Permalänk
Inaktiv

Roligt att se ATi-fans behålla sin heder.

Däremot håller jag med ovanstående, även jag, som har hållt mig till nVidia under alla år, att ATi ska pusha på lite för att få ut fler konkurrenskraftiga produker. Allt för att stimulera priser och bättre produker. :3

Permalänk
Inaktiv

nVidia, grattis.

Permalänk
Medlem

Känns som att Nvidia har tagit över sedan pci-e blev standard. 9800pro piskade ju allt på sin tid.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
mmmmhh och så kommer det nya drivisar med ännubättre prestanda snart!

Fanboys!

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

fanboys!

...:rolleyes:

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Känns som att Nvidia har tagit över sedan pci-e blev standard. 9800pro piskade ju allt på sin tid.

Instämmer. Hoppas dagen kommer då det är vice versa igen så Nvidia får jobba lite hårdare de med.

Skiter i märket, jag köper det som är bäst just nu och det är Nvidia det. Får gratulera företaget till ett bra kvartal.

Permalänk
Medlem

Re: Nvidia visar upp rekordkvartal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Nvidia publicerade igår sin kvartalsrapport för andra kvartalet detta år. De totala intäkterna uppgick till 935,3 miljoner amerikanska dollar vilket nästan är 250 miljoner dollar mer än för samma kvartal förra året. Att Nvidia har haft ett mycket bra kvartal är det inte svårt att se.

Läs nyheten

Sedan när säger intäkterna någonting om hur bra det går för ett företag? vad hände med begrepp som Kostnader och Vinst? Intäkterna på 935,3miljoner USD måste ju ställas mot hur mycket konstnader dom har haft under samma period.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Re: Re: Nvidia visar upp rekordkvartal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Sedan när säger intäkterna någonting om hur bra det går för ett företag? vad hände med begrepp som Kostnader och Vinst? Intäkterna på 935,3miljoner USD måste ju ställas mot hur mycket konstnader dom har haft under samma period.

Hade du läst nyheten ordentligt så hade du även sett att nettoinkomsten var drygt 170 miljoner dollar för detta kvartal, mer än dubbelt upp för motsvarande tid förra året. Detta tyder på kostnaderna i stort har minskat sedan förra året lite grand.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd

Oj, vad stort/långt det där GeForce 8800 var.

Jag köpte ett NVIDIA GeForce 8600.
NVIDIA suger, ända anledningen till att jag köpte GeForce istället för RadeOn är att ATI suger ännu mera.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
mmmmhh och så kommer det nya drivisar med ännubättre prestanda snart!

Mums
Längtar varje månad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Oj, vad stort/längt det där GeForce 8800 var.

Jag köpt NVIDIA GeForce 8600.
NVIDIA suger, ända anledningen till att jag köpte GeForce istället för RadeOn är att ATI suger ännu mera.

haha så kan man med se på det :P. Personligen kommer jag alltid å köra med nvidia (gillar inte atis drivisar)

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra för nvidia på den delen iaf, kanske borde dom satsa på att få några drivers som fungerar nu också. Jag blev nästan mer ATi-fanboy när jag gick över till nvidia...

Permalänk
Medlem

Kommer ihår när man fick sitt helt sprillans nya 9800pro precis när det hade kommit ut

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
haha så kan man med se på det :P. Personligen kommer jag alltid å köra med nvidia (gillar inte atis drivisar)

Gillar inte heller ATI's drivrutiner.
Men är inte heller speciellt förtjust i NVIDIA's drivrutiner.
Men ATI's drivrutiner suger nog mer än NVIDIA's.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Inaktiv

Nej, för bövelen. Tackar vet jag gamla hederliga Voodoo 2 12MB's, i SLi om ni så vill. x) Back in the days..

Permalänk
Medlem

Deras kort äger rumpa, thats why!

Permalänk

Ingen som tycker de borde sänka priserna på grafikkort?
Ni tycker att korten är prisvärda, men allt är relativt.
Ett toppkort som 8800 GTX bör enligt mig ligga på 2000, max 3000 kr.
Det är det som låter vettigt för mig.

Dessutom är mid range korten alldeles för dåliga och kostar för mycket.
Köper man ett mid-range kort så tycker jag att man ska kunna maxa alla nya spel med normala upplösningar.

De snabbaste korten ska ju vara för dem som vill ha superupplösningar och superhöga FPS. Och dessutom vill vara säkra på att deras kort duger i ett par år framöver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler
Ingen som tycker de borde sänka priserna på grafikkort?
Ni tycker att korten är prisvärda, men allt är relativt.
Ett toppkort som 8800 GTX bör enligt mig ligga på 2000, max 3000 kr.
Det är det som låter vettigt för mig.

Dessutom är mid range korten alldeles för dåliga och kostar för mycket.
Köper man ett mid-range kort så tycker jag att man ska kunna maxa alla nya spel med normala upplösningar.

De snabbaste korten ska ju vara för dem som vill ha superupplösningar och superhöga FPS. Och dessutom vill vara säkra på att deras kort duger i ett par år framöver.

Håller med, GTX och Ultra borde vara midrange, dom presterar inte särskilt bra i dagens spel heller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Håller med, GTX och Ultra borde vara midrange, dom presterar inte särskilt bra i dagens spel heller.

Kanske dags för herrn att ge sig in i grafikkortsbranchen? Du verkar ju ha en del åsikter om hur snabba kort som nvidia ska göra...

Visa signatur

[ Bärbar ] [ Asus F3Ja :: CoreDuo T2400 :: 2048 Mb :: 120 Gb :: Ati Mobility Radeon x1600 256 Mb :: Vista Ultimate 32 bit]
[ Stationär ] [ Cooler Master Elite :: Xilence 480 W :: Asus M2N-MX nForce 430 :: Athlon64 X2 3800+ :: Scythe Ninja :: 2048 Mb :: Radeon x1950xt 256 Mb GDDR3 :: 160 Gb + 500 Gb :: Vista Ultimate 32 bit + XP :: HP W2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spanders
Kanske dags för herrn att ge sig in i grafikkortsbranchen? Du verkar ju ha en del åsikter om hur snabba kort som nvidia ska göra...

Jepp :P, nae ska plugga färdigt och sen blir det troligen något inom mjukvarubranchen, det man hållt på med mest...