Permalänk
Medlem

Fått mitt Epia Pico ITX!

Fick Mitt epia PX från cartft.com idag!
Tyvär fick jag inte med någon strömkabel (nano kontakt till ATX-kontakt)
Så jag kan inte prova det än :-/

Dock fick jag med 1gb so-dimm DDR2 RAM! Det lär inte ingå egentligen

Till höger är pico-psu nätagget som jag också beställde från cartft.

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Vad för fråga har du? :S

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Vill snacka om epia px. Det är ju en nyhet. Har nu fått liv i den tack vara egentillverkad strömkabel. Lödde alla kablar på en stiftlist från en 2,5" idekontakt som jag fick fila ner lite. Funkar perfa. Dock kan jag inte installera windows på mitt cf-kort. Det blir bugg mitt i installationen, men ubuntu gick bra att installera så jag kör det istället

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Trevligt
Har suttit och ritat på användningsområden sedan Via visade det, och nu blir det nog ett sådant till min bildator!

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk

Dom är bra mysiga dom där VIA-plattformarna. Jag vill så gärna ha en av varje variant. Frågan är bara, vad skulle jag göra med dem? Bildator, mp3-spelare... Ock, ock!

Synd bara på prestandan, men man skall väl inte förvänta sig nåt bättre heller iom storleken.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag har länge funderat på att bygga mig en dator med ett pico itx kort. Vore trevligt om du kom med lite fördelar/nackdelar med kortet samt tips

Permalänk
Medlem

Oj, hade nästan glömt denna tråden Jag har nu monterat moderkort med CF och psu i ett chassi som är en elektroniklåda jag köpte på elfa. Jag använder den som en wearable computer tillsammans med en head mounted display, gyromus och mini-tgb.. den går på hemmagjort ni-mh batteripack, c.a 3h drifttid just nu.

Några dåliga saker med kortet är b.la att usb-portarna sitter på en kabel som medföjer, en styv jäkla kabel som är svår att knöla ner i ett trångt chassi. Det hade varit bättre om VIA hade monterat USB-portarna direkt på moderkortet. Jag ahr också lite problem med att få igång video accelerationen i ubuntu.

Ska försöka hitta bättre drivisar och återkomma med resultat.

Fördelar är ju givetvis den ringa storleken, effektförbrukningen. c.a 12w under normal användning. Finns också gott stöd för att boota från olika usb-enheter.

ursäkta den usla bildkvalitén.

Snabbfixat chassi, c.a 3h

Mitt wearable system.

EDIT: Nu funkar accelerationen med vias drivrutin, men å andra sidan får jag ingen bild när jag kör startx med min HMD. Endast med vanlig monitor. hmm .. får köra vesa sålänge ändå..

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.