Monsterdatorn Blackbird 002 från HP

Permalänk
Melding Plague

Monsterdatorn Blackbird 002 från HP

Tillverkaren HP har tillsammans med Voodoopc som de köpte upp i förra året idag presenterat datorn Blackbird 002 som är designad för att vara snabbast på marknaden. Med vattenkylning från danska Asetek och de snabbaste komponenterna kan den mycket väl vara den snabbaste fabriksbyggda datorn i skrivande stund.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Bra lanburk det där.

Dock så måste det vara en felskrivning i texten.
SLI med 8800GTX är ju snabbare än hd2900xt med 1 gb minne x 2.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Snygg låda.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt. Som vanligt med dylika högpresterande OEM-burkar så är priset helt absurt upptrissat. Stiligt chassi, dock.

Roliga felskrivningar på hemsidan också. Uppenbarligen så kan datorn bestyckas med en "Athelon" processor på hela 30Ghz. Det till synes överdimensionerade nätaggregatet framstår plötsligt som berättigat.

Permalänk

jävla massa grejer att välja till.

"Hela datorn bärs upp av en enda aluminium-fot som skall klara upp till 272 kilo (vad man nu kan behöva det till)."

när man går på lan så använde rman den såklart som stol. undra om man kan älja till ett ryggstöd och mjuk dyna,

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Det följer med ett "1.1 kilowatt power plant" också.. inte dåligt

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det var lite väl snabba växlingar av bilderna på deras hemsida. Tycker att det är kul att de skriver

Citat:

1.1 KILOWATT POWER PLANT

EDIT: Ahh var lite för långsam..

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen en "Dedication Edition" också som tillverkas i 518ex. Då får men en
"Intel Core 2 Extreme QX6850 3,0Ghz + Additional Performance Tuning.
Dual nVidia Geforce 8800 ULTRA.
CPU & Dual GPU Liquid Cooling.
15-in-1 Card Reader.
Voodoo Razer Gaming Mouse and Keyboard"

Så tydligen kan man få ett par 8800ULTRA i SLI.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Kul att dom börjar göra lite kraftigare fabriksbyggda datorer, dom mesta som man ser från hp, acer mm. har ju max 8600 grafikkort, i alla fall om man kollar på dom som säljs från siba, onoff mm. Men Blackbird 002 lär väl inte komma till dom affärerna på länge.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd

Ja skulle aldrig köpa en fabriksbyggd eller färdig byggd dator någonsin (undantag bärbara datorer) Men ja måste säga att lådan är riktigt jävla snygg!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd

Snart kommer de ikapp ihopplock.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg låda. Synd att man inte får tag på en sån utan att köpa en dator

Visa signatur

Acer Triton 500 | CPU: Intel 9750H | Ram: 16gb ddr4 2666mhz | Nvme1: Samsung 970 EVO Plus 500gb | Nvme2: Samsung EVO Plus 1TB | Gpu1: Intel UHD 630 | Gpu2: Nvidia RTX2060 Mobile | OS: Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no-heat
Sjukt snygg låda. Synd att man inte får tag på en sån utan att köpa en dator

Håller med där. Lådan var ursnygg

Permalänk
Inaktiv

tycker oem med värstingdatorer är patetiskt. hårdvaruentusiaster kan bygga ett värre system än detta för halva priset.

Permalänk
Avstängd

Tycker inte lådan var speciellt snygg.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
tycker oem med värstingdatorer är patetiskt. hårdvaruentusiaster kan bygga ett värre system än detta för halva priset.

Så med andra ord är fabrikstillverkade prestandabilar av typen M5, RS6 m.fl. patetiska också?

Edit:
Se där, jag håller med uid313 för en gångs skull.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

tycker att dells xps har snyggare låda. sjusta speccs på denna dock. häfftigt med både sli och crossfire på samma chipp, unified nord/sydbrygga?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hjälpsam

Max fyra hårddiskar tycker jag verkar snålt för en "värstingdator".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Så med andra ord är fabrikstillverkade prestandabilar av typen M5, RS6 m.fl. patetiska också?

Edit:
Se där, jag håller med uid313 för en gångs skull.

ja för sportbilar och datorer är ju besläktade saker men det är enklare att bygga en bil själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
tycker oem med värstingdatorer är patetiskt. hårdvaruentusiaster kan bygga ett värre system än detta för halva priset.

Du, och andra i den här tråden snackar bara en massa dynga. Bygg ihop en dator med samma delar så får vi se att det är långt i från halva priset..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
tycker att dells xps har snyggare låda. sjusta speccs på denna dock. häfftigt med både sli och crossfire på samma chipp, unified nord/sydbrygga?

Och löser de frågan om cpuerna då? Går ju att välja både AMD och Intel... Om de inte använder Asrock då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ja för sportbilar och datorer är ju besläktade saker men det är enklare att bygga en bil själv

Nåja, visst är det en något extrem parallell men jag har flertalet bilentusiastiska kompisar som byggt egna bilar...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Så med andra ord är fabrikstillverkade prestandabilar av typen M5, RS6 m.fl. patetiska också?

Edit:
Se där, jag håller med uid313 för en gångs skull.

Sen när är dator och bilar samma sak? Herregud vad löjlig man kan vara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Du, och andra i den här tråden snackar bara en massa dynga. Bygg ihop en dator med samma delar så får vi se att det är långt i från halva priset..

Ja, men minst lika långt ifrån fullpris.

Ser annars ut som en typiskt OEM maskin med highend-komponenter, ett patetiskt försök att få den att se cool ut, både genom designen av själva produkten och den obligatoriska hemsidan med så mycket usla Flash-effekter att den är obrukbar, ska motivera det absurda priset och väldigt begränsade valmöjligheterna.

Nästan synd om stackarna som köper skiten och tror det ger respekt. Visar du upp en Ferrari bland bil entusiaster lär det snabbt bli en folksamling som beundrar blien. Visar du upp den här datorn bland swecare får du spö

Tobbe Nukem: visa mig en standard för hur man monterar motor, växellåda osv i ett chassi och var jag kan köpa alla komponenter så lovar jag att fnysa åt allt vad BMW och Audi heter...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att chassit är för j*a snyggt? Ju mer jag tittar på det, och designen, desto mera vill ha faktor får jag. Jag menar, hur många chassin finns det som en är i närheten av den typen av design med fot? Om det hade kunnat att gå att köpa, hade jag tippat på att det legat mellan 3 och 5 tusen. Det är där de dyraste ligger idag (den passiva zalman t.ex.)

Permalänk
Medlem

Den Intel baserade modellen har ett Asus Striker Extream moderkort.

http://www.hothardware.com/articles/HP_Blackbird_002_High_Per...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Intel Core-i7 3770K@4500MHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair 16GB 1866MHz@2133MHz | Corsait H100 | Asus HD7970 DC2@1050MHz | Asus Xonar DX | Corsair HX620W | Intel G2 160GB
|

Permalänk
Medlem

Tycker burken var riktig snygg, dock är priset som vanligt helt absurt och löjligt.
Med andra ord, Nej tack

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

är det en AMD Athlon 64 6000? är det ingen x2?
snygg dator iaf

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Snyggt - men hade varit ännu snyggare om man tog bort foten. Gillar den dekorerade sidan, tror att vi snart kommer att få se kloner av denna låda (utan fot förhoppningsvis)

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Ja, men minst lika långt ifrån fullpris.

Ser annars ut som en typiskt OEM maskin med highend-komponenter, ett patetiskt försök att få den att se cool ut, både genom designen av själva produkten och den obligatoriska hemsidan med så mycket usla Flash-effekter att den är obrukbar, ska motivera det absurda priset och väldigt begränsade valmöjligheterna.

Nästan synd om stackarna som köper skiten och tror det ger respekt. Visar du upp en Ferrari bland bil entusiaster lär det snabbt bli en folksamling som beundrar blien. Visar du upp den här datorn bland swecare får du spö

Tobbe Nukem: visa mig en standard för hur man monterar motor, växellåda osv i ett chassi och var jag kan köpa alla komponenter så lovar jag att fnysa åt allt vad BMW och Audi heter...

Curly, sluta snacka och sätt ihop samma komponenter så får du se att det inte är så stor skillnad i pris.