Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

Klockat moderkort = inge bra ?

Hej jag tänkte köpa ett begagnat M2N-E moderkort. Han som tidigare haft kortet har klockat med det. Då till frågan är det dåligt om jag köper kortet, stoppar i all min hårdvara och sen vill klocka själv? Kommer det gå sämre för att kortet redan används till att klockas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2007

Det borde väl inte vara några problem, återställ bara moderkortet till som det var från början och börja klocka! Brukar väl finnas någon reset-knapp någonstans på kortet.
Sen kan det ju vara att att moderkortet är mer eller mindre slitet om den tidigare ägaren har utsatt det för väldigt höga temperaturer.

CPU: i7 3770 GPU: Gigabyte GTX 780 MB: Gigabyte GA-Z77X-D3H PSU: Corsair 650W RAM: Corsair Dominator 32GB SOUND: Asus Xonar D2 + Sennheiser PC360 OS: Ubuntu 13.04 COOLING: Air MOUSE: G5 KEYB: Func KB-460 DISP: 2 x Dell U2711

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

Okay men innan jag startar datorn vore det smartare att reseta cmos?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiTroxX
Okay men innan jag startar datorn vore det smartare att reseta cmos?

Gör det!

CPU: i7 3770 GPU: Gigabyte GTX 780 MB: Gigabyte GA-Z77X-D3H PSU: Corsair 650W RAM: Corsair Dominator 32GB SOUND: Asus Xonar D2 + Sennheiser PC360 OS: Ubuntu 13.04 COOLING: Air MOUSE: G5 KEYB: Func KB-460 DISP: 2 x Dell U2711