Permalänk

Ram minnen dör...

Hejsan, Mitt första inlägg här, så sry om det redan finns ett liknande men jag är lite desperat!

Jag har ett seriöst problem och det är att min dator har dödat 4st Ram minnen på en månad. (512x2)

för en ca månad sen så startade jag datorn på morgonen och den pep,så jag slog upp i manualen vad det betydde och som sagt, att ram minnena strular. Visst tänkte jag dom är över 2 år nu... Så jag tänkte inte mer på det och köpte nya.

Men för ca 20 minuter sen så startae jag om datorn efter att ha uppdaterat drivrarna till mitt grafikkort och då hadde ram minnerna dött igen =/

Någon som har någon ide om vad felet kan vara.

Min dator är en Asus E-spresso 2,8Ghz Celeron, 230watt Nätaggregat, 1gb RAM PC3200, Grafik kort Sapphire X700 AGPx8

Ska sälja datorn om en vecka till en kille, för att få råd med ny så det kommer lite olämpligt.

Snälla hjälp! Är desperat!

Visa signatur

"I know they are cousing trouble in europe, but what te hell are they doing here?!"

Permalänk
Medlem

Säkerligen nätagget som är för svagt pga ålder så byt ut det men prova med ett annat innan du köper men kan nog till 95% säkerhet säga att det är så.

Permalänk

Okej, tack jag ska göra det. Om det int eär det vad är det då? Undrar bara av ren nyfikenhet.

Visa signatur

"I know they are cousing trouble in europe, but what te hell are they doing here?!"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Okej, Det hoppas jag inte. Men det verkar ju inte vara så stor risk för det... Som trur är.

Tack för hjälpen!

Okej, jag var och pratade med några olika dator butiker här i stan, och om man ska köpa ett nytt likadant nätaggregat kostar 25$ och måste sickas från usa... (attans barebone design)

så frågan är ur ska man lyckas klämma in ett nätaggregat på 125x100x63,5mm (BxDxH) i ett utrymme där ett 140x80x55 brukar sitta, bredden är inget problem och inte heller djupet... men höjden är för "hög", och under sitter det fläktar...

Någon som har erfarenhet med s-presso chassin ?
Kan posta bilder om ni vill se..

Kanske lite dum fråga men, skit samma

Visa signatur

"I know they are cousing trouble in europe, but what te hell are they doing here?!"