Snart är det dags för vinterjackan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Jag tycker iofs inte att någon som bor i stad/städer & som förflyttar sig mellan tunnelbana/jobb/lunchhak
riktigt behöver en expeditionsparkas adekvat för himalaya-expeditioner, men vill man satsa på att inte frysa,
så gärna för mig. Jag kör enbart tre lager, d.v.s. vindtätt(skinn)/ylle/bomull på vintern. (Sommar .. ett el.två.)
Det har räckt ypperligt i all svensk vinter jag har upplevt iaf, men det är ju bara jag .. frusna människor.

Grejen med de i stan som kör himalaya parkas har väll oftast inte mycket under än en skjorta/t-shirt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av liv&helvete:

Var iväg och köpte mig en rock för ett par tre veckor sen. Jag frågade speciefikt om det var en "vinterrock", och fick till svar att "jodå.. den kan du ha i vinter". Kom hem och man började smått undra om man har blivit blåst rättare sagt. Finns inte mycket till foder i själva rocken. Okej att den är utav Ull, och det ska väl hålla kylan på avstånd. Men endå.. känner mig lite smått lurad på köpet.

Så jag får bita i det sura äpplet och se mig om efter något tjockare att dra på sig under kalla vinterhalvåret.

Så jag får snällt återkomma.

Jo men du vet: säljare gör allt för att sälja.:/ Frågar du - för och ta ett fristående exempel - "Kan jag ha dessa långkalsonger i Ryssland?" så får du svaret att du kan ha dom där och säljaren kör med fulspel då han "bara svarar på din fråga(A);)", för visst kan du ha långkalsongerna med dig på resan, ha de på dig etc. Sen om de håller värmen är en annan sak.

Jag hade inte sagt något om ifall man frågat: "Kan jag ha dessa långkalsonger med mig till Bahamas?" då förstår jag att svaret blir generellt, men när man specifikt frågar huruvida du kan ha kalsongerna på dig i ett kallt land som Ryssland så tycker jag säljaren ska vara ärlig och säga som det är, ifall nämnda kalsonger "bara" passar för det svenska "medelkyliga" klimatet eller om du behöver en annan bättre variant för just Ryssland.

Har hänt mig massor av gånger...:( Man frågar en säljare om man kan ha X produkt till Y aktivitet och man får deras generella "Uhmm...*läsa innantill på produkten*...ehh? *fundera*...jo du kan ha den till Y aktivitet"-tvekande (läs: jag har ingen aning alls egentligen) svar. Sådant får mig att backa direkt!:(:/

Det mest (trag:D)komiska exemplet var när jag frågade om pristariffer för Tele2 vs. Telenor: säljaren gick ut på FlashBack och kollade efter info. Säljaren menade att: "Det står inte på hemsidan" då tänkte jag: "dööhh...om det hade stått på hemsidan hade jag kunnat kolla det själv"...:P

Var inte meningen att jag skulle se hans dataskärm utan det bara föll sig så. När säljaren (som hade riktat uppmärksamheten åt ett annat håll i några sek.) återkom till mig och gav ett Seriöst "Jag är *jättesäker* på min sak"-intryck och svarade att det var som jag hade frågat och sen undrade om jag ville ha abonnemanget då sa jag artigt "Nej tack:D" och gick ut...

Så 9 av 10 säljare är innantillläsare enligt mig.:( Samma sak med internetsupport: jag tycker belga verkar vara en kanonkille som tar sitt jobb på allvar (förutsatt att han ger lika kloka svar IRL som här på Swec:)) och det är sådant folk man önskar det fanns fler av i supporten som inte läste innantill - och i de fall de inte kan - i alla fall har en vettig förklaring, istället för att i princip säga: "Nu läste jag på sista raden på min lapp, nu vet jag inte vad jag ska säga mer"...:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

kör min Peak Preformance i år med, den kostade 3800kr då jag köpte den för 3år sedan, så den får hänga med ett tag till.

tvättade dock den här om dagen och är inte nöjd med hur dunet la sig i jackan... =/

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

kör min Peak Preformance i år med, den kostade 3800kr då jag köpte den för 3år sedan, så den får hänga med ett tag till.

tvättade dock den här om dagen och är inte nöjd med hur dunet la sig i jackan... =/

Blöt upp den igen med ett sköljprogram & torktumla en stund efter med några tennisbollar i maskinen.